Tablica Rozdzielcza w Komarze. Zaciekawiony? Zapraszam :)
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Nick Komar Drivera to Komar-Driver
profile.php?mode=viewprofile&u=1279
i nie róbcie tu zamętu, wystarczy poszukać
profile.php?mode=viewprofile&u=1279
i nie róbcie tu zamętu, wystarczy poszukać
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Może nick Komar Drive miałeś gdzie indziej i po prostu Ci się pomyliło
Oto jestem
Sorry za zamieszanie. Już wiem skąd wziął mi się ten Driver. Jak zakładałem konto to chciałem napisać Komar Driver ale z lekcji angielskiego przypomniałem sobie, że drive to prowadzić samochód (nie było nic o Komarach ) więc, żeby jakieś noopki się mnie nie czepiały to napisałem Komar Rider i przyzwyczaiłem się do Kierowcy Komara a nie Jeźdźca (tak jak jest prawidłowo)
Dobra nie ma sprawy i po kłopocie Nie kontynuujmy juz tego.
[ Dodano: 02 Paź 2008, 21:00 ]
Więc postanowiłem zacząć nowy wątek w temacie. Tym.
1.Kupiłem na allegro obrotek od fiata 125p. Obrotek jest z tego co wiem na 12V. Komar ma 6V. Więc moje pytanie brzmi: czy jeśli napięcie będzie za niskie (zaznaczam [mimo, że wszyscy o tym wiedzą] że prądnice w tych motorach dawały większe napięcie i mam przednią żarówkę 15W 12V i światło jest białe a nie żółte [oczywiście nie mówię, że mam 12V instalację:D]) to czy obrotomierz będzie pokazywać nieprawidłowe czy za małe wartości? ( to da się przerobić przedrukowując cyferblat ) Czy możę nie będzie problemu. A jeśli będą jakieś to jak temu zaradzić
[ Dodano: 02 Paź 2008, 21:04 ]
Chciałem zapytać się jeszcze do czego służy kondensator ale myślę sobie :"Nie, sprawdzę w internecie". No i sprawdziłem (nie czytajcie tego) :
Wielkość, wiążąca prąd i napięcie na kondensatorze nazywa się reaktancją, która jest tym mniejsza, im większa jest pojemność kondensatora i częstotliwość prądu. Kondensator charakteryzuje się tym, że (dla sygnałów sinusoidalnych) napięcie jest opóźnione w fazie względem prądu o kąt \frac{\pi}{2} (inaczej: prąd wyprzedza napięcie o kąt \frac{\pi}{2} ). Z tego względu impedancja kondensatora jest liczbą zespoloną i opisana jest wzorem:
Z= \frac 1 {j\omega C}= \frac {1} {j2 \pi f C}
gdzie:ω to częstość, f to częstotliwość w hercach.
Więc zadaję je Wam drodzy koledzy
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Komar Rider napisał(a):1.Kupiłem na allegro obrotek od fiata 125p. Obrotek jest z tego co wiem na 12V. Komar ma 6V. Więc moje pytanie brzmi: czy jeśli napięcie będzie za niskie (zaznaczam [mimo, że wszyscy o tym wiedzą] że prądnice w tych motorach dawały większe napięcie i mam przednią żarówkę 15W 12V i światło jest białe a nie żółte [oczywiście nie mówię, że mam 12V instalację:D]) to czy obrotomierz będzie pokazywać nieprawidłowe czy za małe wartości? ( to da się przerobić przedrukowując cyferblat ) Czy możę nie będzie problemu. A jeśli będą jakieś to jak temu zaradzić
Obrotek nie ruszy na 6V. nie ma szans. na aku od simka anie ruszał.
Komar Rider napisał(a):Chciałem zapytać się jeszcze do czego służy kondensator
Kondensator to zespół dwóch przewodników oddzielonych izolatorem, na których w skutek przepływu prądu indukują się ładunki elektryczne (czy jakoś tak ) jednym słowem służy do nagromadzenia prądu (ilość zależna od pojemności)
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Tak samo jak żarówka 12V na 6V, obrotomierz będzie działał, aczkolwiek prawdopodobnie największą wartość jaką pokaże będzie sięgała połowy licznika albo nawet nie.
Słyszałem o zmianie jakiegoś kondensatora w tych obrotomierzach i podobno chodzi ok, ale musisz poszukać coś więcej na ten temat.
Słyszałem o zmianie jakiegoś kondensatora w tych obrotomierzach i podobno chodzi ok, ale musisz poszukać coś więcej na ten temat.
-
Kubas - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
- Lokalizacja: Toruń
Ok poszperam
A mam pomysł odnośnie napięcia. A nawet dwa. Można zastosować jakiś transformator? A drugi to, przecież zawsze można dać mu inne zasilanie niż z aku/cewek. DAm napięcie z np. baterii na 12V a kabel sygnałowy wokół kabla w/n. Co Wy na to?
Czyli mówisz, że będzie sięgał do połowy... Więc zakładając taką sytuację: dajmy na to, że dam maksymalne obroty silnika, a obrotomierz będzie pokazywał 2000 RPM więc jak podłączę inny obrotomierz dam maksymalne obroty, zobaczę do ilu RPM sięga wskazówka, to wystarczy dać inny cyferblat aby maksymalne obroty na moim były trochę bliżej lewej strony ale na 2000RPM. Da się tak zrobić, czy może okaże się, że jest jakiś wykres zależności?
A mam pomysł odnośnie napięcia. A nawet dwa. Można zastosować jakiś transformator? A drugi to, przecież zawsze można dać mu inne zasilanie niż z aku/cewek. DAm napięcie z np. baterii na 12V a kabel sygnałowy wokół kabla w/n. Co Wy na to?
Czyli mówisz, że będzie sięgał do połowy... Więc zakładając taką sytuację: dajmy na to, że dam maksymalne obroty silnika, a obrotomierz będzie pokazywał 2000 RPM więc jak podłączę inny obrotomierz dam maksymalne obroty, zobaczę do ilu RPM sięga wskazówka, to wystarczy dać inny cyferblat aby maksymalne obroty na moim były trochę bliżej lewej strony ale na 2000RPM. Da się tak zrobić, czy może okaże się, że jest jakiś wykres zależności?
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Nie będzie to fajnie wyglądało, znalazłem coś na ten temat i już wszystko wiem
Jeżeli ma dobrze wskazywać, musisz dolutowac kondensator ceramiczny, bodajże 220nF 250V albo wylutować i zastosować 440nF - 470nF ponieważ trzeba go przystosować do 2T.
Praktycznie to jest wszystko... pod "+" podłączasz plus z akumulatora 6v a pod "-" minus, pod wejście "1" podłaczasz przerywacz z iskrownika.
Czyli cały bajer polega na tym, że obrotek będzie działał na 6v pomimo że jest na 12V ale żeby dobrze wskazywał musisz niestety trochę pogrzebać i użyć lutownicy. Nie jest to kwestia nawet tego, że będzie dochodził tylko do połowy skali, ale poprostu będzie wariował, chodził odwrotnie itp .
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0aa8e86fd2
[ Dodano: 03 Paź 2008, 16:38 ]
Warto jeszcze dodać, że kondensator dolutuwujemy równolegle, czyli do nóżek pierwotnego kondensatora.
Jeżeli ma dobrze wskazywać, musisz dolutowac kondensator ceramiczny, bodajże 220nF 250V albo wylutować i zastosować 440nF - 470nF ponieważ trzeba go przystosować do 2T.
Praktycznie to jest wszystko... pod "+" podłączasz plus z akumulatora 6v a pod "-" minus, pod wejście "1" podłaczasz przerywacz z iskrownika.
Czyli cały bajer polega na tym, że obrotek będzie działał na 6v pomimo że jest na 12V ale żeby dobrze wskazywał musisz niestety trochę pogrzebać i użyć lutownicy. Nie jest to kwestia nawet tego, że będzie dochodził tylko do połowy skali, ale poprostu będzie wariował, chodził odwrotnie itp .
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0aa8e86fd2
[ Dodano: 03 Paź 2008, 16:38 ]
Warto jeszcze dodać, że kondensator dolutuwujemy równolegle, czyli do nóżek pierwotnego kondensatora.
-
Kubas - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
- Lokalizacja: Toruń
Bardzo dziękuję za fatygę
Czyli do tego pomarańczowego kondensatora zaznaczonego kółkiem mam dolutować 220nF 250V lub wylutować ten w kółku i zamiast niego dać 440nF - 470nF tak? Jeśli tak to wylutuję ten stary i dam 470nF.
Czyli do tego pomarańczowego kondensatora zaznaczonego kółkiem mam dolutować 220nF 250V lub wylutować ten w kółku i zamiast niego dać 440nF - 470nF tak? Jeśli tak to wylutuję ten stary i dam 470nF.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Ok dzięki jeszcze raz.
Co do samej tablicy rozdzielczej, postanowiłem, że założę ją dopiero po przeglądzie bo taka tablica wzbudza trochę mieszane uczucia
Czy taki będzie dobry?
http://www.allegro.pl/item450928827_470 ... html#photo
Czy może takie coś?
http://www.allegro.pl/item437267810_kon ... html#photo
http://www.allegro.pl/item437995795_470 ... cyjne.html
Co do samej tablicy rozdzielczej, postanowiłem, że założę ją dopiero po przeglądzie bo taka tablica wzbudza trochę mieszane uczucia
Czy taki będzie dobry?
http://www.allegro.pl/item450928827_470 ... html#photo
Czy może takie coś?
http://www.allegro.pl/item437267810_kon ... html#photo
http://www.allegro.pl/item437995795_470 ... cyjne.html
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
oto moja new deska
kontrolka akumulatora i podświetlanie prętkościomeierza
kontrolka kierunku
kontrolka swiateł
i od spodu
kontrolka akumulatora i podświetlanie prętkościomeierza
kontrolka kierunku
kontrolka swiateł
i od spodu
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
hm a pomyslał ktoś nad czujnikiem temperatury?
Ty tu studiujesz elektronikę
adrian napisał(a):oto moja new deska
z czego ją wykonałeś?
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Ludzie! Cud się dzisiaj stał
Wychaczyłem dzisiaj na złomie ramę od Komara! Calutka oprócz paru elementów. Błotniki, widełki (zawieszenie wahaczowe), brak osłony łańcucha, wahacz, resztki siodełka bak, podnóżek, narzędziówka z zakrętką, której brakowało mi do bzyka i w zestawie łańcuch
I to wszystko za 10 zł
Trzeba było przerzucać złom aby się do niego dostać ale myślę, że się opłacało Rama nie ma spawów ani pęknięć
i trochę wgnieceń
Więc miejmy nadzieję, że wkrótce będę miał dwa Komary w stajni
Ale tak na serio: nie myślę na razie o robieniu go do jazdy. Jak bym już to robił to kolorek niebieski ze srebrnymi szparunkami. No i kwadracik dwubiegowy, który leży w garażu
I jeszcze jedno: może mi ktoś powiedzieć CO TO JEST?
Słyszałem, że to jakiś ekonomizer do malucha
Wychaczyłem dzisiaj na złomie ramę od Komara! Calutka oprócz paru elementów. Błotniki, widełki (zawieszenie wahaczowe), brak osłony łańcucha, wahacz, resztki siodełka bak, podnóżek, narzędziówka z zakrętką, której brakowało mi do bzyka i w zestawie łańcuch
I to wszystko za 10 zł
Trzeba było przerzucać złom aby się do niego dostać ale myślę, że się opłacało Rama nie ma spawów ani pęknięć
i trochę wgnieceń
Więc miejmy nadzieję, że wkrótce będę miał dwa Komary w stajni
Ale tak na serio: nie myślę na razie o robieniu go do jazdy. Jak bym już to robił to kolorek niebieski ze srebrnymi szparunkami. No i kwadracik dwubiegowy, który leży w garażu
I jeszcze jedno: może mi ktoś powiedzieć CO TO JEST?
Słyszałem, że to jakiś ekonomizer do malucha
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 137 gości