Napisałem ten tekst aby uzupełnić kultową serię „zrób to sam” .
Nigdzie nie widziałem tutka o diodowej przedniej lampie więc go opiszę na przykładzie mojej starej lampie od Charta
Na początku rozkręcamy lampę. Następnie wyjmujemy przednią część. Powinno wyjść takie coś:
Odbłyśnik można od razu wypolerować od środka
To 2 część z odbłyśnika. Wyjmujemy z niej żarówkę bo już nie będzie nam potrzebna.
Po uzyskaniu takiego czegoś zostawiamy odbłyśnik na razie w spokoju.
Teraz zabieramy się za diody. Najłatwiej będzie poświęcić jakąś latarkę „w imię nauki”. Bierzemy jak najmocniejszą latarkę (wystarczy że będzie na 6V) i rozwalamy ją. Przy płytce z diodami pozostawiamy jedynie dwa kabelki i opornik (jeżeli jest). Zostawiamy takie coś:
Izolujemy to od tyłu (taśmą izolacyjną lub czymś podobnym) ja zrobiłem to farbą.
Teraz przylepiamy diody do mocowania żarówki. Można je zamocować na zwykłą plastelinę (potem można ustawiać kąt padania światła)
Po przyczepieniu diod do mocowania sprawdzamy który kabelek to plus, a który to minus. Gdy już znamy plusa i minusa czas podłączyć diody do mocowania. W Charcie plus od długich i krótkich świateł, a minus jest ułożony lekko z boku. Plusa od diod najlepiej podłączyć do krótkich świateł.
Następnie podłączamy kable od kostki tak jak były wcześniej podłączone.
Minus
Krótkie światła
Długie światła
Na koniec składamy lampę. To znaczy wkładamy mocowanie żarówki z diodami do środka odbłyśnika, a odbłyśnik z przednią częścią lampy do tylnej części lampy.
Lampę można przerabiać bez wykręcania jej z motoru co ułatwia jnam pracę.
Lampa świeci trochę mocniej od krótkich na oryginalnej lampie oraz światło jest dużo jaśniejsze, a co najważniejsze ciągną mało prądu i ładnie wyglądają.
(!!!UWAGA!!! W takiej lampie nie ma krótkich świateł)
Jakość światła zależy od zakupionej latarki tzn. od jakości diod. Jak napisałem wyżej najlepiej aby latarka była jak najmocniejsza.
Na koniec należy cieszyć się z nowej lampy i wyglądu swojego moto.
edit:
Zapomniałem o najważniejszym :
Napisane dla MotoManiacy.com Rozpowszechnianie i kopiowanie bez mojej zgody jest zabronione
Lampy diodowe z przodu czyli "zrób to sam"
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 32
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
No ciekaw jestem jestem jakby to na żywo wyglądało Ale pomysł ciekawy. Testowałeś to już na drodze? Jak się sprawduje?
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
świeci naprawdę dobrze Najdalej jak udało mi się oświetlić to ok 35m
przy wysokości takiej jak w Charcie.
przy wysokości takiej jak w Charcie.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Hmmmm.... Bardzo fajny pomysł Ale chcieć już coś poważniejszego robić to można by zrobić tak, że do krótkich jedna część, a do długich druga, tylko ustawić ładnie kąt świecenia, żeby nie oślepiało ani nic I przede wszystkim zrobić to na SuperFlux`ach Fakt, że są droższe, ale za to o ile mocniejsze
Ale ogólnie pomysł niezły
Ale ogólnie pomysł niezły
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Pitucha napisał(a):Ale chcieć już coś poważniejszego robić to można by zrobić tak, że do krótkich jedna część, a do długich druga,
To jest najtrudniejsze z tego wszystkiego Ja opisałem to tylko po to
aby pokazać jam można takie coś zrobić łatwo, tanio i estetycznie
PS. już się szykuje nowa wersja na długie i krótkie. Teraz ędą dwie płytki jedna obok drugiej i będą się zapalać osobno tzn. krótkie 1, długie-2 płytki
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Albo wiesz jak?
Krótkie - jak sama nazwa mówi, one świeca lekko przed motor, więc, do krótkich można by ponawiercać symetrycznie otwory w odbłyśniku, i tam powstawiać diody A długie, tak jak zrobiłem w/w lampę
Krótkie - jak sama nazwa mówi, one świeca lekko przed motor, więc, do krótkich można by ponawiercać symetrycznie otwory w odbłyśniku, i tam powstawiać diody A długie, tak jak zrobiłem w/w lampę
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Szczerze mówiąc zamiast rozwalać latarkę, lepiej kupić na allegro taką żarówkę diodową, której to się nie mogę doprosić w dziale "Kupno"
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Ja swoją latarkę rozwaliłem bo aku już nie trzymał, a diody działały, więc skorzystałem z okazji. Gdybym ich nie wziął to poszły by do kosza jak reszta latarki. Mi to wyszło za free. Taki mały recykling
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Po pierwsze - grozi to zatrzymaniem dowodu, po drugie - światło oślepia jadących z przodu (brak "przesłony" takiej, jak przy żarniku świateł mijania), po trzecie - diody w takich latarkach pracują zwykle na granicy wytrzymałości, biorą maksymalny dopuszczalny prąd. Przy lekkim podniesieniu napięcia ponad 6V po prostu się spalą.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Alonzo światła mam ustawione idealnie według książki o rometach.
MarcekZastosowałem oporniki na 6V
A tak w ogóle to właśnie wstawiłem tranzystorek i sobie reguluje moc świateł.
MarcekZastosowałem oporniki na 6V
A tak w ogóle to właśnie wstawiłem tranzystorek i sobie reguluje moc świateł.
Ostatnio edytowano 18 lut 2010, o 22:13 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Komar Rider napisał(a):Idź grać
Jak mi skończysz sprawozdanie na jutro, to bardzo chętnie
polo napisał(a):Zastosowałem oporniki na 6V
Zmierz, jaki prąd biorą te diody. Nie powinno wyjść więcej jak 20 mA na jedną.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
polo napisał(a):A tak w ogóle to właśnie wstawiłem tranzystorek i sobie reguluje moc świateł.
napisz jak to rozwiązałeś bo potrzebuje właśnie zrobić regulacje jasności diod
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Posty: 32
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 220 gości