Junak 901 Zmiana cylindra

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez SeKaToR » 27 maja 2014, o 20:50

Witam.
Mam pytanie typu takiego. Mam Junaka 901. Przejechałem nim już 11000 km i postanowiłem ze może zmieniłbym mu cylinder dla większej frajdy z jazdy :D
Ciekawi mnie czy cylinder 110 zmieści się bez rozwiercania karterów?
O tym ze trzeba zmieniać głowice, tłok, wał, szpilki to wiem :D
Interesują mnie te kartery. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to będę wdzięczny za pomoc.
SeKaToR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 maja 2014, o 20:42
Pojazdy: WSK 125 Junak 901 Romet Pony

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 maja 2014, o 20:50

Pani Kontekstowa
 

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez brandt095 » 27 maja 2014, o 21:24

wszystko spokojnie podejdzie nawet bez wymiany wału lecz zbyt duże obciążenie by było dla starego ;) nie lepiej zainwestować w nowy silnik o pojemność 110 lub 125 ?


Autor postu otrzymał pochwałę
Aktualnie :-)
- Audi A4 1.8T (150KM)
- MZ ETZ 250e
Było ;-)
- Ferro 901 140cm3
- Suzuki Alto 1.0GL (55KM)
- Seat Toledo I FL 1.6 (101KM)
- Audi A3 8l 1.8 (125KM)
Avatar użytkownika
brandt095
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 21:56
Pochwały: 4
Pojazdy: Audi A4 1.8T ,MZ ETZ 250e

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez adrian » 27 maja 2014, o 22:05

brandt095 napisał(a):wszystko spokojnie podejdzie nawet bez wymiany wału


Nie pisz głupot, do przeróbki na 110 trzeba wymienić wał i nie chodzi tu o wytrzymałość tylko rożni się od 50 (jak dobrze pamiętam to chyba inny skok tłoka)

brandt095 napisał(a):nie lepiej zainwestować w nowy silnik o pojemność 110 lub 125 ?


moim zdaniem nie, za wszystkie części zapłaci ok 200-300zł nowy silnik kosztuje 800zł

SeKaToR, cylinder wchodzi bez rozwiercania.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez brandt095 » 27 maja 2014, o 22:11

adrian napisał(a):moim zdaniem nie, za wszystkie części zapłaci ok 200-300zł nowy silnik kosztuje 800zł


ok ale swój silnik może sprzedać i wyjdzie na to samo a ma nowy silniczek ; )
Aktualnie :-)
- Audi A4 1.8T (150KM)
- MZ ETZ 250e
Było ;-)
- Ferro 901 140cm3
- Suzuki Alto 1.0GL (55KM)
- Seat Toledo I FL 1.6 (101KM)
- Audi A3 8l 1.8 (125KM)
Avatar użytkownika
brandt095
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 21:56
Pochwały: 4
Pojazdy: Audi A4 1.8T ,MZ ETZ 250e

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez Tomek » 27 maja 2014, o 22:51

brandt095, nie sprzeda takiego starego silnika za więcej niż 300zł. Zamiast wydawać 800-1000zł (ostatnio mocno podrożały) na silnik 110 czyli pseudo 125, lepiej kupić Stompa 120 za te 750zł. O wiele wytrzymalszy silnik.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez SeKaToR » 28 maja 2014, o 16:10

Czyli spokojnie mogę kupować cylinder z głowica wał i szpilki i wejdzie? :D
AAAA! a co z łańcuszkiem rozrządu? nie będzie za krótki?
SeKaToR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 maja 2014, o 20:42
Pojazdy: WSK 125 Junak 901 Romet Pony

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez traktorzysta » 28 maja 2014, o 20:31

Łańcuszek rozrządu musisz kupić dłuższy (84 ogniwa).
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez SeKaToR » 29 maja 2014, o 16:46

dzieki za wszystko :D
Ale jakby ktoś obeznany w tym napisał mi co mam do tego kupić :D
mam cylek i silnik pod 50cc :D więc pod 110 musze kupić:
- cylek z głowicą i klawiaturą
- tłok + pierscienie + sworzeń
- szpilki
- łańcuszek
- + gaznik lepszy xd
Coś jeszcze Panowie?
SeKaToR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 maja 2014, o 20:42
Pojazdy: WSK 125 Junak 901 Romet Pony

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez Tomek » 29 maja 2014, o 17:23

Wałek i dźwigienki pasują od 50cc. Zawory chyba nie, nie pamiętam. Możesz więc kupić gołą głowicę do 110 i przełożyć wszystko sam, jest to bardzo proste. Są chyba dostępne korpusy z zaworami, ale bez wałków i dźwigienek. Kiedyś różnica w cenie była spora. Musisz sam zdecydować, czy zrobisz sam, czy wolisz dopłacić.
Gaźnika nie musisz zmieniać jeśli jest w dobrym stanie. Oryginalny daje radę, zmień najwyżej same dysze.

Na liście nie wymieniłeś uszczelek, musisz kupić komplet na cały silnik :)


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez traktorzysta » 29 maja 2014, o 17:38

Simmeringi kup.
Ja składałem na starych, myśląc, że spokojnie wytrzymają i się zdziwiłem, bo oryginalne simmery nie przeżywają takich zabiegów i potem cały silnik upieprzony olejem jest przez to.

No i zapomniałeś o wale :) Bez niego nic nie zrobisz.


Autor postu otrzymał pochwałę
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez SeKaToR » 29 maja 2014, o 17:45

o uszczelkach i wale nie pisałem bo to oczywiste :D wiesz mam głowice razem z klawiaturą "bynajmniej tak piszą" xd no to juz wiem :D Dzięki Panowie :)
SeKaToR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 maja 2014, o 20:42
Pojazdy: WSK 125 Junak 901 Romet Pony

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez Tomek » 29 maja 2014, o 17:49

Faktycznie, jeszcze wał. Jakoś przeoczyłem jego brak :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez SeKaToR » 29 maja 2014, o 18:33

każdemu pomyłka moze się zdarzyć :D Dzięki Panowie :D
SeKaToR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 maja 2014, o 20:42
Pojazdy: WSK 125 Junak 901 Romet Pony

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez brandt095 » 29 maja 2014, o 21:07

pochwal sie jakimiś zdj jak będziesz robił sam :)
Aktualnie :-)
- Audi A4 1.8T (150KM)
- MZ ETZ 250e
Było ;-)
- Ferro 901 140cm3
- Suzuki Alto 1.0GL (55KM)
- Seat Toledo I FL 1.6 (101KM)
- Audi A3 8l 1.8 (125KM)
Avatar użytkownika
brandt095
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 21:56
Pochwały: 4
Pojazdy: Audi A4 1.8T ,MZ ETZ 250e

Junak 901 Zmiana cylindra

Postprzez SeKaToR » 1 cze 2014, o 19:07

No jasna sprawa :D moze nawet lepsze bedzie nagranie filmu ale zobaczymy :D napewno czyms sie pochwale :D
SeKaToR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 maja 2014, o 20:42
Pojazdy: WSK 125 Junak 901 Romet Pony

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 287 gości