Witam ,przeczytałem wiele haniebnych opisów dotyczących Junaka 901. Osobiście posaidam taką maszynę od dwóch lat i przejechałem do tej pory 12100 km. Kto pisze że to tanie podrobione chińczyki to się myli . Silnik w tym motorze jest pancerny jeżeli podczas docierania czyli pierwsze 1000, a dla bezpieczeństwa 1500 km przejedziemy delikatnie . Potem można dokręcać i nic się nie dzieje . Podstawą użytkowania tego motoroweru jest dbanie o maszynę , a więc zmiany oleju zgodnie z zaleceniami producenta . Z własnego doświadczenia mogę napisać , że :
- Stosujemy olej 15W40 , najlepiej VALVOLINE co 1500km wymiana
- Jeździmy na świecach NGK ja wymieniam często co 3000km
- Regulujemy zawory co 3000km na 0.20mm ssący i 0,25mm wydechowy , bardzo ważne aby kontrolować luzy
- pierwsze 5km trasy przejeżdżamy delikatnie ok 50 - 55 km/h
Silnik w junaku lubi powietrze więc warto założyć stożkowy filtr powietrza , a przed nim dorobić przedłużkę z rurki pcv , aby było do czego podłączyć dopalanie spalin , ( to ten wężyk który wchodzi do oryginalnego filtra .
Ważne jest utrzymywanie maszyny w czystości , czysty silnik , to dobrze chłodzony silnik , co za tym idzie wydajniejszy . Aby przyśpieszyć maszynę można delikatnie rozwiercić w środku tłumika podkładkę hamującą wylot spalin , zmniejszy to szybkość wkręcania się silnika , ale doda mocy na 3 i 4 biegu , a co za tym idzie zyskujemy na prędkości .
Motorem jeździ się przyjemnie i ekonomicznie 2l/100km i wygodna pozycja za kierownicą , oraz dobra przyczepność to dobre rozwiązanie na codzienny dojazd do szkoły .
Mój motor nigdy nie był na autoryzowanym serwisie i to nie przeszkadza w tym , aby działał sprawnie . Tak na koniec gdyby komuś gasł na drodze to warto sprawdzić czy zielony kabelek pod bakiem przykręcony do ramy (wychodzi z takiej banieczki ) dobrze się trzyma . Lubi sie poluzować po 10000km i wtedy silnik gaśnie bo nie ma uziemienia .
Jeżeli oberwie się przedni błotnik to należy go przewiercić z góry i przymocować pod lampą - funkcjonalnie i poprawia design motoru . Szerokości
Junak 901
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Junak 901
Atlantis napisał(a): 0.20mm ssący i 0,25mm wydechowy
What?
Luzy zalecane dla tego silnika to 0,05 ssący i 0,06mm wydechowy.
Po twojej 'regulacji' to one klepią jak 30-letni Ursus z pegieeru...
Atlantis napisał(a):Stosujemy olej 15W40 , najlepiej VALVOLINE co 1500km wymiana
Buahaha Akurat marka oleju ma tu najmniejsze znaczenie. Przy takich przebiegach nie poczujesz różnicy
Atlantis napisał(a):dobra przyczepność
Dobra przyczepność to w samochodzie. Na oryginalnych oponach to jazda przypomina raczej jazdę po lodowisku
Atlantis napisał(a):ielony kabelek pod bakiem przykręcony do ramy (wychodzi z takiej banieczki ) dobrze się trzyma . Lubi sie poluzować po 10000km i wtedy silnik gaśnie bo nie ma uziemienia .
Ta 'banieczka' to cewka WN.
No i pierwsze słyszę, żeby jakiś element instalacji motocyklowej potrzebował uziemienia!
W takim razie nie mógłby się poruszać, bo przecież musiałbyś mieć kabel wkopany w ziemię
Masy może nie mieć, a nie uziemienia
Już nie wspomnę o tym, że o docieraniu nic nie wiesz, a podana przez Ciebie metoda wcale nie jest dobra.
Swoją drogą-po co i do kogo napisałeś tego posta?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Junak 901
Trudno się nie zgodzić z przedmówcą. Rozumiem że każdy chwali to czym jeździ, ale niektóre wnioski przedstawione przez ciebie nie mają pokrycia w rzeczywistości. To że dbasz o sprzęt to dobrze, napewno na tym skorzystasz. Te 2l/100Km ty chyba wynik ciężki do uzyskania
-
tombo22 - MotoManiak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
- Pochwały: 6
- Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2
Junak 901
tombo22, Nawet 110cc tyle spali jak nie będziesz ave maneta leciał.
Te wszystkie chinskie pojazdy na silnikach poziomych 139fmb nie sa zle a to dlatego ze o czesci latwo a najlepsze ze sa tanie. Jazda jest wygodna bo osiagi sa lepsze niz w starych rometach i nie trzeba mieszanki robic do paliwa.
Co do docierania to się nie zgodzę żeby zamulać, należy jeździć normalnie jedynie unikać dlugiej jazdy na wysokich obrotach, pilnować temp. silnika aby nie przegrzać. Przy odpowiedniej technice można idealnie dotrzeć cylinder i silnik poniżej 400km i odpowiednio wcześniej wymieniajac tez olej.
Ogolem dobre maszyny do taniego jezdzenia, warto zmienic pojemnosc na 72 lub 110 jesli ktos kupil ori 50tke poniewaz spalanie jest nie wiele wieksze a komfort jazdy znacznie lepszy.
traktorzysta, Traktorzysta ma rację co do tych faktów. A tematów o tych motorkach tutaj nie brakuje, można trochę poczytać też
Te wszystkie chinskie pojazdy na silnikach poziomych 139fmb nie sa zle a to dlatego ze o czesci latwo a najlepsze ze sa tanie. Jazda jest wygodna bo osiagi sa lepsze niz w starych rometach i nie trzeba mieszanki robic do paliwa.
Co do docierania to się nie zgodzę żeby zamulać, należy jeździć normalnie jedynie unikać dlugiej jazdy na wysokich obrotach, pilnować temp. silnika aby nie przegrzać. Przy odpowiedniej technice można idealnie dotrzeć cylinder i silnik poniżej 400km i odpowiednio wcześniej wymieniajac tez olej.
Ogolem dobre maszyny do taniego jezdzenia, warto zmienic pojemnosc na 72 lub 110 jesli ktos kupil ori 50tke poniewaz spalanie jest nie wiele wieksze a komfort jazdy znacznie lepszy.
traktorzysta, Traktorzysta ma rację co do tych faktów. A tematów o tych motorkach tutaj nie brakuje, można trochę poczytać też
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Junak 901
Atlantis napisał(a):- Stosujemy olej 15W40 , najlepiej VALVOLINE co 1500km wymiana
Czyli rozumiem że nowy silnik zalałeś olejem mineralnym... No brawo.
Czasami serwisuje takie sprzęty i polecam zalewać je Castrol Power 1 Racing 4T, jest to olej przeznaczony do silników motocyklowych, moim zdaniem olej nie drogi, w pełni syntetyczny, dobrze smaruje skrzynie jak i cylinder. Niekiedy zdarzało mi się, że po zalaniu normalnym olejem silnikowym, klienci skarżyli się, że po przebiegach 500-800km od wymiany, skrzynia ciężko chodziła, kleszczyła się itp.. Na tym oleju od wymiany do wymiany wszystko chodzi płynnie zero reklamacji.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 142 gości