Łozyska i Simerinigi

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Łozyska i Simerinigi

Postprzez adrian » 27 wrz 2008, o 17:33

Coraz więcej powstaje tematów na temat jakie łozyska do rometa, komara itp. więc postanowiłem napisać tutka o łożyskach tylko nie wiedziałem tam gdzie pytajniki z czasem dołoże też rozmiary simeringów i łozyska do innych typów silników.

Łozyska:

Gdzie---Typ---Ilość

Jawa 223 - Jawa 50, Jawa 50 Mustang, Ogar 200

- wał korbowy-6303 -2

- wałek główny skrzyni biegów -6202 - 1

- wałek zdawczy skrzyni biegów [zębatka] -6004 - 1

- wałek zdawczy skrzyni biegów [kapa] -6202 - 1


Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3

- wał korbowy -6203 - 3

- wałek zdawczy - 6201 - 1

- wałek zdawczy z prawej strony - 6003 - 1


S01-Z3A Lux - WSK 125

- wał korbowy -6203 -4

- wałek główny w skrzyni biegów -6202 ?

- tryb zdawczy -6004 ?

S38ZB4 - Komar 2350, Komar 2351

- wał korbowy -6203 - 3

- zebatka zdawcza -6201 - 1

- wałek zdawczy z prawej strony - 6003 - 1


Dezamet 027 - Chart 210, Chart 211


- wał korbowy - 6204 - 2 - luz C3

-na wałek główny :
a) od strony zapłonu - 6201 - 1
b) od strony sprzęgła - 6203 - 1

- na wałek zdawczy:
a) od strony zębatki - 6303 - 1
b) od strony sprzęgła - 6201 1

-łożysko na wodzik- 6000-1

Dezamet 019 - Romet 50T1

- wał korbowy -6203 - 3

- wałek zdawczy -6002 - 1

- tryb pod sprzęgłem -6003 - 1

Silniki M531/M541- Simson S51,S53,S70,SR50,SR80

-Wał korbowy - 6204 - 2 luz C3

- Wałek Zdawczy - 6004 - 1

-Wałek Pośredni - 6000 - 1

-Wałek Skrzyni biegów - 16004 - 1

- Drugi Wałek od Skrzyni biegów - 6203 - 1

MZ ETZ 250/251

-wał korbowy - 6306 -2

-wałek zdawczy - 6304 -1

-szkrzunia biedów - 6204 -1

-kosz sprzęgła - 16005 - 1

MZ-ETZ 150 - silnik EM150

Wał korbowy:
-6304 TNG C4
-6204 TNG C4 x 2

Skrzynia biegów:
-6204 TN
-6202 TN C3
-6201 TN C3

Łożysko igiełkowe K 15x19x13

Jawa 350 LUX

- wał korbowy prawa strona - 6205 - 1

- wał korbowy lewa strona - 6305 - 1

- wał korbowy środek - 6206 - 1

- wałek zdawczy - 3205 - 1

- wałek skrzyni - 6303 - 1


Simeringi :

Gdzie---Typ---Ilość


Jawa 223 - Jawa 50, Jawa 50 Mustang, Ogar 200

- wał korbowy - 17x30x7-2

- wałek zdawczy skrzyni biegów [karter] - 25x42x7 - 1


Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3


- wał korbowy - 17x40x10 lub 7 - 2

- wałek zdawczy - 19x32x7 - 1

- wałek zdawczy z prawej strony - 8x16x7 - 1


S01-Z3A Lux - WSK 125

- wał korbowy - 17X40X10 - 2

- wałek główny w skrzyni biegów -?

- tryb zdawczy - ?


S38ZB4 - Komar 2350, Komar 2351


- wał korbowy - 17x40x10 - 2

- wałek zdawczy - 19x32x7 - 1

- wałek zdawczy z prawej strony - 8x16x7 - 1


Silniki M531/M541- Simson S51,S53,S70,SR50,SR80

-Wał korbowy prawa strona - 20x47x7 - 1

-Wał korbowy lewa strona - 20x35x7 - 1

- Wałek Zdawczy - 22/35/7 - 1

-Wałek Pośredni - 20/30/7 - 1


MZ ETZ 250/251


-wał korbowy - 25 x 72 x 7 - 2


MZ-ETZ 150 silnik EM150

Wał (w zależności od rocznika! )
<89 dwa 20x30x7
>89 jeden 20x30x7 i drugi 20x47x7

tryb zdawczy: 25x35x7

Dezamet 027 - Chart 210, Chart 211

-wał - 20x47x7 -2
-wałek zdawczy - 25x47x7
-kosa zmiany biegów - 12x22x7
Ostatnio edytowano 25 sie 2011, o 23:02 przez adrian, łącznie edytowano 14 razy
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Łozyska i Simerinigi

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 wrz 2008, o 17:33

Pani Kontekstowa
 

Postprzez marian22 » 27 wrz 2008, o 19:30

Z tym że na wał korbowy polecałbym kategorię C3.
marian22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 16:43
Lokalizacja: Barlinek

Postprzez adrian » 27 wrz 2008, o 20:15

nie zauważyłem piście jak bym się gdzieś pierdyknął :D
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez marcing17 » 27 wrz 2008, o 20:37

adrian napisał(a):Dezamet 027 - Chart 210, Chart 211

- wał korbowy - 6204 - 2

-na wałek główny :

a) od strony zapłonu - 6201 - 1
b) od strony sprzęgła - 6203 - 1

- na wałek zdawczy:
a) od strony zębatki - 6303 - 1
b) od strony sprzęgła - 6201 1


Jeszcze łożysko 6000 na wodzik i koniecznie na wale musi być C3 !
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez PawelP112 » 27 wrz 2008, o 23:05

w wsk 125 sa 4 łozyska na wale 6203 i w silniku S38ZB4 nie napisałes o łozysku na tryb zdawczy z prawej strony
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Postprzez Black Rider » 28 wrz 2008, o 08:51

Do mz nie wstawiłeś:(
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez adrian » 28 wrz 2008, o 09:28

nobo szukam ale jak znajdę to dam

[ Dodano: 28 Wrz 2008, 09:56 ]

Black Rider już :]
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Mariusz » 28 wrz 2008, o 13:25

do MZ dopiszcie że muszą być w plastikowych koszyczkach :] jeśli były jakieś literki za numerkami to je dopiszcie, bo to ważne
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Koner » 28 wrz 2008, o 19:13

Temat jak najbardziej przydatny i jasno napisany :wink: Teraz jedynie zostaje dopisywać wymiary do innych silników :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez bi-jay » 23 paź 2008, o 19:23

mam pytanie otuz jestem posiadaczm silnika 3 biegowego simsona ktory byl w dosc slabym stanie czyszcze go i skrecam powoli a natknolem sie na male lozysko ktore musialem polamac nie wiem jaki to jest rozmiar ale jest nizej wajchy sprzegla po prawej stronie silnika i przez nie przechodzi ciegno sprzegla i chyba tryby a tego numeru chyba nie ma tu napisane
Avatar użytkownika
bi-jay
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
Lokalizacja: Strzepcz

Postprzez Kamil22 » 23 paź 2008, o 19:43

bi-jayTo będzie 6000 mam takowe na wierzchu. :)


Ps. A to silnik od S51 czy S50? bo ja ci podałem do S51
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez bi-jay » 23 paź 2008, o 19:55

mnie sie pytaj wiem ze 3 biegowy kwadracik nie jest to takie stare jajko M531
Ostatnio edytowano 23 paź 2008, o 20:27 przez bi-jay, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bi-jay
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
Lokalizacja: Strzepcz

Postprzez Kamil22 » 23 paź 2008, o 20:21

yy?? że co? no nic jeśli ci chodziło o S51 czyli M531 to będzie to łożysko ;)
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez bi-jay » 23 paź 2008, o 20:27

znaczy chodzilo mi o 3 biegowy kwadracik bo byly tez kiedys tez takie jajka w simsonach
Avatar użytkownika
bi-jay
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
Lokalizacja: Strzepcz

Postprzez Kleofas » 24 paź 2008, o 15:02

Dla wyjaśnienia - M531 to ten sam silnik co M541 (chyba najpopularniejszy wśród simsonów) tylko ma ździebko inną skrzynie.
Ten stary 3biegowiec co był montowany w szwalbe, s50 oraz duo to M53
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości

cron