Motorynka z silnikiem 139fmb.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Motorynka z silnikiem 139fmb.

Postprzez razor500 » 11 lip 2014, o 14:51

Od jakiegoś czasu chcę założyć do motorynki 139fmb ale nie wiem do końca jak się za to zabrać. Nie chodzi mi o to, żeby było byle jak zrobione. Widziałem już takie motorynki czyli jest to do zrobienia, niestety nie mogę nic podejrzeć, bo te zdjęcia/filmy które oglądałem są nie wyraźne. Jakie mocowanie do ramy zrobić? (mocowanie z tyłu silnika+ 4 śruby pod silnikiem czy mocowanie z tyłu silnika+mocowanie z góry silnika). Silnik póki co jest włożony do ramy i trzyma się na drutach, żeby zobaczyć jak to mniej więcej wygląda.I czy konieczne jest przedłużanie ramy? Na razie ciężko powiedzieć czy wejdzie, jak tak to na milimetry, bo jest długi czy nie wejdzie. I do tego chciałbym jakoś wzmocnić ramę ale trzeba zacząć od mocowania, a dopiero później się zobaczy gdzie będzie miejsce na wzmocnienia.
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Motorynka z silnikiem 139fmb.

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 lip 2014, o 14:51

Pani Kontekstowa
 

Motorynka z silnikiem 139fmb.

Postprzez traktorzysta » 11 lip 2014, o 15:11

Zrobić się da na pewno, bo nie ma rzeczy niemożliwych (są tylko nieopłacalne).

Silnik by uwiesił za śrubę z tyłu i od góry. Od dołu bez sensu kombinować z płytą, bo trzebaby 'zamknąć' ramę. Wychodzi dużo roboty i powstaje strasznie masywny twór.

Ze wzmocnieniami-jak piszesz-zamocować silnik i wtedy szukać miejsc najbardziej narażonych na działanie większych sił niż przewidzieli konstruktorzy motorynki :)
I wtedy w miarę możliwości wspawać tam wzmocnienia.
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Re: Motorynka z silnikiem 139fmb.

Postprzez razor500 » 11 lip 2014, o 15:38

W 100% się z Tobą zgadzam. W takim razie trzeba zacząć od zrobienia mocowania na tył silnika i dopiero później zobaczyć czy robić mocowanie górne silnika, czy najpierw przedłużyć ramę :) Mam nadzieję, że jakoś uda się upchać ten silnik bez przedłużania ramy. Co do płyty to faktycznie dużo roboty, ale jak to nazwałeś ,,zamknięcie ramy" by ją dobrze wzmocniło ale wygięcie rur w warunkach domowych jest niemożliwe do wykonania :(. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to zrobić 2 szyny pod silnikiem z płaskowników. W ogóle to chciałbym jakoś zabezpieczyć silnik, bo troszkę wystaje na boki z ramy, a obaj wiemy z jakiego materiału jest zrobiony 139fmb, więc nie trudno przewidzieć co się stanie z silnikiem w razie przewrotki, a nie wykluczam, że tak może się stać, gdyż chcę ją zrobić pod stunt, bo taka rama do stuntu mi odpowiada. Co prawda mam drugą motorynkę z oryginalnym silnikiem, ale nie mam zamiaru męczyć jej, a przede wszystkim silnika, których w dobrym stanie jest niestety coraz mniej :( Bardzo proszę o jeszcze jakieś rady, bo zależy mi, żeby to było zrobione solidnie :)
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Re: Motorynka z silnikiem 139fmb.

Postprzez Tomek » 11 lip 2014, o 15:57

Motorynek też jest niestety coraz zmniej właśnie ze względu na takie przeróbki. Zastanów się dobrze czy silnik nie wejdzie na demontowalnych uchwytach jak w Ogarze 339 C64cluba. Silnik możesz wstawić lekko pod skosem, ma jakąś tam pompę oleju, najwyżej wlejesz go więcej.

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Re: Motorynka z silnikiem 139fmb.

Postprzez razor500 » 11 lip 2014, o 21:18

Ok, prowizoryczne mocowanie tyłu silnika zrobiłem ale jeszcze trzeba pospawać i po przemyśleniu wszystkiego zdecydowałem, że będę mocował silnik też od spodu, żeby mieć możliwość ustawienia lewo/prawo żeby był prosto względem łańcucha. Tak więc rama będzie ,,zamknięta" tylko jest kolejny problem. wiązany z wydechem. Jak już ,,zamknę" tą ramę to istnieje ryzyko, że kolanka nie będzie można założyć, bo ta rurka od mocowania dołu silnika może przeszkadzać. I od czego proponujecie zamontować tłumik? Jak zrobię ramę tj. mocowania silnika, wzmocnienia itd. to postaram się wrzucić jakieś zdjęcia :)
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Motorynka z silnikiem 139fmb.

Postprzez Siczka » 26 lip 2014, o 15:15

razor500, zrobisz coś na zasadzie tego http://wsk.net.pl/p/2014/03/wsk-fighter ... 500576.jpg i będzie git. Dziura do wydechu i gotowe. Ewentualnie podwójną ramę i łączysz w jedną dopiero nad głowicą.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości