Lampy diodowe z przodu czyli "zrób to sam"

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Tomek » 16 gru 2008, o 17:02

Obrazek

adrian Coś takiego. Wstawiłem to na kablu od plusa. Tak do końca to niewiem czy to tranzystor. Leżał u mnie w stodole, napięcie regulacji pasowało więc wziąłem. To jest taka skrzyneczka z pokrętełkiem i wyjściami na plus i minus. Myśle że to tranzystor nastawny czy jakoś tak.

Marcek Dowodu mi nie zabiorą bo i tak nie mam :D . Wszystko testuję na starej lampie włożonej do Charta. Tak naprawdę wszystko testuję tylko dla tego żeby dokończyć projekt Kobuz. :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 gru 2008, o 17:02

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Marcek » 16 gru 2008, o 17:07

polo napisał(a):Wszystko testuję na starej lampie włożonej do Charta.

Jak to ma być eksperyment, to popieram :) Jak człowiek nie spróbuje, to nie będzie wiedział.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Tomek » 16 gru 2008, o 17:10

Marcek Te lampy konstruowałem z myślą o jeżdzie w dzień. To dla tego nie ma krótkich i długich świateł. :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez adrian » 16 gru 2008, o 21:07

noto to co narysowałes to wiem :D a ze schematu nic jaki to ma byc tranzystor pnp czy npn jakis symbol a pewnie ta skrzynka z pokrętłem to potencjopetr podaj ile ma K np.5K powinno na nim pisac.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Tomek » 16 gru 2008, o 21:22

Nie wiem czy to jest to ale pisze B 5K
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez marcing17 » 16 gru 2008, o 21:40

więc to najzwyklejszy potencjometr 5 Kiloomów ;)

Pomysł niezły, ale dowodzik mogą zabrać ;)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez adrian » 16 gru 2008, o 21:45

a jaki tranzystor?
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Tomek » 16 gru 2008, o 21:51

adrian Sory pomyliło mi się ta puszka to właśnie potencjometr. Na elektronice zbytnio się nie znam tzn po prostu mylą mi się te nazwy. Tranzystora nie wstawiałem. do diodek jest tylko
:arrow: opornik
:arrow: potencjometr nastawny
:arrow: akumulator :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Komarcio » 16 gru 2008, o 22:59

Niby dlaczego mieliby zabrać dowód? Bo lampa nie ma atestu? A oryginalna lampa rometowska to niby spełnia super-hiper wymagania?
Przecież policjant nawet nie zauważy, że tam pod kloszem są diody zamiast zwykłej żarówki. A nawet gdyby, to nie będzie rozkręcał reflektora.
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Komar Rider » 16 gru 2008, o 23:01

Bo nawet nie będzie wiedział jak :D NAleżymy do elitarnego grona ludzi, którzy wiedzą jak rozkręcić lampę. :twisted: Wiem- źle się dzisiaj czuję :roll:
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Marcek » 17 gru 2008, o 11:53

Komarcio napisał(a):Niby dlaczego mieliby zabrać dowód?

Lampa jest homologowana pod konkretne źródło światła - to raz. Reflektor oślepia - to dwa. Brak oznaczeń homologacji czy znaku bezpieczeństwa na "żarówce" - trzy.
Co innego lampa tylna, z której zawsze się można jakoś wytłumaczyć (w końcu ona nie ma niczego oświetlać) a co innego przód, który ma zapewnić dostateczną widoczność.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez szeryf1994 » 23 gru 2008, o 14:08

Nie jestem w temacie jak by co to sorry....
polo czy wiesz, że stosowanie lamp diodowych jest zabronione? :]
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
Avatar użytkownika
szeryf1994
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 870
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
Lokalizacja: Białystok Podlaskie

Postprzez Komarcio » 23 gru 2008, o 15:23

Marcek napisał(a):
Komarcio napisał(a):Niby dlaczego mieliby zabrać dowód?

Lampa jest homologowana pod konkretne źródło światła - to raz. Reflektor oślepia - to dwa. Brak oznaczeń homologacji czy znaku bezpieczeństwa na "żarówce" - trzy.
Co innego lampa tylna, z której zawsze się można jakoś wytłumaczyć (w końcu ona nie ma niczego oświetlać) a co innego przód, który ma zapewnić dostateczną widoczność.


Ja wiem, że Policjant ma podstawy zabrać dowód za taką lampę. Tylko że on nawet nie będzie wiedział, że coś jest nie tak, no chyba że będzie stał w nocy i się zdziwi, że Komar na niebiesko świeci...
A oryginalna lampa nie ma nigdzie napisu informującego o homologacji i nikt się nie czepia. Jedyne, do czego można mieć w tym projekcie zastrzeżenia to sama żarówka, a raczej diody w jej miejscu. :twisted:
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez szeryf1994 » 24 gru 2008, o 15:48

diody można tylko sosować w podświedtelniu jakiejś tapicerki czy deski rożdzielczej.
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
Avatar użytkownika
szeryf1994
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 870
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
Lokalizacja: Białystok Podlaskie

Postprzez Mariusz » 27 gru 2008, o 01:05

a ja się spytam-jak z "plamą" światła? bo diody raczej świecą dość punktowo, a szybka nie jest przystysowana do takiego źródła światła. ja bym do jazdy na noc nie ryzykował ze światłami diodowymi. diody to mogą swiecić, ale nie oświetlać, przynajmniej bez optyki skonstruowanej specjalnie dla nich. jako dzienne-ok, ale nie poświęcałbym na takie testy dość cennej lampy z charta...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 131 gości