Ustawienia - Gaźnik, Odstępy, Wyprzedzenia zapłonu itp.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Ustawienia - Gaźnik, Odstępy, Wyprzedzenia zapłonu itp.

Postprzez Wojteeek » 27 mar 2007, o 13:49

Proszę wszystkich użytkowników o PW/Posta z danymi konfiguracyjnymi innych motorow oraz gaźników ( jeśli posiadają do takowych dostęp ) a także ewentualne poprawki - wtedy zeedytuje posta i dodam nadesłane dane...

DOŚĆ DŁUGI POST - NA POCZĄTKU SILNIKI, PÓŹNIEJ GAŹNIKI, POD KONIEC INNE DANE A NA SAMYM KOŃCU PORADY.

Legenda :
Wyprzedzenie zapłonu - początek rozwierania się styków przerywacza, podana droga tłoka do GMP ( Najwyższego połozenia tłoka )
Mieszanka - litry oleju/litry benzyny
Przerwa na przerywaczu - platynkach
Przerwa na świecy - przerwa między elektrodami


Silniki :

S38ZB4 - Komar 2350, Komar 2351
Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm
Mieszanka - 1:30

Dezamet 019 - Romet 50T1
Przerwa na świecy - 0,6 mm
Przerwa na przerywaczu - 0,3 mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm
Mieszanka - 1:30

Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3
Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm
Mieszanka - 1:30

Dezamet 027 - Chart 210, Chart 211
Przerwa na świecy - 0,6-0,7 mm
Przerwa na przerywaczu - brak przerywacza - zapłon elektroniczny
Wyprzedzenie zapłonu - 2,5 mm
Mieszanka - wg. producenta 1:30, optymalnie przy dobrych jakościowo olejach 1:35 - 1:40

Jawa 223 - Jawa 50, Jawa 50 Mustang, Ogar 200
Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 1,2-1,5mm
Mieszanka - 1:40 (różnie kazdy inaczej)

M531 (3 biegowy) / M541 (4 biegowy) - Simson S51, Simson SR50
Przerwa na świecy - 0,4mm
Przerwa na przerywaczu (jeżeli jest) - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 1,8 mm
Mieszanka - 1:50

M741 - Simson S70, Simson SR80
Przerwa na świecy - 0,4mm
Przerwa na przerywaczu - brak przerywacza - zapłon elektroniczny
Wyprzedzenie zapłonu - 1,4mm
Mieszanka - 1:50

S01-Z3A Lux - WSK 125
Przerwa na świecy - 0,4-0,6 mm
Przerwa na przerywaczu - 0,3-0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 3mm
Mieszanka - 1:30

638-1 - Jawa 350 TS
Przerwa na swiecy - 0,4mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7mm
Mieszanka - 1:40

SZ-57 - Wierchowina, Riga
Przerwa na swiecy - 0,5-0,7 mm
Przerwa na przerywaczu - 0,35-0,4 mm
Wyprzedzenie zaplonu - 2,5-2,9 mm
Mieszanka - 1:40


Gaźniki :

GM12F
(wystepowal w S38ZB4 / 023 / 025 / 017)

Dysza główna - 40
Dysza niskich obrotów - 25
Średnica gardzieli - 12mm
Poziom paliwa w komorze pływakowej - 20 +/- 1 mm
(mierzony od krawędzi komory pływakowej)


GM12F1
(wystepowal w X)

Dysza główna - 38 (lub 37)
Dysza niskich obrotów - 25
Średnica gardzieli - 12mm
Poziom paliwa w komorze pływakowej - 20 +/- 1 mm
(mierzony od krawędzi komory pływakowej)

GM13F
(wystepowal w 019)

Dysza główna - 55
Dysza niskich obrotów - 25
Średnica gardzieli - 13mm
Poziom paliwa w komorze pływakowej - 20 +/- 1 mm
(mierzony od krawędzi komory pływakowej)

( Trudno dostac części - Ale pasuje "Dysza tuning Romet S60~" z allegro. Ma 0,56 więc prawie idealna. Mozna stosowac gdy oryginalna sie zgubi czy coś. )

Jikov 2917Psb
(wystepowal w Jawa 223)

Dysza główna - 68
Dysza niskich obrotów - 38
Średnica gardzieli - 16mm
Poziom paliwa w komorze pływakowej - 14 +/- 1 mm
(mierzony od krawędzi komory pływakowej)


Jikov 2928 CE
(Występował w Jawa 638-1 - 350TS)

Dysza główna - 92
Dysza niskich obrotów - 40
Dysza układu rozruchowego - 72
Średnica gardzieli - 20mm
Śrubka od stosunku powietrza - 1,5obrotu

14MC
(wystepował w 027)

Dysza główna - 68
Dysza niskich obrotów- x
Średnica gardzieli - 14 mm
Wyposażony w przysłonę rozruchową (ssanie)

K35B
(występował w Wierchowina 5)

Dysza główna - 66
Średnica gardzieli - 15mm

K60B
(występował w Delta, Wierchowina 5)

Dysza główna - 62
Średnica gardzieli - 15mm

16N3-4 (występował w Simson S51, S70) oraz 16N3-2 (występował w SR50 i SR80)
Dysza główna - 65
Dysza niskich obrotów - 35
Dysza układu rozruchowego - 60
Średnica gardzieli - 16mm
Gaźnik wyposażony w ssanie

GM 26 U3
(występował w SHL M17 Gazela, WSK 175)

Dysza główna - 180
Dysza niskich obrotów - 45
Średnica gardzieli - 26mm
Dysza iglicy - 2,7 mm

Dellorto PHBN 12
(występował w silniki minarelli)

Dysza główna - 62/72
Dysza niskich obrotów - 22/25
Średnica gardzieli :- 12mm (wejście od strony filtra powietrza jest owalne, więc ciężko stwierdzić, od strony króćca już okrągłe. tam gdzie pracuje przepustnica jest średnica około 14mm, bo mierzyłem przepustnicę, ale chyba można wierzyć cyferkom w nazwie )
wyposażony w urządzenie ssania, mieszalnik oleju, wyjście podciśnienia, centralną komorę pływakową.


Dodatkowe dane :

Tabela porównawcza świec zapłonowych.
Iskra Bosch Champion NGK
F50 w9ac --- b5hs
F70 w8ac l86c b5hs
F75S w7ac l86c b6hs
F80S w5ac l82c b7hs
F100S w4ac l82c b8hs

F55PS w8bc l92yc bp5hs
F65PS w7bc l87yc bp6hs
F85PS w6bc l82yc bp6hs
F95PS w5bc l82yc bp7hs


Mapa kanałów w różnych silnikach :

Simson 4 kanałowy, tłumik z simsona po przeróbkach :
[img][570:500]http://images24.fotosik.pl/56/480cbe9df3b366ae.jpg[/img]



Komar - S38
[img][570:367]http://images29.fotosik.pl/9/dec3fb748d754263.jpg[/img]



Romet, Motorynka itp. - 023/017 i podobne
[img][570:367]http://images29.fotosik.pl/9/976bc80dfe490b65.jpg[/img]



Chart - 027
Obrazek




Romet 50T1 - 019
[img][570:367]http://images23.fotosik.pl/221/4b6371796e243eae.jpg[/img]



//////////////////////////////



Ustawianie Zaplonu w 023 i S38
(Tekst napisany przez uzytkownika Conqeror)

Troche nagmatwane ale już :

Odkręcamy świece, koło może być na razie na wale i ustawiamy tak by woglę iskra była . Przerywacz musi się rozwierać na 0,3 mm do 0,4 mm ( kiedy jest koło zamachowe założone ) . Jeśli będzie większa silnik może nie palić na wysokich będzie gasł ( iskra na świecy koloru białego , bardzo jasno neibieskeigo) . Co prawda będzie palił z kopa ale np. silnik będzie się mulił tzn. na wysokie obroty nei będzie wchodził i *** będzie się grzał , strzelał z tłumika i gasł chwilowo. Są to objawy przyspieszonego zapłonu . Przerywacz za bardzo się rozwiera . Możemy to zmienic zmniejszając przerwe an przerywaczu lub przekręcić wieniec wieniec cewkami w lewo . Natomiast gdy ansz przerywacz rozwera się na tych 0,3 lub mneije , silnik słabo pali z kopa , ma troszke mnie mocy i obrotów . Równeiz mozę przerywać delikatnie . Iskra jest koloru czerwonego , pomarańczowego , fioletowego . Można powieskzyć przerwe przesuwająć wieniec prawo .

Najlepiej według mnie jest około 0,4 . Jest to trudn oustawicwięć by dokładnei ustawic możan użyć szczelinomieża lub powolutku przesuwać przerywacz . Test prób i błędow . Iskra jest koloru neibieskeigo , tez może być jasn oneibieska . Każdy silni kma inne wyrpzedzenei zapłonu więc każdy potrzebuje regulacji osobistej . Jeśli ustawimy perfekt to będzie ewidentnei wykazywał więcej mocy niż wcześniej .

//////

A tu parę moich rad dot. ustawiania zapłonu dla laików


Jeśli faktycznie nie umiecie ustawić zapłonu, nic nie zrozumieliście itp. to albo poproście tatę/kogoś obeznanego albo zróbcie tak :

Jeśli masz oryginalny wał ( testowane na 2 silnikach z oryg. wałami oraz ostatnio na moim z nowym wałem do Komara z AGMOTU ) to w 90% dobrze ustawiony zapłon będzie jak śrubki którymi go się przykręca będą mniej-więcej po środku dziurek na podstawce...
Nie jest to 100 % strategia, ale u mnie w S38 i 023 się sprawdzilo...

No i najważniejsze - jak ustawicie zapłon perfekt, to zaznaczcie sobie kreskę na podstawie iskrownika i na karterze ( punkt odniesienia :) )...

Oczywiście po takim ustawieniu musimy ustawić przerywacz ( info troszkę wyżej )...


***
___________________
EDIT BY ADMINISTRACJA: 22 kwietnia 2011 do tutorialu zostały dodane dane gaźnikowe, nadesłane przez Tomciosz'a. W celu rozróżnienia dopisane zostały pochyloną czcionką. Tomciosz'owi bardzo dziękujemy ;)
Ostatnio edytowano 31 maja 2008, o 11:17 przez Wojteeek, łącznie edytowano 20 razy
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Ustawienia - Gaźnik, Odstępy, Wyprzedzenia zapłonu itp.

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 mar 2007, o 13:49

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 12 sie 2007, o 23:14

widze ze posty usunieto a chcialem dodac do silnika jawy 350 ts bo zapomnialem dopisac ze: wyprzedzenie zaplonu - 2,7mm a mieszanka - 1:40
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Wojteeek » 12 sie 2007, o 23:18

Ok, dzieki. Dodałem te info.
Usunięto bo poprosiłem o wywalenie niepotrzebnych postów :) I uporządkowałem i poprawiłem info :)
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Mariusz » 13 sie 2007, o 00:28

a może jeszcze mapę kanałów do poszczególnych silników podać? mogło by to się przydać przy tuningu :P niestety nie mam suwmiarki, ale mogę pomierzyć linijką kanaly w S38 i w 027 :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez KLINAR » 13 sie 2007, o 08:26

Mialem podac dane gaznika wski 175 wiec oto one :

Gaźnik GM 26 U3
Występował w motocyklach SHL M17 Gazela; WSK 175
Średnica gardzieli 26mm
Dysza paliwowa głowna 180ccm/min
Dysza paliwowa wolnych obrotów 45ccm/min
Dysza iglicy 2,7 mm
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Wojteeek » 13 sie 2007, o 10:00

Ok dodałem :)

Można dać mapy ale trzebaby je przygotować w JPG chyba żeby było cztelnie i żeby się nie rozjeżdżały...
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Mariusz » 13 sie 2007, o 12:52

no właśnie o tym myślałem :) w JPGu każdą mapkę i jazda ;) tylko tu najlepiej żeby ktoś z suwmiarą zadziałał, ale ja z linijka też dzisiaj pomierzę ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Adi.G. » 13 sie 2007, o 12:53

:P

zeedytowany post- żeby bałąganu nie robić :wink: tu były mapy kanałów, które widać wyżej
Ostatnio edytowano 14 sie 2007, o 15:13 przez Adi.G., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Mariusz » 13 sie 2007, o 13:13

no i właśnie o takim czymś myślałem ;) idę pomierzyć jak to w 027 wygląda, ale dokładność... kijowa :P linijka to jednak nie idealne urządzenie pomiarowe:P jak kupię suwmiarkę a jeszcze będę miał ten cylinder to pomierzę jeszcze raz ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Mariusz » 14 sie 2007, o 01:57

Obrazek
to są wysokości kanałów charta mniej więcej. tak z pamięci rysowane, jutro może zmierzę jeszcze szerokość wydechu, dzisiaj odbiłem ale gdzieś kartonik zapodziałem :/
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez KLINAR » 14 sie 2007, o 08:06

marycha_zielarz napisał(a): jak kupię suwmiarkę a jeszcze będę miał ten cylinder to pomierzę jeszcze raz ;)
czyli nie bedziesz robil silnika charta tylko go sprzedaz :> bo myslalem ze do komara bedziesz go wstawial :P
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Mariusz » 14 sie 2007, o 23:50

jeszcze się zastanawiam, póki co to się zajmuję komarowskim S38, a jak go zrobię na ideał to pomyślę nad 027 :) o ile go wcześniej nei sprzedam, bo jak będę miał okazję konkretnej sprzedaży...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Adi.G. » 14 sie 2007, o 23:57

zamontuj do komara 027 to będzie hartkor :mrgreen: zawsze przecież można zmienić na s38
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Mariusz » 15 sie 2007, o 00:04

ale offa robimy :P przyda się zaś przeczyszczenie za jakie dwie strony (już niedługo :D:D:D) ciężko będzie zamontować bo nie dość że te tulejki są w innych miejscach, to jak na złość cały ten sektor montowany do ramy ma 8cm szerokości a nie 6cm... 2cm nie wyczaruję, i nawet bez podnóżków nie będzie chciało wejść... myślę i zastanawiam się nad jakąś przejściówką, ale to z tatą będe musiał gadać :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Wojteeek » 15 sie 2007, o 11:37

Hmm musze przyznac marycha ze mnie zainspirowales zabawa z tymi kanalami :P
To tylko wydech 2mm w gore i ssacy 1 mm w dol ?
A jak z tym tlumikiem to zrobiles ? Bo ja mimo ze 62 juz uzyskalem to jeszcze mam oryg. wydech :P I to dosc zafajdany ( kolanko zreszta tez brudne ale kasy nie mam na nówki :P )
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości

cron