Tut przedstawiający jak doprowadzić silnik do stanu bdb.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Tut przedstawiający jak doprowadzić silnik do stanu bdb.

Postprzez pawelak23 » 6 paź 2008, o 16:25

Jeżeli kupiliście jakiegoś grata przydało by się przywrócić silnik do stanu bardzo dobrego ;)
Mam tu parę pożytecznych rad jak to zrobić.
Ten tut dotyczy tylko silnika s38\023 !
Oto one:

1. Dobrze by było zrobić remont silnika ale jeżeli jest w dobrym stanie to nie trzeba. Dla nie wiedzących w jakim stanie jest ich silnik też coś mam :D
1.a Wyjmujemy głowice i sprawdzamy stan cylindra. Dotykamy gładzi cylindra i sprawdzamy czy nie ma większych rys. Cylinder musi być idealnie gładki, jeżeli nie jest nadaje się do wymiany lub szlifu. Inny sposób na sprawdzenie stanu cylindra, tłoka i pierścieni to sprawdzenie kompresji. Odkręcamy lewą pokrywę i kręcimy magnetem, w pewnym momencie magneto zacznie się kręcić z trudnościami i teraz, na ile musiałeś wysilić się żeby przekręcić magneto ? Im lżej magneto się przekręciło tym gorszy stan cylindra, tłoka i pierścieni.
1.b Odkręcamy prawą pokrywę. Uwaga !!! Przed odkręceniem tej pokrywy należy spuścić olej !
Gdy odkręciliśmy pokrywę oglądamy stan skrzyni. Stan uzębienia (nic wspólnego z dentystą :P) trybów. Można wymienić tarcze sprzęgłowe, nie kosztują wiele a nie zaszkodzą. I to co wydaje wam się zużyte wymieniacie.
1.c Odkręcamy lewą pokrywę, Najeżdżamy okienkiem magneta na przerywacz/platynki i patrzymy czy równo się na siebie nakładają.
1.b Rozpołowujemy silnik (jest to już opisane na forum) i oglądamy wszystkie łożyska. Jeśli mają luzy należy je wymienić. Przy okazji można sprawdzić stan zimeringów. Patrzymy czy nie są stare itp.
2. Trzeba by zrobić higienę wewnętrzną silnika, w tym celu odkręcamy i wyjmijemy:
- gaźnik
- głowica (a jak ktoś chce to cylinder też ale nie koniecznie)
- kolanko
- zapłon
Najpierw zajmiemy się gaźnikiem, rozmontowujemy go na części pierwsze, szukamy jakiegoś starego garnka tak aby gaźniol się zmieścił i czyścimy garnek żeby był czysty. Wkładamy wszystkie części gaźnika do garnka zalewamy wodą (można dodać jakiegoś środka myjącego, kategorycznie odradzam rozpuszczalnik nitro) i gotujemy przez 20-25min. Po tym czasie wyciągamy gaźnik i *** dokładnie wszystkie części, jeżeli jesteśmy pewni że gaźnik jest już suchy w środku to składamy go do kupy.
Teraz czas na głowicę i ewentualnie tłok. Zdrapujemy nagar do gołego alu. No i polerka, papier 1200 w zupełności wystarczy. Głowicę można potraktować jeszcze pastą polerską, co do tłoka to nie jestem pewien. Jeżeli jest już zdjęty cylinder to przypatrzmy się na kanał wydechowy czy nie ma tam takiej jakby dostawionej ścianki z nagaru przy tulei, jeśli jest to ją usuwamy (ja miałem taką na 2 mm)
No i kolanko, bierzemy jakiś długi śrubokręt czy coś w tym stylu i szrupujemy w środku do gołego metalu. Przy zgięciu kolanka używamy zamiast śrubokręta rozwalonej linki np od sprzęgła, wyginamy wszystkie druciki na końcu żeby ostawały i szrupujemy. Ale nie musi być to koniecznie linka może być coś innego.
Zapłon, rozbieramy go na części pierwsze i wszystko dokładnie czyścimy. Cewki można przelecieć papierem ściernym ale nie można tego robić przy przerywaczu !
3. Czas na regulację, opiszę tutaj tylko regulację gaźnika bo regulacja zapłonu jest już opisana na forum. Iglicę ustawiamy na środkowy rowek. wkręcamy śrubkę dawki paliwa na maxa i wykręcamy ją o 2,5 obrotu i regulujemy, wkręcając śrubke jest większa dawka a jak wykręcamy o mniejsza.

4. Przydało by się wymienić olej w skrzyni. Spuszczamy olej za pomocą śrubki do tego przeznaczonej znajdującej się pod silnikiem. Najlepiej gdy silnik jest gorący. Po spuszczeniu starego wlewamy olej wrzecionowy aby wypłukał stare resztki oleju. Przegazowujemy komara, wciskamy sprzęgło, zmieniamy biegi… Spuszczamy ten olej i wlewamy właściwy.

5. Czas wymienić świecę, każdy chyba wie jak się wymienia świecę

Jeżeli o czymś zapomniałem to proszę mi przypomnieć, dopiszę.
Ostatnio edytowano 8 paź 2008, o 15:18 przez pawelak23, łącznie edytowano 2 razy
"Motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny"

95% userów przychodzi po pomoc, jeżeli jesteś te 5% wklej sobie TO do podpisu
Avatar użytkownika
pawelak23
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 16:43
Lokalizacja: Szlachta

Tut przedstawiający jak doprowadzić silnik do stanu bdb.

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 paź 2008, o 16:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komar Rider » 6 paź 2008, o 16:47

Super. Teraz każdy będzie mógł odremontować S38 ;)

pawelak23 napisał(a):1.c Odkręcamy prawą pokrywę


chyba lewą ;)

pawelak23 napisał(a):***


tu ma być "suszymy"?

pawelak23 napisał(a):co do tłoka to nie jestem pewien


nie widzę powodu do polerowania tłoka pastą polerską :mrgreen:

pawelak23 napisał(a):wlewamy olej wrzecionowy aby wypłukał stare resztki oleju.


O tym nie wiedziałem. Ile taki kosztuje i gdzie można taki kupić? Na stacji? :D Wiadomo - dla maszyny wszystko co najlepsze

gratuluję i pozdrawiam :)

[ Dodano: 06 Paź 2008, 16:48 ]

pawelak23 napisał(a):Im lżej magneto się przekręciło tym gorszy stan cylindra, tłoka i pierścieni.


niestety tutaj trudno wycenić zużycie, szczególnie dla zielonego
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Kubas » 6 paź 2008, o 16:53

Ładnie napisane, szkoda tylko że nie ma zdjęć :)

Warto wspomnieć o zapłonie, też wypadało by go wyjąc, rozmontować wypucować i złozyć, gdyż każdy element iskrownika ma masę i jeżeli pomiędzy np. kondensatorem lub cewką znajdzie się jakis brud, albo piasek to wpływa to procentowo na iskrę i pracę silnika ;).
Avatar użytkownika
Kubas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pawelak23 » 6 paź 2008, o 20:09

Komar Rider napisał(a):1.c Odkręcamy prawą pokrywę


chyba lewą ;)

Poprawione


Komar Rider napisał(a):pawelak23 napisał:
***


tu ma być "suszymy"?

Tam ma być "przedmu****emy" nie wiem, czemu tak napisało :/ (gwiazdki ja napisałem)

Komar Rider napisał(a):pawelak23 napisał:
wlewamy olej wrzecionowy aby wypłukał stare resztki oleju.


O tym nie wiedziałem. Ile taki kosztuje i gdzie można taki kupić? Na stacji? :D Wiadomo - dla maszyny wszystko co najlepsze

Też nie wiem, ale wiem że tak się robi :P
Warto wspomnieć o zapłonie, też wypadało by go wyjąc, rozmontować wypucować i złozyć, gdyż każdy element iskrownika ma masę i jeżeli pomiędzy np. kondensatorem lub cewką znajdzie się jakis brud, albo piasek to wpływa to procentowo na iskrę i pracę silnika

No tak, ale tym się zajmę jutro.

I prosze o komentarze :P
"Motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny"

95% userów przychodzi po pomoc, jeżeli jesteś te 5% wklej sobie TO do podpisu
Avatar użytkownika
pawelak23
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 16:43
Lokalizacja: Szlachta

Postprzez Alonzo » 6 paź 2008, o 21:06

przedmu****emy

pewno cenzura forum odczytała słowo wewnatrz ***, i zagwiazdkowało to jako wyrazenie
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez michal.051 » 6 paź 2008, o 21:35

pawelak23 napisał(a):Odpal moto na starej świecy i doprowadź silnik do temp. pracy (czyli niech popyrkocze ze 2 min... lub pojeździj powoli)...
- Zgaś silnik i wsadź nową świecę... Odpal znów motor.


I tutaj kolega pawelak podał przepis jak uszkodzić sobie gwint w aluminiowej głowicy. brawo

pawelak23 napisał(a):- Zgaś moto i przeczyść świecę.


W ogóle jak dla mnie to jakaś abstrakcji!!! Poco to??!!

Czy remontując silnik nie trzeba przypadkiem zwracać uwagi (również) na zużycie łożysk tocznych??

No i kolanko, bierzemy jakiś długi śrubokręt czy coś w tym stylu i szrupujemy w środku do gołego metalu.


W jaki sposób mam wyczyścić kolanko na srodkowym, zagiętym odcinku i w dodatku śrubokrętem??

Jak dla mnie większość informacji w tym tutorialu jest nie rzetelnych, oczywiście można przeprowadzić coś takiego na swoim silniku ale czy wszystko wpłynie na korzyść dla niego ... nie sądzę (przykład głowicy)
Sprzedam!!! Nowe wachacze przedniego zawieszenia oraz nowe zębatki napędowe 44 i 35 zębów komar.
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez Adi.G. » 6 paź 2008, o 21:49

Też nie widzę konieczności tego całego cyrku z świecą, ustawiamy 0,5 na elektrodzie i jazda.

W jaki sposób mam wyczyścić kolanko na srodkowym, zagiętym odcinku i w dodatku śrubokrętem??


Może nie śrubokrętem te zagięcia, ale drobny łańcuszek nadaje się do tego idealnie ;)
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez rolnik1234 » 6 paź 2008, o 21:57

michal.051 napisał(a):I tutaj kolega pawelak podał przepis jak uszkodzić sobie gwint w aluminiowej głowicy. brawo

No może zaraz się nie uszkodzi aczkolwiek nie powinno się wymieniać świec na rozgrzanym silniku. Ale wymieniałem kilka razy świece na rozgrzanym silniku i jeszcze ani razu gwintu nie uszkodziłem. Tyle ze po prostu nie zaleca się tego robić :yes:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez endek » 6 paź 2008, o 22:02

ciekawy tutek,szkoda ze brak zdjec ale po za tym moze byc

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez michal.051 » 6 paź 2008, o 22:11

Adi.G. napisał(a):
Może nie śrubokrętem te zagięcia, ale drobny łańcuszek nadaje się do tego idealnie ;)


No ja to wszystko wiem, ale taki świeżak będzie dziergał cały dzień kolanko śrubokrętem by wyłuskać wszelkie odrobiny nagaru :wink:
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez pawelak23 » 7 paź 2008, o 15:26

michal.051 napisał(a):W jaki sposób mam wyczyścić kolanko na srodkowym, zagiętym odcinku i w dodatku śrubokrętem??

No chyba nikt nie jest taki głupi żeby czyścic śrubokrętem tą środkowa część. Dla mnie jest to oczywiste że do środkowej części trzeba wziąć co innego, myślałem że każdy się zorientuje.
michal.051 napisał(a):I tutaj kolega pawelak podał przepis jak uszkodzić sobie gwint w aluminiowej głowicy. brawo

O, a to ciekawe bo mi się nie popsuła :P
Adi.G. napisał(a):Też nie widzę konieczności tego całego cyrku z świecą

Po to żeby nie wymieniać świecy co 10 km.
"Motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny"

95% userów przychodzi po pomoc, jeżeli jesteś te 5% wklej sobie TO do podpisu
Avatar użytkownika
pawelak23
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 16:43
Lokalizacja: Szlachta

Postprzez michal.051 » 7 paź 2008, o 15:46

pawelak23 napisał(a):myślałem że każdy się zorientuje.


To na przyszłość nie myśl tyle :wink:

pawelak23 napisał(a):O, a to ciekawe bo mi się nie popsuła :P


widzę że nie masz pojęcia co to jest rozszerzalność temperaturowa, i coniesie za sobą wykręcenie a potem dociągnięcie świecy w gorącej głowicy

pawelak23 napisał(a):Po to żeby nie wymieniać świecy co 10 km.


a niby po co miałbym ją wymieniać :hmm:
Sprzedam!!! Nowe wachacze przedniego zawieszenia oraz nowe zębatki napędowe 44 i 35 zębów komar.
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez pawelak23 » 7 paź 2008, o 15:59

michal.051 napisał(a):rozszerzalność temperaturowa,

w lecie są widoczne szparki pomiędzy szynami a w zimie już nie (albo na odwrót już nie pamiętam) Podałem przykład tego zjawiska.

michal.051 napisał(a):a niby po co miałbym ją wymieniać

a co, zepsutej świecy nie wymienisz ?
"Motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny"

95% userów przychodzi po pomoc, jeżeli jesteś te 5% wklej sobie TO do podpisu
Avatar użytkownika
pawelak23
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 16:43
Lokalizacja: Szlachta

Postprzez Igor » 7 paź 2008, o 16:14

No bardzo ciekawy tutek ,szkoda że nie ma zdjęć.
Avatar użytkownika
Igor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 291
Dołączył(a): 11 paź 2007, o 19:55
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Postprzez deco_23 » 7 paź 2008, o 16:44

no z tymi szynami to powinno byc na odwrót
Avatar użytkownika
deco_23
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 204
Dołączył(a): 4 sie 2008, o 12:43
Lokalizacja: Toruń

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości