Korek spustowy skrzyni korbowej.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Korek spustowy skrzyni korbowej.

Postprzez major07 » 13 lut 2009, o 17:25

zbliża się sezon.Chciałbym przedstawić wam sposób wykonania korka spustowego w skrzyni korbowej.Korek ten posłuży nam do oczyszczenia komory spalania z oleju,który nalaliśmy w celu ochrony gładzi cylindra.lecz nie tylko.Ta metoda jest również sprawdzona w przypadku,gdy nadmiar paliwa zaleje nam świecę.(miałem taki przypadek,ze ścięło mi klin na wale i kopalem,kopalem i nie moglem odpalić,natomiast paliwo gromadziło się w skrzyni korbowej.musiałem ściągnąć głowicę,cylinder i przechylając komara wylać zaległe paliwo.)

przystępujemy do czynności:

W najniższym punkcie skrzyni korbowej wyk. się otwór o średnicy 6,5mm i planuje czoło otworu płaskim pogłębiaczem. Następnie gwintownikiem M8 wykonujemy gwint.Funkcje korka spustowego pełnić będzie śruba wkręcana w otwór,o tak dobranej długości,aby nie wystawała do wnętrza(może dojść do zablokowania silnika),pod łeb śruby zakładamy podkładkę azbestowo-grafitową.


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6ea3b.html.

jest to mój pierwszy tutek,więc proszę o pobłażliwość :roll:

[ Dodano: 13 Lut 2009, 16:26 ]

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/051 ... 6ea3b.html
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
Avatar użytkownika
major07
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Rzeszotary

Korek spustowy skrzyni korbowej.

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 lut 2009, o 17:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez purchaw090293 » 13 lut 2009, o 23:27

Nigdy mi się nie zdarzyła sytuacja, abym tego potrzebował, ale pomysłowe :D
XioR
http://www.piotrskarga.pl
WFM nie ma już.
anty\m/=n||n/
Avatar użytkownika
purchaw090293
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 21:46
Lokalizacja: z Radomia
Pochwały: 2
Pojazdy: Octavia Kombi 2.0

Postprzez ber891 » 13 lut 2009, o 23:42

Pomysł ciekawy, ale z konieczność wylania paliwa ze skrzyni korbowej to już ekstremalna sytuacja musi być, chociaż nie powiem, parę lat temu też musiałem wylewać jak próbowałem "regulować zapłon", o czym nie miałem pojęcia.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez Komar Rider » 14 lut 2009, o 00:01

A to Ci pomysł ;) major07 a te rysunki to Twoje są? :)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Mariusz » 14 lut 2009, o 01:23

hmm pomysł ciekawy, tylko w rometach dość cięzki do wykonania. są dwa problemy, pierwszy to taki że ścianki mamy dwie, czyli gwint który zrobimy musi być idealnie zrobiony, żeby nie było przesynięc przy tych gwintach, a drugi to taki że mamy bardzo cieniutkie te ścianki :P a jakby taka śruba zaczęła puszczać, to sakrable, nie dojdziemy już do ładu z silnikiem.

no i sama potrzeba spuszczania paliwa jest troche specyficzna, bo zawsze można dobrze przekopać moto, co może nie jest najwygodniejsze, ale po pierwsze nei musimy dorabiać śruby, a po drugie nei musimy mieć przy sobie klucza i wykręcać zwykle obłoconej w tym miejscu śruby.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez kleszczyk » 14 lut 2009, o 01:26

W Kobuzie mam takie coś, ale nigdy tego nie używam.

marycha_zielarz napisał(a):zawsze można dobrze przekopać moto


Najlepsze rozwiązanie.
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Postprzez uki » 14 lut 2009, o 01:32

Pomysl bardzo ciekawy :)
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Postprzez adrian » 14 lut 2009, o 09:57

po co kombinowac odkręcic świece , 2 bieg i na pych, przepchać go troche i już.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez rometrider » 14 lut 2009, o 11:04

w wsk 175 było chyba cuś takiego
rometrider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 595
Dołączył(a): 3 lut 2009, o 09:18
Lokalizacja: Łaszczów
Pochwały: 2

Postprzez Konik » 14 lut 2009, o 11:12

adrian napisał(a):po co kombinowac odkręcic świece , 2 bieg i na pych, przepchać go troche i już.

Najlepszy pomysł, sam tak robię :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Mariusz » 14 lut 2009, o 13:03

hmmm no tak, ale wadą korka spustowego jest to że w polu można łatwo zabrudzić skrzynię korbową przy spuszczaniu oleju/paliwa, jak odkręcimy świecę to w sumie na to samo wyjdzie co odkręcić śrubę u dołu :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez pawel15 » 15 lut 2009, o 15:19

w wsk 175 było chyba cuś takiego

Tak było i WSK 125 też (ale chyba tylko tych z ostatnich lat produkcji- nie jestem pewien).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez mateusz46 » 15 lut 2009, o 18:06

w 125 nie było nawet w końcu produkcji nie to był korek spustu oleju bli zej komory wału :!:
a w 175 to w kazdej
ale pomysł ciekawy
:idea:
Avatar użytkownika
mateusz46
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1262
Dołączył(a): 24 maja 2007, o 19:49

Postprzez adrian » 15 lut 2009, o 22:03

jak odkręcimy świecę to w sumie na to samo wyjdzie co odkręcić śrubę u dołu


no ale przy okazji wyczyścisz świece :D
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez matejo 17l » 13 mar 2009, o 16:02

Adrian. Skrzynka korbowa to nie komora spalania :] . Poczytaj troche to sie dowiesz... A tak Ogulnie to wystarczy tylko pożądnie popchnąć maszynke na zakręconym kraniku i rozkręconym gazie i zacznie przepalać i można jechać. Korek według mnie to poraszka... Szkoda karterów psuc na takie głupoty. A gwint to napewno by sie sypał. Niema opcji żeby sie tam zgromadziło aż tyle paliwa żęby trzeba było spuszczać.....


Ja kiedys zalałem olej przepalony od disla do silnika a simeryngi były walnięte i niechciał nawet odpalić. Spuściłem troche oleju i zaczą łapać krótka przejażdżka na 1biegu i wszystko gra, jeszcze tylko świece przeczyściłem i w droge.


Więc nie piszcie takich głupot bo żal mi was... :>
Nie sprzedam "ogar 200" na chodzie ;D

3 lipca 18-stka (Moja) = melanż stulecia

GG:679 210
Avatar użytkownika
matejo 17l
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 8 lut 2009, o 16:51
Lokalizacja: Raszewo

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości