Wymiana uszczelniacza w przednim zawieszeniu Jawy TS 350

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Wymiana uszczelniacza w przednim zawieszeniu Jawy TS 350

Postprzez Talerz » 10 lut 2009, o 01:14

Witam :)
Zapewne niektórzy posiadacze Jaw mają problem z cieknącym olejem z przedniego zawieszenia. Dziś możecie bezpiecznie i szybko naprawić tą usterkę dzięki temu tutorialowi :) A więc do rzeczy:

1.Na początku odkręcamy koło (nie będę opisywał jak to zrobić bo chyba każdy motomaniak już to kiedyś robił :) )

2.Teraz odkręcamy błotnik. Jeżeli błotnik nie chce wyjść (tak jak to było u mnie) to możemy poluźnić tylko wszystkie śrubki błotnika i wyjąć go razem ze ślizgami.

3.Odkręcamy śrubkę spustu, która znajduje się w dolnej części ślizgu i spuszczamy znajdujący się tam olej do pojemnika. Aby spuścić cały olej należy wciskać amortyzator, wtedy olej poleci większym strumieniem (patrz na zdjęcie poniżej)
Obrazek
4.Gdy już spuścimy olej musimy odkręcić śrubę imbusową trzymającą ślizgi znajdującą sie pod spodem lagi, jakby wewnątrz niej(patrz na zdjęcie poniżej)
Obrazek
5.Teraz powtarzamy czynności od punktu 3 na drugim ślizgu.
6.Pozostaje nam zsunięcie lag ku dołowi aż zejdą całe. Jeżeli tak jak wspomniałem w punkcie 2 błotnika nie da się wyjąć musimy lagi zsuwać jednocześnie wraz z błotnikiem po czym odkręcić błotnik. Po wykonaniu opisanych czynności widzimy to(patrz na zdjęcie poniżej)
Obrazek
7.W tym punkcie przechodzimy do wyciągnięcia starego zimmeringu. Najpierw, jeżeli przy brzegach zimmerignów jest brud należy go wyczyścić, można to zrobić przy pomocy cienkiego imbusa, tak jak zrobiłem to ja(patrz na zdjęcie poniżej)
Obrazek
Gdy już brzegi są czyste podważamy zimmering albo takimi kombinerkami jak na zdjęciu poniżej albo czymś podobnym( zimmeringi łatwo nie wychodzą, trzeba użyć nieco większej siły, ale uważajcie żeby nie wygiąć ślizgu)
Obrazek
Gdy wyjmiemy zimmeringi bierzemy je na przymiarkę idąc do sklepu po nowe.
8.Kolejnym krokiem jest dokładne wyczyszczenie ślizgów wewnątrz miękką szmatką po czym przepłukanie ich czystym olejem( po przepłukaniu już nie wycieramy nic wewnątrz ślizgów jedynie miejsca gdzie przyjdą nowe zimmeringi)
Obrazek
9.Nowe zimmeringi należy nasmarować i wepchnąć w miejsce starych.
(na zdjęciu trochę przesadzone z ilością smaru :D nadmiar wykorzystałem na drugi egzemplaż)
Obrazek
10.Teraz czas na złożenie naszego zawieszenia ale najpierw warto by było przepłukać sprężyny olejem. Żeby tego dokonać musimy najpierw odkręcić śruby trzymające sprężyny.
Obrazek
11.Po chwili gdy olej wraz z brudem skapną możemy złożyć nasze zawieszenie wsuwając ślizgi na lagi. Jeżeli chodzi o błotnik najlepiej lekko przykręcić go do lag przed ich wsuwaniem. Wystarczy teraz przykręcić śrubkę spustową i śrubkę imbusową trzymającą ślizgi(przy tej śrubce dla pewności możemy posmarować końcówkę gwintu przy łepku sylikonem aby zapobiec wyciekom oleju).
12.Teraz wystarczy zalać złożone zawieszenie olejem. Co do oleju różnie mówią: jedni, że powinno się lać sam hipol inni że jeszcze co innego.. Ja wlałem tak jak książka serwisowa nakazuje mieszanka amortyzolu i oleju silnikowego o gęstości od SAE30 do SAE40 w stosunku 1:1.Na lagę przychodzi 200 ml oleju. Możemy eksperymentować z tym stosunkiem w celu utwardzenia bądź zmiękczenia naszego zawieszenia. W moim przypadku Amortyzol i Lux 1:1 i jeszcze trochę hipolu bo mieszanka zbyt żadka mi się wydawała.
Obrazek
13.Wlewamy olej i zakręcamy śrubę trzymającą sprężynę. Dla pewności przed włożeniem koła sprawdźcie czy nic nigdzie nie cieknie :!:
Po skręcieniu wygląda to tak :P
Obrazek

Dziękuję za przeczytanie i proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy tutorial :)

Tekst został opracowany specjalnie dla http://www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie na innych stronach bez zgody autora zabronione !!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Talerz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 21:36
Lokalizacja: Czersk

Wymiana uszczelniacza w przednim zawieszeniu Jawy TS 350

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 lut 2009, o 01:14

Pani Kontekstowa
 

Postprzez MarQS » 10 lut 2009, o 12:14

Wszystko jasno opisane dużo zdjęć .

Z pewnością się przyda .

Pochwała jak najbardziej zasłużona :)
REGENERUJĘ GWINTY POD ŚWIECE M14x1,25 oraz M6 SZCZEGÓŁY
viewtopic.php?f=41&t=27367
Avatar użytkownika
MarQS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1228
Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:29
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez marcing17 » 10 lut 2009, o 20:26

Super no i pochwała jak najbardziej zasłużona, pewnie nie jednemu sie tutek przyda! :yes:
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Wymiana uszczelniacza w przednim zawieszeniu Jawy TS 350

Postprzez sitak » 25 lip 2018, o 23:00

Witam, czy jest możliwe pobranie zdjęć do tutorialu kolegi?
sitak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 lip 2018, o 22:51
Pojazdy: jawa cz 350


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości