Ustawienia - Gaźnik, Odstępy, Wyprzedzenia zapłonu itp.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Mariusz » 19 mar 2008, o 20:48

nbo dobra, ale nawet jak dasz 2,5mm to to będzie zdecydowanie za dużo :]
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Pani Kontekstowa » 19 mar 2008, o 20:48

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Artur » 19 mar 2008, o 21:12

W 023 można podcinać do 50mm mierząc z boku tłoka, ale broń boże nie więcej, więc ostrożnie z tym podcinaniem tłoków.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Mariusz » 19 mar 2008, o 21:49

50mm? a na jakiej wysokości dałbyś wtedy wydech?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Artur » 20 mar 2008, o 08:13

Marycha zagiołeś mnie. :mrgreen:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Mariusz » 21 mar 2008, o 16:19

no bo słuchaj, jak skrócisz tłok do 50mm, to jest o jakieś 3mm, to będziesz miał tak wysoki kąt ssania że będzie rezonans ssanie spoooro wyżej niż rezonans wydechu, i może się będzie wkręcał wyżej motor, ale będzie słaby, ponieważ od przeprowadzenia rezonansu wydechu jest potrzebne dobre zasilanie, którego w tych obrotach nie będzie :]
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Artur » 21 mar 2008, o 17:44

Zgadzam się z tobą, żeby uzyskać jakąś przyzwoitą charakterystykę i rezonans trzeba zgrać ze sobą wiele elementów, gażnik(jaka dysza i gardziel), kanały( ustawienie kanałów- czyli rozrząd w 2T),tłok, wał(czyli powierzchnia w komorze korbowej) i oczywiście wydech, jak to się zgra to dopiero można się spodziewać jakiejś mocy i ciekawej charakterystyki silnika, z mojego doświadczenia przy tuningu rometa/komara najlepiej moim zdaniem zwrócić uwagę na rozwiązania konstrukcyjne stosowane w mocniejszych motorkach np., jawa 223 (3.5KM przy 6500 obr.- odblokowana) , Chart polski ( 2.8KM przy 5800obr) i oczywiście simson (3.7KM przy 5500 obr.) , czyli w tych konstrukcjach następuje bardzo dobry rezonans, dlatego nie musimy dorabiać nowych części możemy skorzystać z części z tych motorków i takie właśnie rozwiązanie polecam. Bo mormalnie bez rezonasu dobrze zrobiony 2T ma ok. 2KM, przykład 023 rometa 1.7KM przy 4800 obr. czy jawka zablokowana ok.2KM przy 4500 obr. A przy rezonasie w 50cc można uzyskać
dużo więcej przy dobrze zgranych elementach można dojść do 4KM, można i więcej, ale mówię o gażnikach o gardzieli 15,16mm. Dlatego 50cc to nie jest wcale mała pojemność przy bardzo dobrym zrobieniu silnika można uzyskać taką charakterystykę, że jejżdzi się na tym bardzo wygodnie, jest przyspieszenie, moc, spokojnie na 50cc dobrze zrobionej mogą poruszać się dwie nie lekkie osoby, silnik za wysoko obrotowy też jest niedobry i utrudnia sprawne i przyjemne poruszanie się, ważne jest też, żeby moment obrotowy uzyskać w jak najszerszym roztawie obrotów, czyli żeby był cały czas dostępny.:idea: :wink:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Mariusz » 22 mar 2008, o 00:47

no nie wiem czy 50ccm bez rezonansu (wydechu z tego co sie domyślam) to tylko 2 kuce... weźmy pod uwagę piły motorowe-te z 30ccm wyciskają ponad 2 konie a dyfuzorów nie mają no bo niby gdzie (mój stihl ma 30ccm, 1,8 konia i żadnego dyfuzora). więc to takie ograniczenie nie jest. a i wiele sprzętów tylpu aprillia i yamaha gdy im sie ściągnie dyfuzor i wstawi wydech od 600cety co często robią właściciele tych sprzęcików, to może nie mają pełnej mocy ale cisną zdecydowanie lepiej niż by na to 2km pozwalało.


