Prawie profesjonalne malowanie motoru:) Kompresor + pistolet

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Prawie profesjonalne malowanie motoru:) Kompresor + pistolet

Postprzez Pitucha » 18 paź 2008, o 22:43

Witam. Z racji tego, że przez ostatni czas, malowałem mojego Simsona, postanowiłem stworzyć Tutoriala na ten temat :)

==============================================

Tutek, jest napisany na przykładzie Simsona Sr50 :) I wszystkie ilości farb, rozpuszczalników, są dobrane, do tego motoru :)

Co będzie nam potrzebne?

:arrow: Lakier metallik ( baza ) - 0,5l ( 500ml )
:arrow: Rozcieńczalnik do lakieru bazowego - w zależności od zaleceń producenta, w moim przypadku przy rozcieńczalności 1:1 to - 0,5l ( 500ml )

:arrow: Lakier bezbarwny - 250ml
:arrow: Utwardzacz - 125ml
:arrow: Rozcieńczalnik - też w zależności, od zaleceń producenta - 75ml

:arrow: Podkład akrylowy - 0,5l ( 500ml ) ( kolor podkładu należy dobrać tak, aby kontrastował się, z kolorem na który chcemy pomalować motor, wygodniej będzie malować )
:arrow: Utwardzacz do podkładu - według zaleceń producenta, w moim przypadku - 80ml
:arrow: Rozcieńczalnik do podkładu - według zaleceń producenta - 250ml

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

:arrow: Rozpuszczalnik NITRO - około 1l

:arrow: Rozpuszczalnik uniwersalny - około 0,5l

Obrazek

:arrow: Szpachla - około 0,5kg - w zależności, od potrzeb

Obrazek

:arrow: 2 x papier ścierny P600

:arrow: Papier ścierny P400

:arrow: Papier ścierny P150

Obrazek

:arrow: Szczotka druciana ( druciak ) przykręcana do wiertarki/szlifierki

Obrazek

:arrow: Wiertarka/Szlifierka

Obrazek

:arrow: Kompresor, o dość dużej pojemności, i wydajności :)

Obrazek

Obrazek

:arrow: W miarę dobry pistolet ( po prostu taki, aby nie robił zacieków ), najlepiej z dyszą 1,5. Musi mieć podstawowe regulacje: Gęstości strumienia i szerokości strumienia )

Obrazek

:arrow: Inne farby w zależności od potrzeb, w moim przypadku 200ml czarnej farby, na wahacz itp, i 200ml farby srebrnej na felgi, lusterka :)

:arrow: Trochę czystych szmatek

:arrow: Wiadereczko 1l :D

:arrow: I wiele innych pierdółek, wynikających z prac :)


Trochę teorii

Lakier metallik ( baza ) - Jest to substancja :D, która zawiera w sobie wybrany kolor,i drobniutkie, opiłki metalu. Bazę kładzie się, bezpośrednio, na wygładzony, zmatowiony, i odtłuszczony podkład. Bazę nakładamy, małym cienieniem roboczym, małym strumieniem farby ( ubogim a szerokim ). Ważne, jest, aby bazę kłaść, w jedną stronę, np. od lewej, do prawej,lub na odwrót, by lakier się równomiernie rozłożył. Dobrze, jest nałożyć, kilka ( 2-3 ) cienkich warstw bazy. Farbę rozrabiamy z rozcieńczalnikiem według zaleceń producenta, czyli jeżeli, mamy podane proporcje 1:1, to na 1l bazy, wlewamy 1l rozcieńczalnika. Ze względu na dużą zawartość rozpuszczalnika, baza szybko schnie ( w temp powyżej 15 Stopni Celsjusza ). Po wyschnięciu staje się matowa, co daje nam znak, że możemy kłaść, lakier bezbarwny.


Lakier bezbarwny - Kładzie się, go bezpośrednio na wyschniętą bazę. Dla dobrego połysku, zaleca się położenie kilku cienkich warstw lakieru 2-3. Proporcje rozrabiania są zazwyczaj podobne, lecz należy się stosować do zaleceń producenta. Czyli na moim przykładzie, mając 250ml lakieru, dodajemy do niego 125ml utwardzacza i 75ml rozcieńczalnika.

Podkład - "farba" służąca, do wyrównania, wszystkich drobnych wżerów itp. Podkład jest kładziony bezpośrednio, na odtłuszczoną blachę. Mając 500ml podkładu, dodajemy 80ml utwardzacza i 250ml rozcieńczalnika. Po wyschnięciu, całość matuje się papierem 600 na wodno, wszędzie musi być wyraźnie zmatowiony, potem można dopieścić 1200

Regulacja pistoletu:

- regulacja szerokości strumienia:
Polega, na regulacji szerokości strumienia :mrgreen: :P Tzn, regulujemy, szerokość, do podłoża jakie chcemy malować ( szerokie/wąskie ). Zazwyczaj regulacja znajduje się tutaj:
Obrazek

- regulacja gęstości strumienia
Polega na.... regulacji gęstości strumienia :P :D Chodzi o to, żeby nie narobić zacieków, bo jeżeli będziemy malować z odległości 30cm, i ustawimy, na MAX`a przepustowość farby, to będzie zaciek na zacieku ;/ :) Najlepiej malować z odległości nie większej niż 30cm, odpowiednio pistolet. Najczęściej regulacja znajduje się tutaj:
Obrazek
Najlepiej, zanim zaczniemy malować wypróbować i wyregulować pistolet, np. na ścianie :) Regulacja, ta, jest bardzo ważna, ponieważ ustawiając za dużą gęstość strumienia, narobimy tylko zacieków, lepiej jest położyć kilka cienkich warstw, niż jedną grubą, i przy okazji narbiając zacieków :)




Do rzeczy

Na początek, musimy rozebrać motor, na pierwiastki, bo przecież, nikt nie będzie malował całego motoru :) Rozbierania nie będę tłumaczył, bo chyba, każdy wie o co chodzi :) - rozebrać motor, na części pierwsze :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeżeli motor rozbieramy po raz pierwszy, to, dobrze by było pozaznaczać, lub pamiętać, co gdzie było, żeby potem nie było niespodzianek :)

Jeżeli motor jest rozebrany, przechodzimy, do oczyszczenia starego lakieru za pomocą druciaka :) Lakier zdzieramy, do gołej blachy, bo będzie o niebo lepszy efekt końcowy :)

Zakładamy druciak na wiertarkę, lub szlifierkę i jazda:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy zdzieraniu trzeba oczywiście założyć okulary ochronne, by odrywające się druciki, nie wbiły się nam w oko :)

Obrazek

Obrazek

Przy wyborze szczotki, należy zwrócić uwagę, na jej "miękkość", należy wybrać miarę miękką, aby nie narobić rys zdzierając lakier. Zdzieramy, dokładnie, tak, aby nigdzie nie było plam starego lakieru.

Kiedy mamy wszystko gotowe, należny zabrać się za wyrównanie ich szpachlą ( nie należy z nią przesadzać, bo potem może odpadać ;/ )

- przeczyszczamy rozpuszczalnikiem NITRO, powierzchnię, którą będziemy szpachlować, bierzemy szpachelkę, nabieramy szpachli, dodajemy cienką nitkę utwardzacza, i mieszamy wszystko, tak aby się połączyło :) Nakładamy możliwie najcieńszą warstwę na powierzchnię, i odkładamy na jakaś godzinę :) Po godzinie, jeżeli szpachla wyschła, bierzemy papier P150, docieramy, tak aby szpachla była idealnie gładka, i nie miała nigdzie żadnych grudek, wypukleń :) Następnie rozrabiamy jeszcze trochę szpachli, dosłownie małą łyżeczkę, do herbaty, i nakładamy, "mikroskopijnie" cienka warstwę szpachli, tak aby była szersza niż poprzednia, i tez docieramy papierem C150, tylko, że tym razem na wodę :) Szpachle należny dotrzeć idealnie gładko, równo z powierzchnią szpachlowana, bo potem baza "pokaże" nam, wszystkie nierówności, i niedociągnięcia ;/ :)

Obrazek

Obrazek


Jeśli wszystko mamy po szpachlowane i dotarte, to czas kłaść podkład :)
Najpierw należy, odtłuścić powierzchnię malowana, do tego będzie nam potrzebny rozpuszczalnik, ALE W ŻADNYM WYPADKU NITRO, ponieważ on rozpuści szpachlę itp :P Do tego będzie nam potrzebny wcześniej kupiony rozpuszczalnik uniwersalny :), moczymy w nim szmatkę, i przecieramy nią, powierzchnię malowaną. Rozrabiamy pokład, według proporcji producenta, lub według tego, co nam powiedzą w sklepie. Do wymieszania, wszystkiego, dobrze, jest użyć słoika 1l.Wlewamy wszystko, potrząsamy kilka razy, tak aby wszystko się połączyło. Włączamy kompresor, i odczekujemy jakieś 5 min ( w zależności od wydajności kompresora ), tak aby zdążył nabić odpowiednie ciśnienie :) Jeżeli mamy już odpowiednie ciśnienie, podłączamy pistolet, regulujemy według w/w sposobu, i pewnymi, ale nie za szybkimi ruchami malujemy wcześniej przygotowane elementy. Jeżeli nigdy wcześniej nie mieliśmy styczności z pistoletem i kompresorem, dobrze jest kupić więcej podkładu, i wcześniej spróbować pomalować dowolny kawałem blachy, albo np. rower młodszemu bratu :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do malowania, elementy mocujemy, tak, aby nie "latały" podczas malowania.


Po pomalowaniu podkładem, odczekujemy jakieś 30min - 1h, i bierzemy się za docieranie :twisted:

Podkład, zaraz po nałożeniu i wyschnięciu, jest matowy, chropowaty, a tak nie może być :P Musi być gładziutki :) W celu dotarcia, szykujemy papier P600 i Wiadereczko wody :) Papier moczymy w wodzie, i trzemy, tak, aby był gładki, i nie było w nim żadnych wżerów :) No i tak, sobie trzemy, trzemy, co raz kontrolując czy przypadkiem już nie wystarczy :)
I tak wszystkie elementy :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wszystko musimy dotrzeć bardzo równo, ładnie, i pięknie :mrgreen: Bo podkład, to ważna, rzecz, na niej opiera się całe malowanie, i jeżeli spartolimy robotę, to potem końcowy efekt będzie taki sobie... ;/

Po dotarciu, bierzemy się za... docieranie, tyle, że na sucho :) Do ręki papier P400, i trzemy delikatnie, tak tylko, aby zmatowić podkład :) O tarciu chyba nie muszę więcej pisać, bo każdy umie machać ręką okrężnymi ruchami, trzymając papier :P

Jeżeli wszystko mamy dotarte, ładnie, to zbliżamy się bo położenia głównego koloru, czyli bazy :) Ale zanim, to zrobimy musimy odpowiednio przygotować podłoże, żeby potem nie było niespodzianek, w postaci puchnącego lakieru, czy pryszczenia :) - wszystko należy umyć wodą, pod ciśnieniem. Podłączamy węża ogrodowego, i myjemy wszystko pod ciśnieniem, tak aby nie było nigdzie pyłu z wcześniej startego podkładu:) Kiedy wszystko umyte, stawiamy gdzieś na słońcu czy gdzieś, aby wszystko dokładnie Przyszedł czas na wiekopomną chwilę..... - odtłuszczanie powierzchni :P :D Nabijamy sprężarkę powietrzem, podłączamy pistolet, nalewamy do pojemnika rozpuszczalnika UNIWERSALNEGO, i psiukamy na ramę i inne elementy, tak jak byśmy malowali :) Odczekujemy, aż rozpuszczalnik wyschnie, i.... Teraz bierzemy się za malowanie :)

Mocujemy obie elementy, które mamy zamiar malować, tak, aby w trakcie malowania nie spadły nam na ziemię, i żebyśmy mieli łatwy dostęp do nich :)

Obrazek

Obrazek

Kiedy mamy wszystko umocowane, czas na otwarcie puszki z farbą:

Obrazek
W moim przypadku kolor, to zielony metallik :)

Obrazek

Mieszamy farbę z rozcieńczalnikiem, najlepiej w dużym słoiku :)
Obrazek

W moim przypadku rozcieńczalność bazy do rozcieńczalnika była 1:1, więc wlałem 250ml bazy, na 250ml rozcieńczalnika, ale proporcje są zależne od farby, i zaleceń producenta :)
Włączamy sprężarkę, odczekujemy chwilę, aby nabiła odpowiednią ilość powietrza, podłączamy pistolet, regulujemy... A teraz trochę an temat regulacji pistoletu do malowania metallikiem :)
- jeżeli przy pistolecie, nie ma regulacji ciśnienia, to regulujemy je sobie na zaworze przy sprężarce, po prostu przykręcamy trochę zawór od powietrza

- ustawiamy, w miarę szeroki ( około 30cm ) strumień farby.

- ustawiamy dosyć ubogi strumień farby, aby nie narobić zacieków. Tutaj tego nie umiem wytłumaczyć, jaki ma być strumień. Chodzi o to, aby po 1 "przejechaniu" pistoletem, po powierzchni, farba zakryła nam w około 75% podkład :) Jeżeli tak ustawimy, i mamy sprawną rękę, to jest bardzo małe prawdopodobieństwo, że zrobimy zaciek :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Malujemy pewnymi jednostronnymi ( tylko w jedną stronę, np. od prawej, do lewej, lub na odwrót) pociągnięciami :) Staramy się dokładnie nałożyć warstwę farby

Do malowania oczywiście, zaklejamy wszystkie elementy, które mają zostać niepomalowane :)

Przy temperaturze na dworze około 10stopni Celsjusza, baza będzie schła około godzinę, lecz, dla pewności odczekajmy 2 godziny :) Baza po wyschnięciu staje się matowa, co daje nam znak, że można kłaść lakier bezbarwny.

Po odczekaniu, 1-2h możemy zabierać się za nałożenie lakieru bezbarwnego, który nam nabłyszczy cała powierzchnię, i stanie się ona bardziej odporna na zarysowania itp :)

Rozrabiamy farbę w proporcjach: 250ml : 125ml : 75ml - 250ml lakieru bezbarwnego, na 125ml utwardzacza na 75ml rozcieńczalnika. Wlewamy do jakiegoś naczynia, może być wcześniej wspomniany słoik, i mieszamy. Po wymieszaniu wszystko staje się gęste. Wlewamy do pistoletu i nakładamy :) Z racji tego, ze jest to bezbarwne, i nie widać wyraźnie, gdzie zostało położone, a gdzie nie, potrzebne nam będzie dobre światło :)
2 żarówki 100W, lub sztrala + żarówka 100W, i mamy oświetlenie jak trzeba :P Jeśli wszystko mamy oświetlone, możemy zabierać się, za nałożenie lakieru. :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podczas nakładania, będziemy widzieć gdzie jest "mokre" a gdzie nie :) Tam gdzie jest mokre, to znaczy, że tam już lakier dotarł :)
Zaleca się założenie do 2 warstw lakieru w celu lepszego połyku :)
Po skończonym lakierowaniu zostawiamy to wszystko, nie dotykając ( aby nie zostawić śladów )

Bierzemy do ręki rozpuszczalnik NITRO, wychodzimy w całkiem inne miejsce, żeby pył powstały z rozpuszczalnika nie rozpuścił bezbarwnego lakieru :) Wlewamy do pojemnika na farbę, i psikumay na ścianę rozpuszczalnikiem, w celu wyczyszczenia pistoletu z resztek farby. Czynności te powtarzamy do 3 razy, aby dokładnie wyczyścić pistolet :) Następnie moczymy szmatkę w NITRO, i czyścimy pistolet z zewnątrz :) Potem rozkręcamy ( to pokaże w następnym tygodniu ;) ) pistolet na części pierwsze: odkręcamy wszystkie dysze itp, i czyścimy wilgotną rozpuszczalnikiem szmatką.

Malowania "głównego" było by na tyle :) Czas na inne elementy, koła, wahacz, topki itp. :)

- czyścimy to szczotką drucianą, nie musi być do gołej blachy, można po prostu papierem ściernym przetrzeć.

- oczyszczamy rozpuszczalnikiem NITRO

- I malujemy wybranym kolorem, w moim przypadku czarny i rebrny

- po kończonej akcji :) myjemy pistolet

Po skończonej pracy, możemy się brać za składanie motoru :)
Uwagi ogólne



:arrow: Wszystkie ilości farb są podane na malowanie Simsona SR50, na Rometa, czy Jawke oczywiście będą potrzebne większe/mniejsze ilości farby :)

:arrow: Zanim wlejemy farbę do pojemnika pistoleta, dobrze jest ją przepuścić, przez jakieś sitko, czy gazę, aby nie dostały się żadne frędzle do dysz pistoletu :)

:arrow: Wybór koloru należy do wa :P Ja poszedłem do mieszalni farb, poprosiłem o próbki, wybrałem kolor, spisałem numer, i zamówiłem :)

:arrow: Szczerze polecam do kupna wszystkich komponentów stronę www.elakiery.pl - tanio, szybko, dokładnie, towar najwyższej jakości:)
W moim przypadku, zamówiłem komplecik:
http://www.elakiery.pl/product.php?id=2 ... dzacz_rozp
Bardzo dobry - szczerze polecam

:arrow: Jeżeli malujemy po raz pierwszy, dobrze by było kupić trochę więcej wszystkiego, bo lepiej jak ma zostać, niż ma zabraknąć :) - mi zostało 0,5l podkładu, 250ml bazy, 250ml lakiery bezbarwnego, i po 100ml innych komponentów :mrgreen:

:arrow: Wszystkiego nie da się zrobić w ciągu 2 czy 3 dni, ze względu, za cza schnięcia farb, szpachli. Mi zajęło to łącznie ( jak by zebrać wszytko w kupę :D, tydzień )

:arrow: Rób dokładnie, po woli, jak najdokładniej - od tego zależny efekt końcowy

:arrow: Jeżeli malujesz po raz pierwszy - poćwicz, najpierw farbą za 10zł, żeby potem nie spartolić farbą za 50zł :P Dowiedz się, zapytaj...

:arrow: Jeżeli nie posiadasz, podstawowych rzeczy takich jak kompresor, pistolet, to nie dobra rada... Nie zabieraj się z malowanie :P Przygotuj wszystko - oczyść, po szpachluj, dotrzyj, a do malowania daj komu kto ma sprzęt :)

Cennik

:arrow: Lakier metallik ( baza ) - 0,5l ( 500ml ) - 57 zł
:arrow: Rozcieńczalnik do lakieru bazowego 0,5 ( 500m; ) - 10zł

:arrow: Lakier bezbarwny - 250ml - 12zł
:arrow: Utwardzacz - 125ml - 7zł
:arrow: Rozcieńczalnik - 75ml - 14zł

:arrow: Podkład akrylowy - 0,5l ( 500ml ) - 14zł

:arrow: Utwardzacz do podkładu - 5zł

:arrow: Rozcieńczalnik do podkładu 250ml - 5zł

:arrow: Rozpuszczalnik NITRO - około 1l - 3zł

:arrow: Rozpuszczalnik uniwersalny - około 0,5l - 7zł

:arrow: Szpachla - około 0,5kg - w zależności, od potrzeb - 10zł

:arrow: 2 x papier ścierny P600 - 0,50zł - 1zł arkusz

:arrow: Papier ścierny P400 - 0,50zł - 1zł arkusz

:arrow: Papier ścierny P150 - 0,50zł - 1zł arkusz

:arrow: Szczotka druciana ( druciak ) przykręcana do wiertarki/szlifierki - 10zł komplet cały

:arrow: Wiertarka/Szlifierka - 60 - 300zł ( ale myślę, że każdy ma w domu wiertarkę :) No może nie każdy, ale takie sprzęty to podstawa )

:arrow: Kompresor, o dość dużej pojemności, i wydajności :) - myślę, że jak ktoś nie ma kompresora, to się nawet za malowanie nie będzie zabierał :P

:arrow: W miarę dobry pistolet - tak samo, jeżeli nie mamy pistoleta, to się nie opłaca kupować, chyba, ze trafimy w Obim za 150zł komplet ( pompowanie, ropowanie, malowanie, oczyszczanie ) Mi np. udało się trafić dobry pistolet, ale to rzadko... Więc, jeśli nie mamy, to albo pożyczmy ( w co wątpię, bo jeśli ktoś ma dobry pistolet, to na pewno nie pożyczy )

:arrow: Inne farby - 20zł

:arrow: Trochę czystych szmatek - :D

:arrow: Wiadereczko 1l :D - :D

Podsumowanie: Potrzebujemy w dużym zaokrągleniu 200zł :)

Ceny oczywiście mogą być różne :) U mnie np. a 1l bazy i 1l lakieru bezbarwnego typo chciał 350zł :shock: :roll: , ale ja znalazłem stronkę, i tam wszystko kupiłem :)

Tekst będzie uzupełniany, w miarę znajdywania nowych niedociągnięć :)
===========================================

TEKST NAPISANY TYLKO I WYŁĄCZNIE DLA FORUM MOTOMNIACY.COM - WSZELKIE KOPIOWANIE BEZ ZGODY AUTORA ZABRONIONE!!! :)

Mam nadzieje, że komuś pomogę tym tekstem :) Sam miałem wiele problemów, dotyczących malowania, pomogło mi wiele osób z forum, jak i znajomych z poza forum, więc, dlatego napisałem tekst... Aby inni mieli łatwiej :)
Ostatnio edytowano 20 paź 2008, o 19:23 przez Pitucha, łącznie edytowano 6 razy
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Prawie profesjonalne malowanie motoru:) Kompresor + pistolet

Postprzez Pani Kontekstowa » 18 paź 2008, o 22:43

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komar Rider » 18 paź 2008, o 23:00

Super :) Jeszcze nie wziąłeś się za malowanie a już napisałeś dużo tekstu. Ciekawi mnie co będzie już o samym malowaniu ;) Wszystko bardzo dokładnie i przemyślanie. Gratuluję. POCHWAŁA ZASŁUŻONA mimo, że tutek jeszcze nie skończony.
Obrazek
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez ber891 » 18 paź 2008, o 23:12

Gratulacje Pitucha :D :D Świetny tutek. Malowałem takim pistoletem jak twój samuraja i efekt jest bardzo dobry. Też malowałem podobnie do Ciebie, ten podkład jednak jest najważniejszy jak to się spartaczy nie ma takiego dobrego efektu.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez Łukasz.G » 19 paź 2008, o 00:01

Nie no pochwała jest na miejscu! Pitucha Napisał dobry turotial , ale trzeba poprawić, kilka szczegółów! Dodał zdjęcia z kazdego etapu prac!
Łukasz.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 789
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 22:43

Postprzez Pitucha » 19 paź 2008, o 08:07

Wszystko będzie :P Tylko wczoraj byłem już znurany, i nie miałem siły bardzo myśleć :P Dopiero jak dzisiaj przeczytałem, to zobaczyłem, że kilka szczegółów trzeba poprawić :)

[ Dodano: 19 Paź 2008, 11:37 ]

Tutek dokończony :) :P
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Konik » 19 paź 2008, o 11:54

Pitucha super tutorial, opisany bardzo dokładnie ! :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5413
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez sutek » 19 paź 2008, o 14:21

Pitucha napisał(a):TEKST NAPINANY




Chyba miało być napisany :P

Mówiłeś że:

Pitucha napisał(a):Tekst będzie uzupełniany, w miarę znajdywania nowych niedociągnięć



więc ci znalazłem :mrgreen:

A ogólnie tutorial super. Pochwała się należy. ;)
Avatar użytkownika
sutek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2412
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Pitucha » 19 paź 2008, o 14:22

Dzięki, starłem się opisać jak najdokładniej :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Łukasz.G » 19 paź 2008, o 14:27

Pitucha napisał(a):Mam nadzieje, że komuś pomogę tym tekstem


Pitucha Mi pomoze ten tekst jak bede malował swojego komara 2350 ! Na razie nie mam czasu sie za to zabrać ! Komar jest rozebrany, błotniki, bak, bagaznik jest juz oczyszczone ! Jak wszystko oczyszcze biore sie za malowanie! Ale niestety nie mam teraz czasu 7/7 nauka! Dopiero na feriach sie za to zabiore!
Łukasz.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 789
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 22:43

Postprzez Pitucha » 19 paź 2008, o 14:28

sutek14 napisał(a):TEKST NAPINANY



sutek14 napisał(a):Chyba miało być napisany :P


Tak, już poprawione :) Dzięki :P


sutek14 napisał(a):Tekst będzie uzupełniany, w miarę znajdywania nowych niedociągnięć



sutek14 napisał(a):więc ci znalazłem :mrgreen:


I słusznie :P
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Koner » 19 paź 2008, o 14:51

Pitucha naprawdę super napisany tutek.Widać że porządnie się przyłożyłeś.Pochwała się należy :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Konrad » 19 paź 2008, o 15:21

Jest jedno ale i to bardzo duże, co do szlifowania podkładu robi się zupełnie inaczej niż opisałeś.Całość matuje się papierem 600 na wodno, wszędzie musi być wyraznie zmatowiony, potem można dopieścić 1200.Matowanie najpierw 600 a potem 400 to się mija z celem.Podkład to najważniejsza rzecz, malowanie to nie żadna filozofia.Malować każdy umie tutaj liczy się jakość przygotówki, która to musi być jak najlepiej zrobiona.Pominąłeś ważną rzecz, po malowaniu i dokładnym wyschnięciu farby i klaru należy całość spolerować papierem 2500, a następnie zabezpieczyć woskiem.Klar nakłada się gdy baza lekko przeschła - lepszy efekt.Lepiej dawać kilka warst bazy niż nawalić jedną 3mm.Tak to się robi z podkładem a nie z właściwym lakierem :wink: Radzę nie przesadzać z utwardzaczem, bo większość robi tak że nawali dużo utwardzaczu a potem farba jest jak zwykła do parapetów za 10zł chlorowkauczukowa - efekt gumy.Nie należy się też spodziewać że nie odpadnie, albo że będzie bardziej trwała :yes: Pominąłeś kolejną sprawę z rozpuszczalnikami, a ma to jedną z najważniejszych ról.Bowiem wszystko należy robić na jednym rozpuszczalniku (tej samej marki, ten sam model) oprócz NITRO, gdy nam braknie to można zastosować rozpuszczalnik MORS.Chodzi tu o to że farba nam się w 90% zważy jeśli jest na różnych rozpuszczalnikach podkład i baza.Dobrze że wprowadzili lakiery wodnorozcieńczalne :) Jak ktoś potrzebuje fachowych pomocy niech pisze na PW, mój brat to lakiernik i zna swój fach bardzo dobrze :yes:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Pitucha » 19 paź 2008, o 15:26

Ja korzystałem z porad lakiernika :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Tracer » 19 paź 2008, o 16:50

Swietnie ! Zmotywowało mnie to do roboty nad moim rometkiem, którego rozebrałem rok temu oddalem do piaskowania, pomalowałem szpachla natryskowa i tu jest wlasnie problem... albo ja sie do tegonie nadaje albo sprzet byl kiepski, poniewaz jest to takie dosc bardzo chropowate ;/ I proszke zeszło by szcieranie papierem ;( Myśle ze moze go oddam do kogos kto się na tym zna.
Tracer
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 22:03
Lokalizacja: Jawiszowice

Postprzez Konrad » 20 paź 2008, o 15:30

Popraw to z tym szlifowaniem :wink: A nie będe miał się czego czepiać
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości