8 patentów na oporne i zardzewiałe nakretki.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

8 patentów na oporne i zardzewiałe nakretki.

Postprzez major07 » 16 lut 2009, o 20:34

Często pojawiają się pytania jak radzić sobie z nakrętką,której w żaden sposób nie można odkręcić. oto kilka rad:

* Należny przede wszystkim spróbować odkręcić zardzewiałą nakrętkę płaskim lub oczkowym kluczem,szarpiąc ostrożnie w kierunku odkręcania.

*Jeszcze raz można spróbować odkręcić nakrętkę kluczem po podgrzaniu
do temperatury ok.370 stopni,uważając przy tym aby podgrzać samą nakrętkę gdyż podgrzanie nakrętki i śruby nie da oczekiwanego efektu.

*Mozna odciąć boki nakrętki jak najbliżej zwojów gwintu na śrubie.nie należny przy tym uszkodzić samej śruby.pozostała cześć nakrętki można usunąć rozcinając metal przecinakiem i młotkiem. uderzenia młotka nie mogą bezpośrednio działać na śrubę lub podłoże!!!!

*Zardzewiała nakrętkę łatwiej będzie odkręcić gdy pomiędzy zwoje gwintu wprowadzimy odrdzewiacz np.WD 40 lub płyn smarujący np. naftę.
skutecznym sposobem okazuje się być również coca cola:)

*Przecinak do metalu i młotek to najbardziej popularne narzędzia ,które mogą posłużyć nam do odkręcania nakrętek. ostrze przecinaka ustawia się na górnej krawędzi boku i lekko podbija młotkiem. przecinak powinien być ustawiony pod niewielkim kątem,aby siła uderzenia wywoływała moment obrotowy nakrętki.

*Do odkręcania możemy użyć klucza nastawnego,czyli popularnej żabki. moment siły zwiększa się dzięki długiemu ramieniu klucza,co jednak często prowadzi do "ukręcenia" śruby!

*Gdy te środki zawodzą celowe jest zastosowanie 2 młotków dużego i mniejszego.duży przykłada się płasko do jednego z boków śruby a mniejszym stuka się w przeciwległy bok.niewielka deformacja nakrętki porusza(kruszy) rdze na gwincie.

*Gdy dotychczasowe środki zawiodły pozostaje tylko zniszczenie nakrętki. w tym celu należny w nakrętce,obok śruby nawiercić 2 lezące naprzeciw siebie otwory.następnie przecinakiem ustawionym nad jednym z otworów,trzeba rozciąć nakrętkę.w miejscu 2 otworu nakrętka powinna pękać podczas rozwiercania.

Myślę,że te kilka porad pomogą wam w sprawniejszej pracy nad waszymi pojazdami i nie tylko.
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
Avatar użytkownika
major07
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Rzeszotary

8 patentów na oporne i zardzewiałe nakretki.

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 lut 2009, o 20:34

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Conqeror » 16 lut 2009, o 21:00

jak mi już sie obkręca naketka lub śrubka to używam kątówki bo w sumie i tak jest do wyruzcenie
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Talerz » 16 lut 2009, o 21:06

Fajny tutorial :) Napewno wielu osobom się przyda. ( Mi by się to przydało kilka dni temu ale już sobie poradziłem :) )
Obrazek
Avatar użytkownika
Talerz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 21:36
Lokalizacja: Czersk

Postprzez Ryder » 17 lut 2009, o 09:53

Conqeror napisał(a):jak mi już sie obkręca naketka lub śrubka to używam kątówki bo w sumie i tak jest do wyruzcenie


Ja też tak robię,a co będę się bawił z głupia śrubka :P
Avatar użytkownika
Ryder
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2133
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 13:02
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez szeryf1994 » 17 lut 2009, o 17:06

Niektóre rzeczy dobrze wiedzieć :mrgreen:
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
Avatar użytkownika
szeryf1994
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 870
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
Lokalizacja: Białystok Podlaskie

Postprzez Komar Rider » 17 lut 2009, o 23:06

Bardzo fajny tutorial ;) Ciekawe pomysły. Teraz trzeba te "8" połączyć w "1" ;)

Jak odkręcałem kierownicę w Komarze to też nie obyło si.ę bez kątówki ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Ziela » 20 lut 2009, o 20:29

tutorial bardzo ciekawy ale jak już inni wspominali w niekrórych wypadkach bez kątówki sie nie obejdzie:P
Obrazek
Avatar użytkownika
Ziela
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 494
Dołączył(a): 20 sty 2009, o 18:02
Lokalizacja: Kościelec/Koło/Konin (WLKP)

Postprzez major07 » 21 lut 2009, o 15:41

tylko ze nie kazdy owa kontówke posiada
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
Avatar użytkownika
major07
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Rzeszotary

Postprzez Komar Rider » 21 lut 2009, o 21:31

No bez przesady :roll: Nawet Komar Rider takową posiada :twisted:
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 81 gości