poza tym gotowe rozwiązania? nie sądzę. na Jawce nei ma sensu się wzorować bo to nieelastyczny sprzęt, i ta charakterystyka jest ciekawa ale można lepiej mniejszym kosztem. za to co do charta i simsona to jest kolejna przeszkoda trudna do pokonania jak choćby króciutki króciec ssący w charcie, przez co takiego nie wysmurfujemy w komarku czy ogarku. możey kanały zrobić na wzór, ale króciec nadal mamy sporo dłuższy i z ostrzejszym zgięciem. poza tym tak jak w simsonie i charcie, tam jest inny kąt wpadania mieszanki do cylindra, i inny kąt kanału wydechowego. dzięi temu że są to korzystniejsze kąty te silniczki są mocne i elastyczne, jawka która wszystko ma prostopadle może i mocna jest, ale elastyczna już nie. kolejnym problemem jest objętość skrzyni korbowej którą ciężko zmniejszyć do tej na poziomie charta... więc z gotowymi rozwiązaniami radzę uważać. wiadomo że początrkujący tuner nie będzie sam spawał dyfuzora, więc oczywiste jest wykorzystanie tego z simsona czy charta, podobnie z gaźnikiem, choć tutaj sławę swoją ma k60b. z tych wszystkich wymienionych wyżej powodów nie stosuje się przepisów gotowych, oczywiście można próbowac, może sam spróbuję, ale jeśli np. beę robił kanały na wzór charta to nie mogę sie spodziewać 2,8 konia i genialnej elastyczności, bo albo jedno albo drugie cierpieć będzie...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Artur » 22 mar 2008, o 02:13

Mnie tylko chodziło o to, że początkujący tuner powinien zwrócić uwagę na rozwiązania z innych motorków a najłatwiejszy dostęp mamy do materiałów o simsonach, jawkach i rometach, chodzi o to, że może to pomóc i się nie popełni pewnych błędów, ale tak jak sałek pisze w swoich opracowaniach, nie powinno się zaczynać tuningu od wydechu czy gażnika, najlepiej zacząć od rasowania polerek i korekcji, potem zabiegi uszczelniające cały układ i filtra, potem trzeba przejść do korekcji kanałów a inne żeczy póżniej, zaczynamy od wału ( czyli powierzchni szkodliwej), poprzez kanały ( można się wzorować na mapach kanałów z innych 50cc to nic nie przeszkadza, tylko trzeba zwrócić uwagę na tłoki), króciec i dopiero po tym wszystkim dochodzimy do zmiany gażnika albo tuningu swojego gażnika a potem wydech, a np. plan głowicy to bym radził na koniec zostawić ,ale często po mocnym tuningu już jest tyle mocy, że już nie ma potrzeby planować, można rówinież stosować tę podkładkę, ale radzę wykożystać też inne możliwości tuningu a jak chcemy trochę jeszcze więcej mocy to to rozwiązanie też można zastosować, więc możliwości są. :P. Wiadomo, że z rometa nie wyciśnie się tyle co z jawki czy simsona czy charta, bo tam można wybić tuleję, ale przy obecnych możliwościach myślę, że wyciśnięcie z rometa/komara tych 3.5-4KM już nie stanowi większego problemu bo więcej to już jest dość trudno. A poza tym zbyt ostry tuning też nie ma sensu, bo się wiąże z konsekwencjami kosztowymi, więc nie ma co panikowć nad tym, że tej tulei nie można wybić, bo jest tyle innych możliwości tuningu i polecam je wyczerpać. :wink:
Ostatnio edytowano 22 mar 2008, o 21:17 przez Artur, łącznie edytowano 2 razy
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Mariusz » 22 mar 2008, o 12:58

można się wzorować na mapach kanałów z innych 50cc to nic nie przeszkadza

właśnie mój poprzedni post był poświęcony temu że przeszkadza :] chodzi o to że silnik aby miał odpowiednią moc i moment obrotowy, to musi mieć zsynchronizowane oba rezonansy-ssania i wydechu. tyle że rezonans nie zależy tylko od kątów, a także od długości układów, pojemnośc skrzyni korbowej, średnicy kolanka i króćca oraz wielu wielu innych rzeczy. przykładowo jeśli chcesz mieć 3,5 konia jak w jawce, to nie wystarczy że popiłujesz kanały tak jak w jawce, biorąc nawet korekte na długość tłoka o ile potrzeba. w jawce oba rezonansy odpowiednio się nakładają tak aby był silnik elastyczny i mocny. u ciebie przez inne długości układów, średnice, zastosowany wydech i gaźnik, pojemność sdkrzyni korbowej, kąty wpadania mieszanki i wylotu spalin nie osiągniesz takich efektów. będą te rezonansy rozjechane, dlatego nie stosuje sie kątów z innych silników, tylko opracowuje nowe dla danego silnika. zauważ że Sałek nie napisał "w 50ccm o skoku 44mm dajemy wydech na tyle i tyle, ssący na tryle i tyle" tylko dla silnika jawki jak i S38 opracowal osobne przepisy.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Artur » 22 mar 2008, o 17:54

Ale na mapach z charta albo 023 możesz się wzorować marycha a także od biedy z mapy jawki, ale orginalnej. Wiadome jest, że kanały można dużo poszeżać, zwłaszcza płuki i ssący. Tylko, że w jawce masz tłok wyższy o 2mm, więc mapa jest trochę inna, ale można skożystać daje trochę do myślenia.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Mariusz » 22 mar 2008, o 20:12

człowieku! przeczytaj moje dwa poprzednie posty! nie będę tego trzeci raz pisał!
marycha_zielarz napisał(a):no nie wiem czy 50ccm bez rezonansu (wydechu z tego co sie domyślam) to tylko 2 kuce... weźmy pod uwagę piły motorowe-te z 30ccm wyciskają ponad 2 konie a dyfuzorów nie mają no bo niby gdzie (mój stihl ma 30ccm, 1,8 konia i żadnego dyfuzora). więc to takie ograniczenie nie jest. a i wiele sprzętów tylpu aprillia i yamaha gdy im sie ściągnie dyfuzor i wstawi wydech od 600cety co często robią właściciele tych sprzęcików, to może nie mają pełnej mocy ale cisną zdecydowanie lepiej niż by na to 2km pozwalało.


poza tym gotowe rozwiązania? nie sądzę. na Jawce nei ma sensu się wzorować bo to nieelastyczny sprzęt, i ta charakterystyka jest ciekawa ale można lepiej mniejszym kosztem. za to co do charta i simsona to jest kolejna przeszkoda trudna do pokonania jak choćby króciutki króciec ssący w charcie, przez co takiego nie wysmurfujemy w komarku czy ogarku. możey kanały zrobić na wzór, ale króciec nadal mamy sporo dłuższy i z ostrzejszym zgięciem. poza tym tak jak w simsonie i charcie, tam jest inny kąt wpadania mieszanki do cylindra, i inny kąt kanału wydechowego. dzięi temu że są to korzystniejsze kąty te silniczki są mocne i elastyczne, jawka która wszystko ma prostopadle może i mocna jest, ale elastyczna już nie. kolejnym problemem jest objętość skrzyni korbowej którą ciężko zmniejszyć do tej na poziomie charta... więc z gotowymi rozwiązaniami radzę uważać. wiadomo że początrkujący tuner nie będzie sam spawał dyfuzora, więc oczywiste jest wykorzystanie tego z simsona czy charta, podobnie z gaźnikiem, choć tutaj sławę swoją ma k60b. z tych wszystkich wymienionych wyżej powodów nie stosuje się przepisów gotowych, oczywiście można próbowac, może sam spróbuję, ale jeśli np. beę robił kanały na wzór charta to nie mogę sie spodziewać 2,8 konia i genialnej elastyczności, bo albo jedno albo drugie cierpieć będzie...





marycha_zielarz napisał(a):ytat:
można się wzorować na mapach kanałów z innych 50cc to nic nie przeszkadza

właśnie mój poprzedni post był poświęcony temu że przeszkadza :] chodzi o to że silnik aby miał odpowiednią moc i moment obrotowy, to musi mieć zsynchronizowane oba rezonansy-ssania i wydechu. tyle że rezonans nie zależy tylko od kątów, a także od długości układów, pojemnośc skrzyni korbowej, średnicy kolanka i króćca oraz wielu wielu innych rzeczy. przykładowo jeśli chcesz mieć 3,5 konia jak w jawce, to nie wystarczy że popiłujesz kanały tak jak w jawce, biorąc nawet korekte na długość tłoka o ile potrzeba. w jawce oba rezonansy odpowiednio się nakładają tak aby był silnik elastyczny i mocny. u ciebie przez inne długości układów, średnice, zastosowany wydech i gaźnik, pojemność sdkrzyni korbowej, kąty wpadania mieszanki i wylotu spalin nie osiągniesz takich efektów. będą te rezonansy rozjechane, dlatego nie stosuje sie kątów z innych silników, tylko opracowuje nowe dla danego silnika. zauważ że Sałek nie napisał "w 50ccm o skoku 44mm dajemy wydech na tyle i tyle, ssący na tryle i tyle" tylko dla silnika jawki jak i S38 opracowal osobne przepisy.




wkleiłem ci jakbyś poprzednich postów nie widzial :]
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Artur » 22 mar 2008, o 21:18

A ty czytałeś ten post:

Artur4567 napisał(a):Mnie tylko chodziło o to, że początkujący tuner powinien zwrócić uwagę na rozwiązania z innych motorków a najłatwiejszy dostęp mamy do materiałów o simsonach, jawkach i rometach, chodzi o to, że może to pomóc i się nie popełni pewnych błędów, ale tak jak sałek pisze w swoich opracowaniach, nie powinno się zaczynać tuningu od wydechu czy gażnika, najlepiej zacząć od rasowania polerek i korekcji, potem zabiegi uszczelniające cały układ i filtra, potem trzeba przejść do korekcji kanałów a inne żeczy póżniej, zaczynamy od wału ( czyli powierzchni szkodliwej), poprzez kanały ( można się wzorować na mapach kanałów z innych 50cc to nic nie przeszkadza, tylko trzeba zwrócić uwagę na tłoki), króciec i dopiero po tym wszystkim dochodzimy do zmiany gażnika albo tuningu swojego gażnika a potem wydech, a np. plan głowicy to bym radził na koniec zostawić ,ale często po mocnym tuningu już jest tyle mocy, że już nie ma potrzeby planować, można rówinież stosować tę podkładkę, ale radzę wykożystać też inne możliwości tuningu a jak chcemy trochę jeszcze więcej mocy to to rozwiązanie też można zastosować, więc możliwości są. :P. Wiadomo, że z rometa nie wyciśnie się tyle co z jawki czy simsona czy charta, bo tam można wybić tuleję, ale przy obecnych możliwościach myślę, że wyciśnięcie z rometa/komara tych 3.5-4KM już nie stanowi większego problemu bo więcej to już jest dość trudno. A poza tym zbyt ostry tuning też nie ma sensu, bo się wiąże z konsekwencjami kosztowymi, więc nie ma co panikowć nad tym, że tej tulei nie można wybić, bo jest tyle innych możliwości tuningu i polecam je wyczerpać. :wink:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Konrad » 22 mar 2008, o 23:17

I po co się tak męczycie nawzajem :hmm: :) wystarczy porównac komory wału korbowego każde moto ma inne (simson, jawka, chart) więc zmiana płuków rometowskich na te z jawki może i przyniesie moc ale zmieni się charakterystyka silnika - poza tym jawka jest wysokoobrotowa co dyskfalifikuje narzucenie map kanałów w sprzętach typu romet.Ale powiem coś co ja zawsze stosuję :) Warto probować i męczyć się dniami i nocami aby efekt był zadowalający.Taki Burt Munro przygotowywał maszynę przez całe życie żeby w wieku 71 lat w 62r na Indianie Scout ustanowić rekord świata w klasnie poniżej 1000ccm ( do teraz nie pobity), dążył do tego przez całe życie i dlatego według mnie taka gadka jest zbędna.Nie sprzeczajcie się o rezonasy wydechu bo w silniku pokroju komara i simsona jest to zbędne, a mocy z tego niewiele ze względu na pojemność.Skupicie się na praktyce a nie suchej teorii :] :) Lepeij idźcie do garażu i przeróbcie swoje maszyny według waszych uznań i pokażcie co osiągneliście :) Wtedy sprzeczka ma sens :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Mateusz » 30 maja 2008, o 17:30

Mapa do 019, wymiary są dokładne. Mam nadzieje że się przyda :]

[img][570:367]http://images23.fotosik.pl/221/4b6371796e243eae.jpg[/img]
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez michal.051 » 30 maja 2008, o 18:07

Sorry za może i głupie pytanie ale czy cylek w silniku 017 i 019 to to samo??
Jeśli tak to ide szykować pilniki :D
Sprzedam!!! Nowe wachacze przedniego zawieszenia oraz nowe zębatki napędowe 44 i 35 zębów komar.
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości