Cylinder, tłok Simson-jak rozpoznać czy to DDR ?

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Cylinder, tłok Simson-jak rozpoznać czy to DDR ?

Postprzez Adi.G. » 28 paź 2008, o 20:32

Wiele razy się spotykam z pytaniami typu

Czy ten cylinder to DDR?


Więc postanowiłem raz na zawsze skończyć z tego typu zadawanymi pytaniami i daję wam odpowiedź :wink:

Przedstawiam 2 cylindry, wyszła tego masa więc nie zawsze oznaczenia będą wszędzie takie same :wink:

Pierwszą rzeczą najbardziej rzucającą się w oczy jest oznaczenie na wierzchu cylindra, są tam 3 cyferki w takiej elipsie.

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C28%5Cbikepics-1464467-800.jpg[/img]

Po tym znaki na krućcu ssania się bardzo rzucają w oczy:

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C28%5Cbikepics-1464478-800.jpg[/img]

I w końcu oznaczenia pomiędzy żeberkami,

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C28%5Cbikepics-1464487-800.jpg[/img]

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C28%5Cbikepics-1464485-800.jpg[/img]

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C28%5Cbikepics-1464490-800.jpg[/img]

Oznaczenia te mogą występować na różnych wysokościach- najczęściej pomiędzy przedostatnim żeberkiem a także po ostatnim żeberku.

I jak rozpoznać tłoka DDR.

Pierwszym znacznikiem jakości tłoka jest jego połysk.

Tłok święcący się jak wypolerowany jest wyznacznikiem że mamy do czynienia ze stopem k12, czyli nie zbyt wytrzymałym, takie tłoki mają większe skłonności do zacierania.
Przykład takiego tłoka

[img][570:480]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C28%5Cbikepics-1464497-full.jpg[/img]

Wyznaczniki tłoka DDR:Wizualnie jest bardziej matowy, jak się przyjrzymy ma takie ciemne mikro plamki. Patrzymy oczywiście od spodu na oznaczenia, rzucające się od razu w oczy oznaczenie z jakiego stopu został wykonany tłok - K20, oraz dwa małe oznaczenia, trójkącik i sześciokąt z jakimś znakiem w środku:

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C28%5Cbikepics-1464493-800.jpg[/img]

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C10%5C28%5Cbikepics-1464494-800.jpg[/img]

Porównanie trzech tłoków:
1-DDR
2-MZA
3-ALMOT

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C02%5Cbikepics-1134614-800.jpg[/img]

Tekst został opracowany specjalnie dla www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie na innych stronach bez zgody autora zabronione !!!
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Cylinder, tłok Simson-jak rozpoznać czy to DDR ?

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 paź 2008, o 20:32

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Sławek. » 28 paź 2008, o 20:41

Bardzo dobry tutek, być może kiedyś mi się przyda :)
Fajnie,że są zdjęcia
Ostatnio edytowano 28 paź 2008, o 21:42 przez Sławek., łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez sutek » 28 paź 2008, o 20:47

Dzięki temu tutkowi upewniłem się że mój tłok to DDR :P
Avatar użytkownika
sutek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2412
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Koner » 28 paź 2008, o 21:03

Tutek bardzo jasno napisany i co najważniejsze zobrazowany więc teraz już nikt nie będzie miał wątpliwości :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Pitucha » 28 paź 2008, o 22:40

Tutek bardzo przydatny :) Mi nawet ostatnio sprawdzałeś, czy cylinder, który kupiłem to DDR :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Konrad » 29 paź 2008, o 15:04

ukradł mi pomysł na tuta :] z tym że ja jeszcze miałem opisać więcej części :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez rolnik1234 » 29 paź 2008, o 18:10

No wspaniale opisane :yes: Dawno brakowało właśnie takiego tutka świetna robota Adi.G. :wink:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Pawcio23 » 12 lis 2008, o 19:38

Sprawdziłem u siebie. Niestety nic z tych rzeczy nie mam DDR :cry:
Pawcio23
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 paź 2008, o 14:20
Lokalizacja: górzno kol. (mazowieckie)

Postprzez marcing17 » 12 lis 2008, o 23:09

No ja mam garczek DDR 8) a te liczby na górze cylindra są naprawde różne :P jedni mają 015, inni 036, a ja mam 014 ;)

Świetny tutek Adi, pochwała zasłużona :yes:

A może dodasz jeszcze np. jak rozpoznać wał, tłumik, itp. bo nie wszyscy wiedzą ;) Ja np nie wiedziałem kiedyś że simek to musi mieć lejek w tłumiku :)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Adi.G. » 12 lis 2008, o 23:25

Niestety o tłumiku nie za bardzo mam jak dodać bo mój już poprzerabiany :mrgreen:

Ale jak się uda to coś zdziałam ;)
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez sutek » 13 lis 2008, o 19:02

Wiem że wał na czopie od magneta musi być taki że nie idzie od razy od gwintu do góry tylko taki jeszcze kawałek płaski. ;)
Avatar użytkownika
sutek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2412
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez parcelak » 17 gru 2008, o 18:41

A jakiej mam produkcji nie mam elipsy i tych oznaczeń u góry cylindra, ale jest widoczny próg jak w cylach DDR. Mam wydech na 34 mm jak w blokowanych cylach DDR.
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Konrad » 17 gru 2008, o 22:28

Najwazniejsze to mieć na krućcu nadlew i w nim znak :wink: Masz takowy parcelak :hmm:
Ostatnio edytowano 18 gru 2008, o 16:46 przez Konrad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez parcelak » 18 gru 2008, o 15:58

Aha, to dzięki za pomoc Quniuś :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 93 gości