Witam chciałem poruszyć temat o pierscieniach tłokowych bowiem jak wiadomo to przez nie(chodzi mi jesli są zuzyte) silnik moze znacznie osłabnąć poprzez zmniejszenie stopnia spreżania noi wtedy wzrasta zuzycie paliwa oraz (w czetrotaktach) znaczne zużycie oleju
Niektórzy uważają ze mają juz silnik do remontu (gdy ma podobne objawy) i planują robić remont kapitalny a w rzeczywistości to wina zużytych pierscionków
Pierscienie tłokowe na skutek zużycia(chodzi mi o normalne ich scieranie jak jak i innych podzespołów w skutek normalnego użytkowania)
Coś wiecej na temat objawów hmm, wiec objawem jest jak pisałem wyżej to spadek ciśnienia spreżania,oraz w 4t zwiekszone branie oleju wtedy silnik bardziej kopci(łatwo mozna to dostrzec gdy silnik pracuje na wysokich obrotach pod małym obciazeniem, wtedy widac jak kopci na niebieskawo)
Ale najpewniejszym sposobem jest odkręcenie głowicy oraz zdjecie cylindra,potem należy pierscien założyc na tuleje cylindra tam gdzie pracowal aby sprawdzic luz na zamkach (najlepiej poprzez szczelinomierz
jesli ma powyzej 1mm to pierscien jest zuzyty i do wymiany),
następnie nalezy sprawdzić luz w rowku tłoka (jest tez ważne a szczególnie przy 4taktach bo czynnik ten decyduje o zużyciu oleju,no a gdy luz ten przekroczy ok 0,08-0,10mm nalezy równiez pierscienie wymienic)
W 2takcie łatwo jest poznac czą są zużyte czyli gdy tłok jest czarny,okopcony przez spaliny(wtedy widac,że pierscienie mają znaczny luz w rowkach tłoka i spaliny przedostają sie pomiedzy pierscieniem a tłokiem, toworzy niekiedy równiez dzwonienie tłoka podczas pracy silnika)
Chciałem jeszcze zwrócic uwage na srednice cylindra jesli jest on poniżej 65mm jesli wyrobienie cylka(po dłuzszym przebiegu) przekoroczy ok.0,07mm tozałożenie nowych pierscieni nic mie pomoze tylko moze nawet i pogorszyć prace silnika juz lepiej bedą trzymać te stare pierscienie poniewaz one juz dopasowały sie do cylindra,dlatego ze cylinder robi sie owalny,
łatwo to wykryc wystarczy założyć na cylinder nowe pierscienie i sprawdzic ich przylgnie do cyla.
i trzeba jeszcze spawdzić stan gładzi cylindra(jesli bedzie znacznie porysowana (wyczuwalne rysy) to sama wymiana pierscieni równiez nie pomoze wtedy juz trzeba ale niestety robisz szlif) na nadwymiar
Przy zakładaniu nowych pierscieni należy wcześniej wyczyścić rowki w tłoku(najlepiej jakim skrobakiem,czym ostrym)z nagromadzonego nagaru i innych osadów,które powstały w wyniku spalania mieszanki
Po założeniu nowych pierscieni na tłok należy tez sprawdzić czy chodzą (czy obracają sie w tłoku) z niewielkim luzem (nie może byc wiekszy niz 0,05mm oraz nie mniejszy niz 0,02mm) bo jesli bedą za ciasno to mogą sie zapiec w tłoku.
Jezeli nowy pierscień chodzi ciasno w rowku tłoka to należy go zeszlifować
Ja używam w tym celu drobnego papieru i kawałka deseczki albo poprostu dociera w ręce(z wyczuciem bo chodzi o to aby szlo równo całym pierscieniem):)
W przypadku 2 taktów należy również zwrócić uwage na prawidłowo wypiłowanie dla zamka(kołka w tłoku który zabezpiecza pierscien przed obracaniem sie )
A prawidłowo po włożeniu pierscenia w cylinder luz na zamku powinien wynosic ok 010-025mm,wtedy wiadomo jest ze pierscienie nie są zużyte
Na koniec chciałem jeszcze powiedziec ciekawoste a mianowicie
w nowoczesnych silnikach dwusuwowych stosuje sie juz przewaznie po jednym pierscieniu uszczelniającym(w przypadku crossówek itp,) a w silnikach czterosuwowych róweniez po jednym tyle tylko ze jest jeszcze olejowy(który zbiera olej,a następnie zebrany olej powraca poprzez otwory w pierscieniu i tłoku znów do skrzyni korbowej,a reszte zgarnia ten górny pierscień co zapewnia również stopień spreżania)
troszeczke o pierscionkach
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
troszeczke o pierscionkach
Ostatnio edytowano 26 wrz 2007, o 11:46 przez endek, łącznie edytowano 2 razy
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Sama wymiana pierścieni dużo nie da bo kompresja w komorze spalania jest nawet mniej ważna niż kompresja w komorze korbowej, ze zużytym tłokiem i tak nie pojeździsz.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
no zapomniałem dodać o tłoku ale chyba oczywiste sprawdzenie uprzednio cyla i tłoka
Zapewne chodziło Ci o stan tłoka oraz luz tłoka a zwłaszcza wczesci nad górnym pierscieniem, bo ma on bardzo duży wpływ na sprawność napełniania
No a gdy luz ten jest zbyt duży to wtedy zamknięcie i otwarcie okien wydechowych i przelotowych dokonuje nie górna tłoka(a powinna) lecz tylko dopiero krawędz pierwszego górnego pierscienia.
No wiec dlatego najlepiej spisują sie cylindry almuniowe o chromowanej gładzi cylindra potoczne zwie sie je nikasilem.
A tłok powien byc wykonany ze stopu aluminium i jeszcze czegoś tam o ile sie nie myle poniewaz musi on być o niskim współczynnyku rozszeżalności
Sama wymiana pierścieni dużo nie da bo kompresja w komorze spalania jest nawet mniej ważna niż kompresja w komorze korbowej, ze zużytym tłokiem i tak nie pojeździsz.
Zapewne chodziło Ci o stan tłoka oraz luz tłoka a zwłaszcza wczesci nad górnym pierscieniem, bo ma on bardzo duży wpływ na sprawność napełniania
No a gdy luz ten jest zbyt duży to wtedy zamknięcie i otwarcie okien wydechowych i przelotowych dokonuje nie górna tłoka(a powinna) lecz tylko dopiero krawędz pierwszego górnego pierscienia.
No wiec dlatego najlepiej spisują sie cylindry almuniowe o chromowanej gładzi cylindra potoczne zwie sie je nikasilem.
A tłok powien byc wykonany ze stopu aluminium i jeszcze czegoś tam o ile sie nie myle poniewaz musi on być o niskim współczynnyku rozszeżalności
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Kompresję w skrzyni korbowej trzyma płaszcz tłoka, jeśli tłok jest zużyty tracisz mnustwo mocy, nie można tego porównywać ze zużytym pierścieniem bo nawet z luzem 2mm na zamku nie stracisz aż tak strasznie dużo jak na luzie tłok-cylinder 0,1mm. Jeśli tłok jest zużyty nad pierścieniem to nie dość że mamy wyższe kąty otwarcia wszystkich okien to zamiast mieć więcej mocy tylko ją tracimy, to tłok jest tu najważniejszą częścią a nie pierścień i o tym trzeba pamiętać.
Stop aluminium na tłok to nawet 60% krzemu!
Stop aluminium na tłok to nawet 60% krzemu!
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ktoś napisał(a):Jeśli tłok jest zużyty nad pierścieniem to nie dość że mamy wyższe kąty otwarcia wszystkich okien to zamiast mieć więcej mocy tylko ją tracimy, to tłok jest tu najważniejszą częścią a nie pierścień i o tym trzeba pamiętać.
następnie nalezy sprawdzić luz w rowku tłoka (jest tez ważne a szczególnie przy 4taktach bo czynnik ten decyduje o zużyciu oleju,no a gdy luz ten przekroczy ok 0,08-0,10mm nalezy równiez pierscienie wymienic)
No a gdy luz ten jest zbyt duży to wtedy zamknięcie i otwarcie okien wydechowych i przelotowych dokonuje nie górna tłoka(a powinna) lecz tylko dopiero krawędz pierwszego górnego pierscienia.
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
powiem tak po co wydawać pieniądze na szlif cylka gdy jest już tuleja wyrobiona ja znam lepszy sposób kupić pierścionki na tłok po 1 szlifie i je tak doszlifować aby pasowały na nasz cylinder
-
bi-jay - MotoManiak
- Posty: 1413
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
- Lokalizacja: Strzepcz
tak a potem okaze sie ze zle je doszlifowales i sa przedmuchy albo rysuja gladz, wiesz jak to trzeba by dokladnie zrobic !!!!! recznie nie idzie zeby dookola je zeszlifowac, zreszta jak tuleja jest zuzyta to z reguly sa progi a ich zeszlifowanie piersiceni nie usunie
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Jeśli coś takiego by się sprawdzało to ludzie raczej by to częściej stosowali,a nie dawali cylinder do szlifu.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Koner napisał(a):Jeśli coś takiego by się sprawdzało to ludzie raczej by to częściej stosowali,a nie dawali cylinder do szlifu.
Tuleje cylindra powinno się szlifować tylko wtedy gdy posiada wyczuwalne rysy oraz jesli jest już zbyt duży prób a jesli nie to z lekka wychonować i założyć tylko nowy tłok z pierscieniami
a jesli tłok jest jeszcze w dobrym stanie i nie ma zbytnich luzów to należałoby wymienić tylko same pierscienie i bedzię ok
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
bi-jay napisał(a):powiem tak po co wydawać pieniądze na szlif cylka gdy jest już tuleja wyrobiona ja znam lepszy sposób kupić pierścionki na tłok po 1 szlifie i je tak doszlifować aby pasowały na nasz cylinder
jeżeli tuleja bedzie porysowana to i tak same piercienie nie pomogą bowiem w cylindrze są małe szczelinki którymi i tak bedzie kopresja uciekała i przez to bedzie nizszy stopień spręzania wiec bez szlifu jedna sie nie obejdzie
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Bez komentarza, poczytajcie o 2 suwach i dowiedzcie się co jest najważniejsze i kiedy silnik jest zużyty.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Zgadzam się z Alonzem przecież jak silnik jest zużyty to wymienia się również łożyska,simmeringi i inne elementy które po zwykłej eksploatacji się zużywają.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
chodziło mi o zużycie ze spadkiem mocy... mają na to największy wpływ: luz tłok-cylinder później dopiero jest kompresja itp itd. przy marnej kompresji pojedziesz i odpalisz normalnie silnik, przy dużym luzie układu tłok-cylinder wątpię a nawet jeśli to dopiero na bardzo wysokich obrotach, robienie przekrętów z pierścieniami tylko bardziej dobija silnik a mocy nie doda, jeśli zakładamy tłok nominalny i pierścienie r1 po piłowaniu zamków to da nam tylko tyle że zyskamy ten 1% mocy zarzynając całkowicie cylinder w 2 suwie tłok nie spełnia roli "prowadnicy" pierścieni tylko pełni rolę rozrządu tak jak zawory w 4t samych pierścieni nie ma co zmieniać jeśli tłok jest zużyty bo to nic nie daje.
Moich postów jest pełno na tym forum, poczytajcie bo w kółko tego samego nie chce mi się pisać.
Moich postów jest pełno na tym forum, poczytajcie bo w kółko tego samego nie chce mi się pisać.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ale przecież cały czas o tym mówimy że zmiana samych pierścieni nic nie da.I Alonzo i Kadzaf już wyjaśnili,że nie ma co zmieniać samych pierścieni jeśli tłok\cylinder są zużyte.
No ale może niepotrzebnie się wtrącam i nie chciał bym żeby to stworzyło powód do kłotni
No ale może niepotrzebnie się wtrącam i nie chciał bym żeby to stworzyło powód do kłotni
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości