Chińskie CDI w Komarze

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Chińskie CDI w Komarze

Postprzez Mariusz » 21 sie 2014, o 01:28

Witajcie!

Ze względu na wysokie ceny części do zapłonów Rometowskich starych i śmieszne ceny zapłonów rometowskich nowych wpadłem na pomysł unowocześnienia swojego komarka poprzez montaż zapłonu CDI.

Chciałbym zamontować komplet, czyli stator, koło magnesowe, wszystkie cewki, regulator napięcia, moduł zapłonu z chińczyka.

Tu pojawia się kilka pytań:
1. Czy ktoś próbował montować koło magnesowe z Chińczyka do jakiegoś starszego rometa?
2.Czy kąty stożków czopów będą się pokrywać czy są różne i trzeba by przetaczać takie koło?
3. Czy te chińskie zapłony różnią się jakoś między sobą? Widziałem wersje z różną ilością cewek czy kabli, która z nich jest najpopularniejsza?
4. Czy koła magnesowe tych zapłonów się różnią?
5. Czy dobrze myślę że w czterosuwowych chińczykach zapłon jest co obrót wału i można by takie coś zamontować w 2T komarze? Z tego co widzę to one są najtańsze
6. Jak odbieracie te zapłony? Czy w skuterach są one awaryjne czy nie ma z nimi probelmów? (Tutaj prosilbym o opinie z opisem bezproblemowych przebiegów)
7. Ile watów tak wogóle mają te prądnice?

Na tą chwilę są to luźne przemyślenia, ale jak patrzę na ceny (np nowe magneto za 20zł do chińczyka i stare zardzewiałe za 70 do komara) to jestem chyba skłonny nawet pobiegać za tokarzem.

PS: Nie piszcie, że prościej jest dać zapłon od Charta. Wiem o tym, ale prawda jest taka, że wyjdzie on drożej, jest słabszy i słabiej dostępny. Zresztą dla samego CDI bym się w to nie bawił tylko wykorzystał moduł Marcka, chodzi mi również o dużą ilość prądu dla świateł.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Chińskie CDI w Komarze

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 sie 2014, o 01:28

Pani Kontekstowa
 

Chińskie CDI w Komarze

Postprzez Tomek » 21 sie 2014, o 10:16

Cześć.
1. Nie wiem jak Romety, ale Wueski jeżdżą i czują się świetnie.
2. Przymierzałem kiedyś koło magnesowe z silnika 139fmb do 023 i było bardzo luźne. Na pewno trzeba dotoczyć tuleję. Nie wiem jakie wymiary mają magneta skuterowe, zwłaszcza dwusuwowe, może wały mają tam mniejszą średnicę.
3. Doświadczenie mam tylko z manualami, ale w nich są ze 3-4 rodzaje zapłonów. Różnią się ilością cewek, umieszczeniem statora i kołami magnesowymi. Na przykład mój silnik miał 2 cewki umieszczone na pokrywie zapłonu. 125 mają dwie identyczne cewki, ale podstawa jest zupełnie inna i jest przykręcana do karterów, magneto jest inne. Ponadto od ilości cewek zależy ilość magnesów. Najlepiej kupować to kompletem żeby całość na 100% do siebie pasowała. Dodam jeszcze, że różne zapłony mogą wymagać różnych regulatorów napięcia :D Ciężko mi określić najpopularniejszą, każda występuje w trochę innym typie pojazdów np quady 110 i enduro 50 (2 cewki na pokrywie), crossy 125 (2 cewki na karterach), nakedy 50 chyba w większości mają 6 cewek.
4. Tak jak wyżej.
5. Nie sprawdzałem tego, ale też tak słyszałem.
6. Mój zapłon przeżył ok 18 tysięcy. Raz przy przebiegu w granicach 6-7tys wymieniłem regulator napięcia. Poza tym jeździł bez problemów. Ostatnio znów padł, ale to wina słabego stożka na wale który kupiłem, magneto po prostu się odkręciło. Ogólnie bardzo bezawaryjny układ, jeśli dopilnujesz wszystkiego będzie długo służył.
7. 6-cio cewkowe ponoć do 90W, ale nigdy nie widziałem opisu żadnego pomiaru...

Ze światłami nie będzie problemu. Przez jakiś czas jeździłem bez akumulatora (2 cewki) i światła świeciły przy H4 55/60. Jeździłem też chińczykiem brata bez akumulatora. Nie wiem jaki ma zapłon, ale strzelam, że 6 cewek :D Kiedy stałem na światłach z kierunkowskazem, to nic nie przygasało.

Przed kupnem popytaj o średnice kół magnesowych. Od manuala 4t standardowe koło wchodzi na styk nawet do Cezetki, na impulsator nie ma już miejsca. W Romecie miejsca wydaje się być jeszcze mniej choć samego magneta nie przymierzałem. Zaraz pójdę to zrobić :D Są zapłony do crossów 125, cewka zasilająca i świetlna mocowane na karterze, tam chyba magneto ma mniejszą średnicę ale głowy nie dam.
------------------
Jest ciasno.
Na fotce średnio to widać, ale koło magnesowe jest minimalnie mniejsze niż promień podstawek zapłonu. Drugie zdjęcie to pozycja w jakiej jest zamontowane w moim silniku. I tak trzeba dorabiać stożek, więc na upartego mógłbyś zamontować je odwrotnie. Dla magnesów chyba nie robi to różnicy.
ObrazekObrazek
Impulsator to dodatkowe ~3cm, trzeba będzie rzeźbić w pokrywie.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Re: Chińskie CDI w Komarze

Postprzez Mariusz » 21 sie 2014, o 16:10

Osz kurde, faktycznie ciasno, pytanie czy w skuterkach z automatem też są takie duże te koła.

Zapłon z crossa (bez migaczy) odpada bo właśnie po to chcę zmieniać żeby mieć dużo prądu. Nic to, trzeba będzie szukać pod kątem wielkości magneta jak widać, Mogę obiecać tyle, że jeżeli uda mi się coś dobrać to szeroko to opiszę.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Chińskie CDI w Komarze

Postprzez Romecik2t » 21 sie 2014, o 16:59

https://www.youtube.com/watch?v=PXusth-I4MI 023 lub 019 na cdi.. ogółem pomysł bardzo dobry, poprawa pracy silnika, rzadsze czyszczenie świecy, platyny się nie wypalają :D
Czyli i do rometa się da, tylko nie napisal typ z filmiku co było zmienione..

Tomek napisał(a):1. Nie wiem jak Romety, ale Wueski jeżdżą i czują się świetnie.


Żeby tylko wski :D

Tomek napisał(a):2. Przymierzałem kiedyś koło magnesowe z silnika 139fmb do 023 i było bardzo luźne. Na pewno trzeba dotoczyć tuleję. Nie wiem jakie wymiary mają magneta skuterowe, zwłaszcza dwusuwowe, może wały mają tam mniejszą średnicę.


Z tego co kieydś na ten temat czytałem to od skutera chyba prędzej do rometa by własnie pasowalo, ale trzeba by poznać fakty, jakieś przyklady od jakiego modeli itd.

Tomek dobrze gada.
A co do zapłonu z charta to szkoda zachodu, seryjny jest slaby a przerabiania było by nie mniej niż przy cdi :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Chińskie CDI w Komarze

Postprzez adrian » 21 sie 2014, o 22:36

Z pilarki tez podejdzie https://www.youtube.com/watch?v=LZwJFq0iep4 tylko brak świateł.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości