Witam. Z racji tego, że przez ostatni czas, malowałem mojego Simsona, postanowiłem stworzyć Tutoriala na ten temat
==============================================
Tutek, jest napisany na przykładzie Simsona Sr50 I wszystkie ilości farb, rozpuszczalników, są dobrane, do tego motoru
Co będzie nam potrzebne?
Lakier metallik ( baza ) - 0,5l ( 500ml )
Rozcieńczalnik do lakieru bazowego - w zależności od zaleceń producenta, w moim przypadku przy rozcieńczalności 1:1 to - 0,5l ( 500ml )
Lakier bezbarwny - 250ml
Utwardzacz - 125ml
Rozcieńczalnik - też w zależności, od zaleceń producenta - 75ml
Podkład akrylowy - 0,5l ( 500ml ) ( kolor podkładu należy dobrać tak, aby kontrastował się, z kolorem na który chcemy pomalować motor, wygodniej będzie malować )
Utwardzacz do podkładu - według zaleceń producenta, w moim przypadku - 80ml
Rozcieńczalnik do podkładu - według zaleceń producenta - 250ml
Rozpuszczalnik NITRO - około 1l
Rozpuszczalnik uniwersalny - około 0,5l
Szpachla - około 0,5kg - w zależności, od potrzeb
2 x papier ścierny P600
Papier ścierny P400
Papier ścierny P150
Szczotka druciana ( druciak ) przykręcana do wiertarki/szlifierki
Wiertarka/Szlifierka
Kompresor, o dość dużej pojemności, i wydajności
W miarę dobry pistolet ( po prostu taki, aby nie robił zacieków ), najlepiej z dyszą 1,5. Musi mieć podstawowe regulacje: Gęstości strumienia i szerokości strumienia )
Inne farby w zależności od potrzeb, w moim przypadku 200ml czarnej farby, na wahacz itp, i 200ml farby srebrnej na felgi, lusterka
Trochę czystych szmatek
Wiadereczko 1l
I wiele innych pierdółek, wynikających z prac
Trochę teorii
Lakier metallik ( baza ) - Jest to substancja , która zawiera w sobie wybrany kolor,i drobniutkie, opiłki metalu. Bazę kładzie się, bezpośrednio, na wygładzony, zmatowiony, i odtłuszczony podkład. Bazę nakładamy, małym cienieniem roboczym, małym strumieniem farby ( ubogim a szerokim ). Ważne, jest, aby bazę kłaść, w jedną stronę, np. od lewej, do prawej,lub na odwrót, by lakier się równomiernie rozłożył. Dobrze, jest nałożyć, kilka ( 2-3 ) cienkich warstw bazy. Farbę rozrabiamy z rozcieńczalnikiem według zaleceń producenta, czyli jeżeli, mamy podane proporcje 1:1, to na 1l bazy, wlewamy 1l rozcieńczalnika. Ze względu na dużą zawartość rozpuszczalnika, baza szybko schnie ( w temp powyżej 15 Stopni Celsjusza ). Po wyschnięciu staje się matowa, co daje nam znak, że możemy kłaść, lakier bezbarwny.
Lakier bezbarwny - Kładzie się, go bezpośrednio na wyschniętą bazę. Dla dobrego połysku, zaleca się położenie kilku cienkich warstw lakieru 2-3. Proporcje rozrabiania są zazwyczaj podobne, lecz należy się stosować do zaleceń producenta. Czyli na moim przykładzie, mając 250ml lakieru, dodajemy do niego 125ml utwardzacza i 75ml rozcieńczalnika.
Podkład - "farba" służąca, do wyrównania, wszystkich drobnych wżerów itp. Podkład jest kładziony bezpośrednio, na odtłuszczoną blachę. Mając 500ml podkładu, dodajemy 80ml utwardzacza i 250ml rozcieńczalnika. Po wyschnięciu, całość matuje się papierem 600 na wodno, wszędzie musi być wyraźnie zmatowiony, potem można dopieścić 1200
Regulacja pistoletu:
- regulacja szerokości strumienia:
Polega, na regulacji szerokości strumienia Tzn, regulujemy, szerokość, do podłoża jakie chcemy malować ( szerokie/wąskie ). Zazwyczaj regulacja znajduje się tutaj:
- regulacja gęstości strumienia
Polega na.... regulacji gęstości strumienia Chodzi o to, żeby nie narobić zacieków, bo jeżeli będziemy malować z odległości 30cm, i ustawimy, na MAX`a przepustowość farby, to będzie zaciek na zacieku Najlepiej malować z odległości nie większej niż 30cm, odpowiednio pistolet. Najczęściej regulacja znajduje się tutaj:
Najlepiej, zanim zaczniemy malować wypróbować i wyregulować pistolet, np. na ścianie Regulacja, ta, jest bardzo ważna, ponieważ ustawiając za dużą gęstość strumienia, narobimy tylko zacieków, lepiej jest położyć kilka cienkich warstw, niż jedną grubą, i przy okazji narbiając zacieków
Do rzeczy
Na początek, musimy rozebrać motor, na pierwiastki, bo przecież, nikt nie będzie malował całego motoru Rozbierania nie będę tłumaczył, bo chyba, każdy wie o co chodzi - rozebrać motor, na części pierwsze
Jeżeli motor rozbieramy po raz pierwszy, to, dobrze by było pozaznaczać, lub pamiętać, co gdzie było, żeby potem nie było niespodzianek
Jeżeli motor jest rozebrany, przechodzimy, do oczyszczenia starego lakieru za pomocą druciaka Lakier zdzieramy, do gołej blachy, bo będzie o niebo lepszy efekt końcowy
Zakładamy druciak na wiertarkę, lub szlifierkę i jazda:
Przy zdzieraniu trzeba oczywiście założyć okulary ochronne, by odrywające się druciki, nie wbiły się nam w oko
Przy wyborze szczotki, należy zwrócić uwagę, na jej "miękkość", należy wybrać miarę miękką, aby nie narobić rys zdzierając lakier. Zdzieramy, dokładnie, tak, aby nigdzie nie było plam starego lakieru.
Kiedy mamy wszystko gotowe, należny zabrać się za wyrównanie ich szpachlą ( nie należy z nią przesadzać, bo potem może odpadać )
- przeczyszczamy rozpuszczalnikiem NITRO, powierzchnię, którą będziemy szpachlować, bierzemy szpachelkę, nabieramy szpachli, dodajemy cienką nitkę utwardzacza, i mieszamy wszystko, tak aby się połączyło Nakładamy możliwie najcieńszą warstwę na powierzchnię, i odkładamy na jakaś godzinę Po godzinie, jeżeli szpachla wyschła, bierzemy papier P150, docieramy, tak aby szpachla była idealnie gładka, i nie miała nigdzie żadnych grudek, wypukleń Następnie rozrabiamy jeszcze trochę szpachli, dosłownie małą łyżeczkę, do herbaty, i nakładamy, "mikroskopijnie" cienka warstwę szpachli, tak aby była szersza niż poprzednia, i tez docieramy papierem C150, tylko, że tym razem na wodę Szpachle należny dotrzeć idealnie gładko, równo z powierzchnią szpachlowana, bo potem baza "pokaże" nam, wszystkie nierówności, i niedociągnięcia
Jeśli wszystko mamy po szpachlowane i dotarte, to czas kłaść podkład
Najpierw należy, odtłuścić powierzchnię malowana, do tego będzie nam potrzebny rozpuszczalnik, ALE W ŻADNYM WYPADKU NITRO, ponieważ on rozpuści szpachlę itp Do tego będzie nam potrzebny wcześniej kupiony rozpuszczalnik uniwersalny , moczymy w nim szmatkę, i przecieramy nią, powierzchnię malowaną. Rozrabiamy pokład, według proporcji producenta, lub według tego, co nam powiedzą w sklepie. Do wymieszania, wszystkiego, dobrze, jest użyć słoika 1l.Wlewamy wszystko, potrząsamy kilka razy, tak aby wszystko się połączyło. Włączamy kompresor, i odczekujemy jakieś 5 min ( w zależności od wydajności kompresora ), tak aby zdążył nabić odpowiednie ciśnienie Jeżeli mamy już odpowiednie ciśnienie, podłączamy pistolet, regulujemy według w/w sposobu, i pewnymi, ale nie za szybkimi ruchami malujemy wcześniej przygotowane elementy. Jeżeli nigdy wcześniej nie mieliśmy styczności z pistoletem i kompresorem, dobrze jest kupić więcej podkładu, i wcześniej spróbować pomalować dowolny kawałem blachy, albo np. rower młodszemu bratu
Do malowania, elementy mocujemy, tak, aby nie "latały" podczas malowania.
Po pomalowaniu podkładem, odczekujemy jakieś 30min - 1h, i bierzemy się za docieranie
Podkład, zaraz po nałożeniu i wyschnięciu, jest matowy, chropowaty, a tak nie może być Musi być gładziutki W celu dotarcia, szykujemy papier P600 i Wiadereczko wody Papier moczymy w wodzie, i trzemy, tak, aby był gładki, i nie było w nim żadnych wżerów No i tak, sobie trzemy, trzemy, co raz kontrolując czy przypadkiem już nie wystarczy
I tak wszystkie elementy
Wszystko musimy dotrzeć bardzo równo, ładnie, i pięknie Bo podkład, to ważna, rzecz, na niej opiera się całe malowanie, i jeżeli spartolimy robotę, to potem końcowy efekt będzie taki sobie...
Po dotarciu, bierzemy się za... docieranie, tyle, że na sucho Do ręki papier P400, i trzemy delikatnie, tak tylko, aby zmatowić podkład O tarciu chyba nie muszę więcej pisać, bo każdy umie machać ręką okrężnymi ruchami, trzymając papier
Jeżeli wszystko mamy dotarte, ładnie, to zbliżamy się bo położenia głównego koloru, czyli bazy Ale zanim, to zrobimy musimy odpowiednio przygotować podłoże, żeby potem nie było niespodzianek, w postaci puchnącego lakieru, czy pryszczenia - wszystko należy umyć wodą, pod ciśnieniem. Podłączamy węża ogrodowego, i myjemy wszystko pod ciśnieniem, tak aby nie było nigdzie pyłu z wcześniej startego podkładu:) Kiedy wszystko umyte, stawiamy gdzieś na słońcu czy gdzieś, aby wszystko dokładnie Przyszedł czas na wiekopomną chwilę..... - odtłuszczanie powierzchni Nabijamy sprężarkę powietrzem, podłączamy pistolet, nalewamy do pojemnika rozpuszczalnika UNIWERSALNEGO, i psiukamy na ramę i inne elementy, tak jak byśmy malowali Odczekujemy, aż rozpuszczalnik wyschnie, i.... Teraz bierzemy się za malowanie
Mocujemy obie elementy, które mamy zamiar malować, tak, aby w trakcie malowania nie spadły nam na ziemię, i żebyśmy mieli łatwy dostęp do nich
Kiedy mamy wszystko umocowane, czas na otwarcie puszki z farbą:
W moim przypadku kolor, to zielony metallik
Mieszamy farbę z rozcieńczalnikiem, najlepiej w dużym słoiku
W moim przypadku rozcieńczalność bazy do rozcieńczalnika była 1:1, więc wlałem 250ml bazy, na 250ml rozcieńczalnika, ale proporcje są zależne od farby, i zaleceń producenta
Włączamy sprężarkę, odczekujemy chwilę, aby nabiła odpowiednią ilość powietrza, podłączamy pistolet, regulujemy... A teraz trochę an temat regulacji pistoletu do malowania metallikiem
- jeżeli przy pistolecie, nie ma regulacji ciśnienia, to regulujemy je sobie na zaworze przy sprężarce, po prostu przykręcamy trochę zawór od powietrza
- ustawiamy, w miarę szeroki ( około 30cm ) strumień farby.
- ustawiamy dosyć ubogi strumień farby, aby nie narobić zacieków. Tutaj tego nie umiem wytłumaczyć, jaki ma być strumień. Chodzi o to, aby po 1 "przejechaniu" pistoletem, po powierzchni, farba zakryła nam w około 75% podkład Jeżeli tak ustawimy, i mamy sprawną rękę, to jest bardzo małe prawdopodobieństwo, że zrobimy zaciek
Malujemy pewnymi jednostronnymi ( tylko w jedną stronę, np. od prawej, do lewej, lub na odwrót) pociągnięciami Staramy się dokładnie nałożyć warstwę farby
Do malowania oczywiście, zaklejamy wszystkie elementy, które mają zostać niepomalowane
Przy temperaturze na dworze około 10stopni Celsjusza, baza będzie schła około godzinę, lecz, dla pewności odczekajmy 2 godziny Baza po wyschnięciu staje się matowa, co daje nam znak, że można kłaść lakier bezbarwny.
Po odczekaniu, 1-2h możemy zabierać się za nałożenie lakieru bezbarwnego, który nam nabłyszczy cała powierzchnię, i stanie się ona bardziej odporna na zarysowania itp
Rozrabiamy farbę w proporcjach: 250ml : 125ml : 75ml - 250ml lakieru bezbarwnego, na 125ml utwardzacza na 75ml rozcieńczalnika. Wlewamy do jakiegoś naczynia, może być wcześniej wspomniany słoik, i mieszamy. Po wymieszaniu wszystko staje się gęste. Wlewamy do pistoletu i nakładamy Z racji tego, ze jest to bezbarwne, i nie widać wyraźnie, gdzie zostało położone, a gdzie nie, potrzebne nam będzie dobre światło
2 żarówki 100W, lub sztrala + żarówka 100W, i mamy oświetlenie jak trzeba Jeśli wszystko mamy oświetlone, możemy zabierać się, za nałożenie lakieru.
Podczas nakładania, będziemy widzieć gdzie jest "mokre" a gdzie nie Tam gdzie jest mokre, to znaczy, że tam już lakier dotarł
Zaleca się założenie do 2 warstw lakieru w celu lepszego połyku
Po skończonym lakierowaniu zostawiamy to wszystko, nie dotykając ( aby nie zostawić śladów )
Bierzemy do ręki rozpuszczalnik NITRO, wychodzimy w całkiem inne miejsce, żeby pył powstały z rozpuszczalnika nie rozpuścił bezbarwnego lakieru Wlewamy do pojemnika na farbę, i psikumay na ścianę rozpuszczalnikiem, w celu wyczyszczenia pistoletu z resztek farby. Czynności te powtarzamy do 3 razy, aby dokładnie wyczyścić pistolet Następnie moczymy szmatkę w NITRO, i czyścimy pistolet z zewnątrz Potem rozkręcamy ( to pokaże w następnym tygodniu ) pistolet na części pierwsze: odkręcamy wszystkie dysze itp, i czyścimy wilgotną rozpuszczalnikiem szmatką.
Malowania "głównego" było by na tyle Czas na inne elementy, koła, wahacz, topki itp.
- czyścimy to szczotką drucianą, nie musi być do gołej blachy, można po prostu papierem ściernym przetrzeć.
- oczyszczamy rozpuszczalnikiem NITRO
- I malujemy wybranym kolorem, w moim przypadku czarny i rebrny
- po kończonej akcji myjemy pistolet
Po skończonej pracy, możemy się brać za składanie motoru
Uwagi ogólne
Wszystkie ilości farb są podane na malowanie Simsona SR50, na Rometa, czy Jawke oczywiście będą potrzebne większe/mniejsze ilości farby
Zanim wlejemy farbę do pojemnika pistoleta, dobrze jest ją przepuścić, przez jakieś sitko, czy gazę, aby nie dostały się żadne frędzle do dysz pistoletu
Wybór koloru należy do wa Ja poszedłem do mieszalni farb, poprosiłem o próbki, wybrałem kolor, spisałem numer, i zamówiłem
Szczerze polecam do kupna wszystkich komponentów stronę www.elakiery.pl - tanio, szybko, dokładnie, towar najwyższej jakości:)
W moim przypadku, zamówiłem komplecik:
http://www.elakiery.pl/product.php?id=2 ... dzacz_rozp
Bardzo dobry - szczerze polecam
Jeżeli malujemy po raz pierwszy, dobrze by było kupić trochę więcej wszystkiego, bo lepiej jak ma zostać, niż ma zabraknąć - mi zostało 0,5l podkładu, 250ml bazy, 250ml lakiery bezbarwnego, i po 100ml innych komponentów
Wszystkiego nie da się zrobić w ciągu 2 czy 3 dni, ze względu, za cza schnięcia farb, szpachli. Mi zajęło to łącznie ( jak by zebrać wszytko w kupę , tydzień )
Rób dokładnie, po woli, jak najdokładniej - od tego zależny efekt końcowy
Jeżeli malujesz po raz pierwszy - poćwicz, najpierw farbą za 10zł, żeby potem nie spartolić farbą za 50zł Dowiedz się, zapytaj...
Jeżeli nie posiadasz, podstawowych rzeczy takich jak kompresor, pistolet, to nie dobra rada... Nie zabieraj się z malowanie Przygotuj wszystko - oczyść, po szpachluj, dotrzyj, a do malowania daj komu kto ma sprzęt
Cennik
Lakier metallik ( baza ) - 0,5l ( 500ml ) - 57 zł
Rozcieńczalnik do lakieru bazowego 0,5 ( 500m; ) - 10zł
Lakier bezbarwny - 250ml - 12zł
Utwardzacz - 125ml - 7zł
Rozcieńczalnik - 75ml - 14zł
Podkład akrylowy - 0,5l ( 500ml ) - 14zł
Utwardzacz do podkładu - 5zł
Rozcieńczalnik do podkładu 250ml - 5zł
Rozpuszczalnik NITRO - około 1l - 3zł
Rozpuszczalnik uniwersalny - około 0,5l - 7zł
Szpachla - około 0,5kg - w zależności, od potrzeb - 10zł
2 x papier ścierny P600 - 0,50zł - 1zł arkusz
Papier ścierny P400 - 0,50zł - 1zł arkusz
Papier ścierny P150 - 0,50zł - 1zł arkusz
Szczotka druciana ( druciak ) przykręcana do wiertarki/szlifierki - 10zł komplet cały
Wiertarka/Szlifierka - 60 - 300zł ( ale myślę, że każdy ma w domu wiertarkę No może nie każdy, ale takie sprzęty to podstawa )
Kompresor, o dość dużej pojemności, i wydajności - myślę, że jak ktoś nie ma kompresora, to się nawet za malowanie nie będzie zabierał
W miarę dobry pistolet - tak samo, jeżeli nie mamy pistoleta, to się nie opłaca kupować, chyba, ze trafimy w Obim za 150zł komplet ( pompowanie, ropowanie, malowanie, oczyszczanie ) Mi np. udało się trafić dobry pistolet, ale to rzadko... Więc, jeśli nie mamy, to albo pożyczmy ( w co wątpię, bo jeśli ktoś ma dobry pistolet, to na pewno nie pożyczy )
Inne farby - 20zł
Trochę czystych szmatek -
Wiadereczko 1l -
Podsumowanie: Potrzebujemy w dużym zaokrągleniu 200zł
Ceny oczywiście mogą być różne U mnie np. a 1l bazy i 1l lakieru bezbarwnego typo chciał 350zł , ale ja znalazłem stronkę, i tam wszystko kupiłem
Tekst będzie uzupełniany, w miarę znajdywania nowych niedociągnięć
===========================================
TEKST NAPISANY TYLKO I WYŁĄCZNIE DLA FORUM MOTOMNIACY.COM - WSZELKIE KOPIOWANIE BEZ ZGODY AUTORA ZABRONIONE!!!
Mam nadzieje, że komuś pomogę tym tekstem Sam miałem wiele problemów, dotyczących malowania, pomogło mi wiele osób z forum, jak i znajomych z poza forum, więc, dlatego napisałem tekst... Aby inni mieli łatwiej
Prawie profesjonalne malowanie motoru:) Kompresor + pistolet
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Prawie profesjonalne malowanie motoru:) Kompresor + pistolet
Ostatnio edytowano 20 paź 2008, o 19:23 przez Pitucha, łącznie edytowano 6 razy
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Super Jeszcze nie wziąłeś się za malowanie a już napisałeś dużo tekstu. Ciekawi mnie co będzie już o samym malowaniu Wszystko bardzo dokładnie i przemyślanie. Gratuluję. POCHWAŁA ZASŁUŻONA mimo, że tutek jeszcze nie skończony.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Gratulacje Pitucha Świetny tutek. Malowałem takim pistoletem jak twój samuraja i efekt jest bardzo dobry. Też malowałem podobnie do Ciebie, ten podkład jednak jest najważniejszy jak to się spartaczy nie ma takiego dobrego efektu.
-
ber891 - MotoManiak
- Posty: 403
- Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
- Lokalizacja: D-ca
Wszystko będzie Tylko wczoraj byłem już znurany, i nie miałem siły bardzo myśleć Dopiero jak dzisiaj przeczytałem, to zobaczyłem, że kilka szczegółów trzeba poprawić
[ Dodano: 19 Paź 2008, 11:37 ]
Tutek dokończony
[ Dodano: 19 Paź 2008, 11:37 ]
Tutek dokończony
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Pitucha napisał(a):TEKST NAPINANY
Chyba miało być napisany
Mówiłeś że:
Pitucha napisał(a):Tekst będzie uzupełniany, w miarę znajdywania nowych niedociągnięć
więc ci znalazłem
A ogólnie tutorial super. Pochwała się należy.
-
sutek - MotoManiak
- Posty: 2412
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Pitucha napisał(a):Mam nadzieje, że komuś pomogę tym tekstem
Pitucha Mi pomoze ten tekst jak bede malował swojego komara 2350 ! Na razie nie mam czasu sie za to zabrać ! Komar jest rozebrany, błotniki, bak, bagaznik jest juz oczyszczone ! Jak wszystko oczyszcze biore sie za malowanie! Ale niestety nie mam teraz czasu 7/7 nauka! Dopiero na feriach sie za to zabiore!
- Łukasz.G
- MotoManiak
- Posty: 789
- Dołączył(a): 3 mar 2008, o 22:43
sutek14 napisał(a):TEKST NAPINANY
sutek14 napisał(a):Chyba miało być napisany
Tak, już poprawione Dzięki
sutek14 napisał(a):Tekst będzie uzupełniany, w miarę znajdywania nowych niedociągnięć
sutek14 napisał(a):więc ci znalazłem
I słusznie
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Jest jedno ale i to bardzo duże, co do szlifowania podkładu robi się zupełnie inaczej niż opisałeś.Całość matuje się papierem 600 na wodno, wszędzie musi być wyraznie zmatowiony, potem można dopieścić 1200.Matowanie najpierw 600 a potem 400 to się mija z celem.Podkład to najważniejsza rzecz, malowanie to nie żadna filozofia.Malować każdy umie tutaj liczy się jakość przygotówki, która to musi być jak najlepiej zrobiona.Pominąłeś ważną rzecz, po malowaniu i dokładnym wyschnięciu farby i klaru należy całość spolerować papierem 2500, a następnie zabezpieczyć woskiem.Klar nakłada się gdy baza lekko przeschła - lepszy efekt.Lepiej dawać kilka warst bazy niż nawalić jedną 3mm.Tak to się robi z podkładem a nie z właściwym lakierem Radzę nie przesadzać z utwardzaczem, bo większość robi tak że nawali dużo utwardzaczu a potem farba jest jak zwykła do parapetów za 10zł chlorowkauczukowa - efekt gumy.Nie należy się też spodziewać że nie odpadnie, albo że będzie bardziej trwała Pominąłeś kolejną sprawę z rozpuszczalnikami, a ma to jedną z najważniejszych ról.Bowiem wszystko należy robić na jednym rozpuszczalniku (tej samej marki, ten sam model) oprócz NITRO, gdy nam braknie to można zastosować rozpuszczalnik MORS.Chodzi tu o to że farba nam się w 90% zważy jeśli jest na różnych rozpuszczalnikach podkład i baza.Dobrze że wprowadzili lakiery wodnorozcieńczalne Jak ktoś potrzebuje fachowych pomocy niech pisze na PW, mój brat to lakiernik i zna swój fach bardzo dobrze
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Swietnie ! Zmotywowało mnie to do roboty nad moim rometkiem, którego rozebrałem rok temu oddalem do piaskowania, pomalowałem szpachla natryskowa i tu jest wlasnie problem... albo ja sie do tegonie nadaje albo sprzet byl kiepski, poniewaz jest to takie dosc bardzo chropowate I proszke zeszło by szcieranie papierem ;( Myśle ze moze go oddam do kogos kto się na tym zna.
Mój filmik o komarku:
http://www.youtube.com/watch?v=ScuwJKypBms
www.bikepics.com/members/tracerblade
http://www.youtube.com/watch?v=ScuwJKypBms
www.bikepics.com/members/tracerblade
- Tracer
- MotoManiak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 11 lut 2008, o 22:03
- Lokalizacja: Jawiszowice
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 184 gości