polerowanie kanałów jak
A taką zalewaną bez kołnierza można wyciągnąć tak żeby się nic nie uszkodziło? A jak by potem dorobić taką tuleję, tyle że już z kołnierzem? Dało by radę zrobić takie coś u tokarza? Bo są też firmy zajmujace się dorabianiem tulei ale to jest zdecydowanie za drogie. Ktoś - a ty powiększając okna w swoim romecie wyciągałeś tuleję?
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Raczej dorobienie dwóch dodatkowych by więcej dało.By było tak jak robią w simkach,przez co stają się mocniejsze.Ale łatwiej chyba będzie poszerzyć te co już są niż dorabiać nowe bo może coś przy tym nie wyjść,no chyba że ktoś ma kilka cylindrów i chce się w to pobawić
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Tuleję bez kołnieża jest łatwiej wycisnąć niż tą z kołnieżem, dorobić tuleję można u tokarza ale musi ona być zrobione ze specjalnego materiału bo inaczej to nic z tego nie wyjdzie. Oczywiście dorobienie 2 kanałów da o wiele lepsze efekty niż poszerzanie już istniejących np mz 250 ma też 4 okna płuczące ale nei są one skierowane w innąstronę czy pod innym kątem i to działa jak na 2 płukach tylko szerokich.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
w romkach też były przecież zalewane cylindry... kołnierz jest w simsonie właśnie dlatego że można tuleję wycisnąć, poza tym wyciśnięta tuleja oryginalnego cylindra simaka jest gładziutka, i ma takie wcięcie przed kołnierzem, właśnie po to żeby można było wciskać/wyciskać ją i żeby się potem trzymała. w komarach, rometach nie przewidziano wyciskania tulei, nie zrobiono zamka, wgłebienia, a tuleję zalewano aluminium. jeśli komuś się udaje wyciskać to tylko dlatego że jakość trefna. poza tym nikt wam nie zagwarantuje że gdy wciśniecie potem tą tuleję to będzie się dobrze trzymała, więc takie zabawy to tylko na jakimś starym cylku.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Tuleja była zawsze zalewana ale to nie znaczy że jest niewyciskalna, przy wyciskaniu trzeba ją podgrzać i przy wciskaniu trzeba podgrzać radiator po wbiciu trzeba rozgrzać trochę cylinder żeby wszystko się "zlepiło" a dokładniej aluminium musi się zacząć utleniać bo w tym przypadku jest to zjawisko porządane.
- Ktoś333443
Wczoraj podjelem próbę wyjęcia tuleji z cylka w imadle i odziwo udało sie, wyszła, na początku jak wychodziła to tak trzaskało coś ale myśle że to aluminium sie tak "darło" posłużyłem się też palnikiem.
cylek jest stary z 1982 roku i myśle że te stare lepiej wychodzą.
Będe przerabiał wszystkie kanały bo mam je jak na dłoni.
Teraz takie pytania mam, ile max można poszerzyć okna płuczące??
A potem to się martwie jak ją tam wsadzić spowrotem, wiem że tak samo jak ją wycisnę, ale czy ona bedzie się tak trzymać jak przed tem i nie wypadnie??
Jak wszystko mi do końca się uda to zrobie szlif i mam nadzieje że to bedzie tego warte i efekty będą super '
Zrobiłbym najchętniej zdjęcia tej tulejii ale niestety nie posiadam w tej chwili cyfrówki, za tydzień dopiero fotki dam.
cylek jest stary z 1982 roku i myśle że te stare lepiej wychodzą.
Będe przerabiał wszystkie kanały bo mam je jak na dłoni.
Teraz takie pytania mam, ile max można poszerzyć okna płuczące??
A potem to się martwie jak ją tam wsadzić spowrotem, wiem że tak samo jak ją wycisnę, ale czy ona bedzie się tak trzymać jak przed tem i nie wypadnie??
Jak wszystko mi do końca się uda to zrobie szlif i mam nadzieje że to bedzie tego warte i efekty będą super '
Zrobiłbym najchętniej zdjęcia tej tulejii ale niestety nie posiadam w tej chwili cyfrówki, za tydzień dopiero fotki dam.
- Nie z tad
Dziekuje
Zrobić 4 płuki na tuleji wyjętej jest proste, tylko teraz trzeba by było pomyśleć gdzie je umieścić, pod jakim kątem, itp, itp, jednak wole te poszerzyć do 19mm w strone kanału dolotowego, przy okazii moge poszerzyć okno wydechowe do 22,8mm i ssące się powiększy do powierzchni gaźnika (większego gaźnika.)
Zrobić 4 płuki na tuleji wyjętej jest proste, tylko teraz trzeba by było pomyśleć gdzie je umieścić, pod jakim kątem, itp, itp, jednak wole te poszerzyć do 19mm w strone kanału dolotowego, przy okazii moge poszerzyć okno wydechowe do 22,8mm i ssące się powiększy do powierzchni gaźnika (większego gaźnika.)
- nie z tad
płuki dodatkowe w przypadku 4 kanałów powinny być skierowane pod kątem 20 stopni w stosunku do tulei, nie buj się rób na 4 płuki zobaczysz co wyjdzie.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
No dobra w koncu nic nie strace, najwyzej tuleje
A na serio to musiał byś zrobić jakiś schemat to wtedy bym spróbował, 2 kanały to dla mnie nie problem, ale z 4tero kanałowcami się nie bawiłem i mósisz mi pomóc.
Mówisz 20' stopni ostry kąt , a orginały ile mają dokładnie??(pod kątem do tuleji)??
A na serio to musiał byś zrobić jakiś schemat to wtedy bym spróbował, 2 kanały to dla mnie nie problem, ale z 4tero kanałowcami się nie bawiłem i mósisz mi pomóc.
Mówisz 20' stopni ostry kąt , a orginały ile mają dokładnie??(pod kątem do tuleji)??
- nie z tad
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 185 gości