Witam Motomaniaków!
Chcę założyć ten zapłon do silnika Simsona:
http://www.lantis.pl/stator-iskrownik-m ... -4791.html
Dorobienie podstawek czy stożków na magneto to u mnie akurat nie problem.
Chodzi mi o uruchomienie tego zapłonu. Z tego co widzę, w zestawie jest tylko moduł ze statorem. Czyli brak elementu wykonawczego w postaci cewki Wysokiego Napięcia. Tu moje pytanie, jaką cewkę do tego dobrać?
Pozdrawiam
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl
-
uki - MotoManiak
- Posty: 287
- Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
- Lokalizacja: Raszowa
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Mam ten zapłon. W instrukcji nie znalazłem żadnych zaleceń co do cewki, więc została oryginalna. Nie mogę teraz znaleźć dokładnie takiej samej cewki, bo mam stary model moto, ale pasuje od każdej chińskiej biegówki.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Od Chińskiej biegówki, czyli zwykłe cewki RMS? A jak ten zapłon się sprawuje?
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl
-
uki - MotoManiak
- Posty: 287
- Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
- Lokalizacja: Raszowa
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Tak, od biedy może być nawet butelkowa od Jawki czy WSK.
Zapłon miałem w chińskim 110. Wirnik waży ok 150g, a oryginał ze sprzęgłem rozrusznika ponad 1700g. Różnica ogromna, silnik nie do poznania. Wkręca się na obroty prawie jak dwusuw, praca zrobiła się szorstka, trzeba lekko podkręcić obroty biegu jałowego. Z odpalaniem czasami był mały problem (bo jednak duże magneto daje jakąś energię i pomaga obrócić wałem), ale po rozgrzaniu było OK. Nie wiem czy zapłon ma jakiekolwiek odcięcie. Mój kręcił do oporu, tylko wałek go ograniczał. Widziałem silniki z tym zapłonem kręcące po 14 tys obrotów... Zapłon idealny do dwusuwa.
Na YT jest trochę filmów z tymi zapłonami. Szukaj "inner rotor kit".
Zapłon miałem w chińskim 110. Wirnik waży ok 150g, a oryginał ze sprzęgłem rozrusznika ponad 1700g. Różnica ogromna, silnik nie do poznania. Wkręca się na obroty prawie jak dwusuw, praca zrobiła się szorstka, trzeba lekko podkręcić obroty biegu jałowego. Z odpalaniem czasami był mały problem (bo jednak duże magneto daje jakąś energię i pomaga obrócić wałem), ale po rozgrzaniu było OK. Nie wiem czy zapłon ma jakiekolwiek odcięcie. Mój kręcił do oporu, tylko wałek go ograniczał. Widziałem silniki z tym zapłonem kręcące po 14 tys obrotów... Zapłon idealny do dwusuwa.
Na YT jest trochę filmów z tymi zapłonami. Szukaj "inner rotor kit".
Autor postu otrzymał pochwałę
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Dzięki Ci kolego, bardzo mi pomogłeś
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl
-
uki - MotoManiak
- Posty: 287
- Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
- Lokalizacja: Raszowa
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Tomek, Dało by rade to zaadoptować do wsk 175?
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
izydor, nie mam teraz wału od 175 na wierzchu, ale musi się dać. Zapłon daję iskrę co obrót wału. Dorobienie adaptera pod podstawkę to banał. Nie wiem czy stożek jest taki sam. W WSK 125 jest dużo mniejszy, przymierzałem
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
W 175 nie ma stożka.
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Ale wpadka Szczerze mówiąc nigdy nie ściągałem wirnika w 175, nie było potrzeby...
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
izydor, nie lepiej CDI?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
traktorzysta, Myśle właśnie ale szukam czegoś jeszcze.
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Re: Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Tutaj nie ma żadnego zasilania po za cewką zapłonową, trzebaby ciągle ładować akumulator do jazdy po drodze.
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
A w CDI jest wszystko. Ładowanie można zrobić na tyle dobre, że bez problemu pociągnie H4 z przodu
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Zapłon enduro 125cc w Simsonie
Mam jeszcze pytanie, gdzie na tym rotorze (zapłon inner rotor kit) jest sygnał dla impulsatora? Jak to sprawdzić?
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl
-
uki - MotoManiak
- Posty: 287
- Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
- Lokalizacja: Raszowa
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 233 gości