Ustawienia - Gaźnik, Odstępy, Wyprzedzenia zapłonu itp.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez parcelak » 30 maja 2008, o 18:32

Sorry za może i głupie pytanie ale czy cylek w silniku 017 i 019 to to samo??


Nie. Cylinder z 017 ma taką samą mapę kanałów z 023
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 maja 2008, o 18:32

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 30 maja 2008, o 19:58

michal.051: tak, z tym że kanały nieco inaczej porozmieszczane, no i 019 ma o mm większy gaźnik i większe kolanko

Mateusz: a zmierzyłbyś może tłok jeśli masz takowy luzem?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez pawelz » 30 maja 2008, o 20:12

nie 017 ma cylek jak w 023 :) wiem bo mam komara 2352 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
pawelz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 303
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 19:14
Lokalizacja: Trzcianka

Postprzez Mateusz » 30 maja 2008, o 20:18

marycha_zielarz napisał(a):Mateusz: a zmierzyłbyś może tłok jeśli masz takowy luzem?


Niestety mam sam cylinder bez tłoka :cry:
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez michal.051 » 1 cze 2008, o 20:42

A czy mogę w swoim 017 zastosować te modyfikacjje które są podane w tym temacie viewtopic.php?t=7057

Planował bym:
wydech o 1 mm do góry i do 22,8 na boki
faza dolotu spiłowana o 45* od dołu
ssący 1 mm na dół i 1 mm na boki
tłok o 1,5 mm od ssącego spiłowany od dołu

co o tym myślicie??
Sprzedam!!! Nowe wachacze przedniego zawieszenia oraz nowe zębatki napędowe 44 i 35 zębów komar.
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez Artur » 2 cze 2008, o 20:39

Możesz, ale chłopie tego się tak nie robi, co to znaczy 1 do góry czy 1 mm na dół, masz mapki i jedziesz według schematu, my się tyle namęczyliśmy, żeby mapy porobić, a wy dalej na pałe chcecie robić, no żal. :evil: :evil: :evil:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Koner » 2 cze 2008, o 20:54

Artur4567 każdy robi jak chce.Skoro wy podaliście sprawdzony sposób a ktoś chce robić po swojemu to jak coś nie wyjdzie przynajmniej nie będzie na Ciebie :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Konrad » 2 cze 2008, o 20:58

Teraz ja dodam coś o awo sport, a mianowicie :Gaźnik BVF Nadeldusenvergaser N 261/1 średnica gardzieli 25,5; śrubka regulacji składu mieszanki ma byc wykręcona 3-4 obroty, dysza główna 100, dysza powietrza 45, dysza składu mieszanki 40, ustawienie na rówku iglicy IV, moment zapłonu 28*. Świeca Isolator MC 10-14/240
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Artur » 2 cze 2008, o 22:49

Koner napisał(a):Artur4567 każdy robi jak chce.Skoro wy podaliście sprawdzony sposób a ktoś chce robić po swojemu to jak coś nie wyjdzie przynajmniej nie będzie na Ciebie :wink:


Pewnie niech każdy robi po swojemu, ale przecież niektóre żeczy są już sprawdzone, więc po co powtarzać nasze błędy, marycha, conqeror, marcek, BR czy ja robiliśmy już ten tuning, sam kiedyś mówiłeś, że to było już dawno opisane, jest to tuning Sałka, ale przypominam, romety czy komary mają różnie roztawione kanały w cylu, więc nie można się kurczowo tego Sałka trzymać, bo można to zwalić, i mnie tylko o to chodziło, no. :)
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez michal.051 » 3 cze 2008, o 22:10

Sorry za zamieszanie, dokładnie chodziło mi o porównanie cylka 017 do 023. (błąd rzeczowy ale dosyć istotny)

Skoro mapa kanałów jest taka sama to temat uważam za zamknięty.

Atrut4567 nie bulwersuj się tak.
Nie robię nic na pałę, sposób jest sprawdzony przez Parcelak-a, mam nadzieje że wie co napisał :wink:
Tu fragment jego wypowiedzi

parcelak napisał(a):Tak, w 023 możesz podnieść wydech o 1mm, poszerzyć do 22,8 mm, fazujesz okno, wszystko polerujesz, obniżasz ssący o 1 mm :P. Dobrym gaźnikiem jest K60b lub 16n3 z Simsona tylko musisz dorobić do niego przejściówkę :P Skracasz tłok o 1,5 mm od strony kanału ssącego :P i odchudzasz. Do 60 km/h jeśli masz w dobrym stanie silnik po tych przeróbkach dojdziesz na pewno :P Wydech z Simsona i masz rezonans :P skracasz do tego kolanko i silniczek powinien pięknie wkręcać na obroty :D


Artur skoro robienie tych mapek było dla ciebie tak męczące to trzeba było sobie dać spokój i się nie przemęczać
Sprzedam!!! Nowe wachacze przedniego zawieszenia oraz nowe zębatki napędowe 44 i 35 zębów komar.
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez parcelak » 3 cze 2008, o 22:16

Sorka za błąd ale jeśli obniżymy kanał ssący to nie podcinamy tłoka. Jeszcze raz sory :oops:

Artur4567 nie denerwuj się. Chłopak się grzecznie pyta a ty od razu wkurzasz się na niego. Ma tutaj panować miła, rodzinna atfosmera :)

michal.051 napisał(a):wydech o 1 mm do góry i do 22,8 na boki
faza dolotu spiłowana o 45* od dołu
ssący 1 mm na dół i 1 mm na boki
tłok o 1,5 mm od ssącego spiłowany od dołu
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez michal.051 » 3 cze 2008, o 22:27

Parcelak dzięki za pomoc :P , ale koniec już off-topu :D , temat brzmi troche inaczej a ja wyskoczyłem ze swoimi problemami, postaram się w jakiś sposób kiedyś zrehabilitować.
Sprzedam!!! Nowe wachacze przedniego zawieszenia oraz nowe zębatki napędowe 44 i 35 zębów komar.
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez parcelak » 3 cze 2008, o 22:32

Sorka za OT ale michal.051 Twój cylinder to nominał czy któryś szlif? Bo to przy poszerzeniu kanałów wydechowego też gra ważną rolę. Najlepiej zmierz średnicę cylindra i oblicz to według wzoru:

0,6 D

D - średnica cylindra
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Konrad » 22 lip 2008, o 18:33

Widzę, że Świr nie dodał danych dot. Awo :|
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Mariusz » 25 lip 2008, o 21:01

coś o CZ na podstawie ksiązki serwisowej :P

silnik:
dwucylindrowy,
pojemność 343,47 ccm,
Średnica x skok 58 mm / 65 mm,
Stopień sprężania 1 : 9,2
Moc maks. silnika 17 kW
Moment obrotowy maks. 29,42 Nm

gaźnik
JIKOV 2925 SBDb Dysza główna 105
Dysza biegu jałowego 55
a) nastawienie igły suwaka wycięcie od góry przy docieraniu III wycięcie od dołu po dotarciu II b) dysza powietrza biegu jałowego
- obroty od zamknięcia przy docieraniu 1/2
- obroty od zamknięcia po dotarciu 1/2 - 1 1/2

zapłon:
bateryjny, dwucewkowy, dwuplatynkowy, dwukondensatorowy, ogólnie to podwojony zapłon z jawki tylko z aku zasilany :)
przerwa na świecy: 0,7mm
przerwa na platynach: 0,4mm
wyprzedzenie: 2,7mm-3,2mm
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości