przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez Posimsonowany » 29 wrz 2018, o 22:46

Witam w tym temacie chcę podać listę części potrzebnych do przeróbki simsona zgodnie z tytułem
1.Cylinder S70+tłok
https://www.jackmotors.pl/old-timer/cylinder-simson-s70-almot-tlok-mza?from=listing&campaign-id=22
Zalecam zakup cylindra firmy almot wraz z tłokiem MZA 2P lub zwykłym tłokiem almotu,gdyż cyliner MZA i Almot są identyczne a pomiędzy nimi jest spora różnica cenowa.
2.Wał S70
https://www.jackmotors.pl/old-timer/wal-korbowy-simson-s70-sr80-s83-mza?from=listing&campaign-id=21
Możemy również doinwestować w wał z wypełniaczami.Z moich obserwacji wynika,że z tym wałem silnik ładniej się zbiera z ,,dołu"
3.skrzynia biegów
W tej dziezinie mamy masę możliwości.Możemy kupić całą skrzynię albo przerobić starą jeśli jest w dobrym stanie lub zostawić ją bez zmian.I tutaj opiszę co będzie mieć jakie efekty.
1.Zakup skrzyni jak w oryginale/przeróbka skrzyni z S51(skrzynia z S70/SR80/S83)
-delikatna utrata elastyczności względem skrzyni z S51,gdyż skrzynia z S51 jest krótsza(ma krótszy tylko 4 bieg 3 jest dłuższy)
-wyższy vmax względem skrzyni z S51 natomiast zbliżony do skrzyni 5b krótkiej
-inne przełożenie względem zwykłej 4b krótkiej
SKRZYNIA DŁUGA

44, 40, 36, 32 Z / 10, 16, 20, 23 Z
2.Skrzynia 4b z S51
-wysoka elastyka kosztem mocy
-jak wyżej napisałem inne przełożenia trzeciego i czwartego biegu
-najniższy vmax z zestawienia
skrzynia 4b krótka
44, 40, 36, 34 Z / 10, 16, 19, 22 Z
3.skrzynia 5b krótka
-sytułacja ma się podobnie jak z 4b długą
niestety na jej temat jest najmniej informacji,gdyż jej producent nie ujawnia ich
4.Gaźnik
Tu znów mamy masę produktów na rynku,które są warte naszej uwagi.
1.,Najdroższy gaźnik z zestawienia to gaźnik bing dosyć prosty w regulacji,lecz jest wg mnie bardzo drogi,ze wzglęu małych możliwości,gdyż nie będzie on chciał zbytnio pracować z wielokanałowymi cylindrami,czyli jest on dosyć słabą inwestycją,jeśli chcemy w przyszłości modyfikować nasz silnik.
https://www.jackmotors.pl/old-timer/gaznik-simson-bing-17-15-1101-s70-sr80-org?from=listing
2.druga propozycja zaś jest najtańszą w zestawieniu i była seryjnie montowana do S70.Jest to gaźnik BVF16n1-11.Można go kupić za równo używanego(DDR) jak i nowego.Nowe gaźniki o dziwo zaskakują wysoką jakością.Zalecam kupienie droższej uszczelki komory pływakowej,gdyż ta seryjna jest dosyć słaba i mało wytrzymuje.Gaźnik podobnie jak do poprzednika nie za bardzo się nadaje do wielokanałowców i polecam go komuś,dla kogo S70 to najmocniejszy set,jaki chce mieć.Gaźnik jest bardzo prosty w regulacji(wystarczy wkręcić śrubkę od dawki na maxa i wykręcić o 2.5 obrotu)
https://www.jackmotors.pl/old-timer/gaznik-simson-bvf-16n1-11-s51-s70?from=listing
3.Gaźniki firmy Amal charakteryzują się dobrą jakością i tym,że łatwo je wyregulować,lecz mają jedną sporą wadę 80% gaźników wypuszczonych z fabryki cieknie.Dla wprawnego majsterkowicza to żaden problem a gaźnik jest dosyć dobry i po uszczelnieniu jest fajną alternatywą dla Binga.W sumie to gaźnik,który ma najwięcej do zaoferowania z listy(gdyż nie wliczam tu BVFa 19n1-11)
https://www.jackmotors.pl/old-timer/gaznik-simson-amal-19-00mm-tuning-org?from=listing&campaign-id=20
Muszę was ostrzec przed gaźnikami za 60-90zł nazywane ,,niemieckimi",gdyż to syf.Jak ktoś będzie chciał to opiszę swoją przygodę związaną z nimi.
4.Kartery
1.Roztaczanie karterów u tokarza cena: 30-60zł(w zależności od majstra)
2.Kupno używanych karterów o odpowienich rozmiarach
Odrazam zakup nowych karterów firmy MZA,gdyż są słabej jakości i na dzień dzisiejszy są słabym wyborem
5.Sprzęgło
1.jeśli koszyczek i reszta z S51 jest w dobrym stanie możemy je zostawić,gdyż powinny wytrzymać naszą konfigurację
2.Zakup nowego zestawu S70 zgodnego z oryginałem.
Życzę wam udanych modyfikacji.Wiem,że mało kto zagląda na te forum,jeśli jesteś tu po raz pierwszy to zachęcam cię byś został,gdyż będę wrzucał więcej takich poradników na forum.Może nagram jakiś poradnik w formie filmu zobaczymy jak to się przyjmie.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 wrz 2018, o 22:46

Pani Kontekstowa
 

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez dieludolfs » 30 wrz 2018, o 17:13

Posimsonowany, dobra robota, z pewnością tutorial okaże się pomocny dla nowicjuszy w dziedzinie tuningu Simsonów ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez Posimsonowany » 30 wrz 2018, o 18:04

Opisuję tylko to czego nauczyło mnie życie z tymi maszynami.Już w sumie jestem z nimi na ty :D
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez majsterr » 1 paź 2018, o 16:15

Super!!!Moim zdaniem kartery można samemu przerobić wiertłem do frezowania.Zdaje mi się że jest takie coś.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez Posimsonowany » 1 paź 2018, o 16:53

Jest taka możliwość,aczkolwiek totalnym amatorom nie polecam tej opcji,gdyż łatwo jest je zepsuć i nie można odwrócić skutków tego działania
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez majsterr » 6 paź 2018, o 10:13

Wiadomo.Zrób jakiś tuning komara.Polecam artykuły Sałka.Z tego silnika można wycisnąć 4 km.Miałem kiedyś taką książkę i się bawiłem w takie tuningi za małolata.Paniętam że po złożeniu silnika wszystkie jawki, romety nim brałem na wsi :D
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez Posimsonowany » 6 paź 2018, o 17:42

Mam ten artykuł na telefonie.Nie chce mi się ruszać komarka bo jest ustawiony i zrobiony na częściach zmd poza gaźnikiem.
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez Posimsonowany » 6 paź 2018, o 17:50

Jak już będę bawił się w mody to na starym cylindrze z simsona
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez majsterr » 8 paź 2018, o 16:44

Rozumiem.Szkoda przerabiać orginalne DDR części takie jak cylindry itd.Ja byłem młody i głupi, to stuningowałem sima, do tego stopnia, że wsk 125 nie miały szans z nimi.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Re: przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez zielona » 3 lis 2018, o 21:53

Cześć, mam nadzieję, że spędzę miło czas na tym forum. Pozdrawiam Was wszystkich.
zielona
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:52

przeróbka simsona S51 na S70(silnik)

Postprzez Posimsonowany » 4 lis 2018, o 08:13

Witamy też mamy nadzieję,że miło spędzisz tu czas
Avatar użytkownika
Posimsonowany
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 533
Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
Lokalizacja: Puławy
Pochwały: 14
Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości