Często pojawiają się pytania jak radzić sobie z nakrętką,której w żaden sposób nie można odkręcić. oto kilka rad:
* Należny przede wszystkim spróbować odkręcić zardzewiałą nakrętkę płaskim lub oczkowym kluczem,szarpiąc ostrożnie w kierunku odkręcania.
*Jeszcze raz można spróbować odkręcić nakrętkę kluczem po podgrzaniu
do temperatury ok.370 stopni,uważając przy tym aby podgrzać samą nakrętkę gdyż podgrzanie nakrętki i śruby nie da oczekiwanego efektu.
*Mozna odciąć boki nakrętki jak najbliżej zwojów gwintu na śrubie.nie należny przy tym uszkodzić samej śruby.pozostała cześć nakrętki można usunąć rozcinając metal przecinakiem i młotkiem. uderzenia młotka nie mogą bezpośrednio działać na śrubę lub podłoże!!!!
*Zardzewiała nakrętkę łatwiej będzie odkręcić gdy pomiędzy zwoje gwintu wprowadzimy odrdzewiacz np.WD 40 lub płyn smarujący np. naftę.
skutecznym sposobem okazuje się być również coca cola:)
*Przecinak do metalu i młotek to najbardziej popularne narzędzia ,które mogą posłużyć nam do odkręcania nakrętek. ostrze przecinaka ustawia się na górnej krawędzi boku i lekko podbija młotkiem. przecinak powinien być ustawiony pod niewielkim kątem,aby siła uderzenia wywoływała moment obrotowy nakrętki.
*Do odkręcania możemy użyć klucza nastawnego,czyli popularnej żabki. moment siły zwiększa się dzięki długiemu ramieniu klucza,co jednak często prowadzi do "ukręcenia" śruby!
*Gdy te środki zawodzą celowe jest zastosowanie 2 młotków dużego i mniejszego.duży przykłada się płasko do jednego z boków śruby a mniejszym stuka się w przeciwległy bok.niewielka deformacja nakrętki porusza(kruszy) rdze na gwincie.
*Gdy dotychczasowe środki zawiodły pozostaje tylko zniszczenie nakrętki. w tym celu należny w nakrętce,obok śruby nawiercić 2 lezące naprzeciw siebie otwory.następnie przecinakiem ustawionym nad jednym z otworów,trzeba rozciąć nakrętkę.w miejscu 2 otworu nakrętka powinna pękać podczas rozwiercania.
Myślę,że te kilka porad pomogą wam w sprawniejszej pracy nad waszymi pojazdami i nie tylko.
8 patentów na oporne i zardzewiałe nakretki.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 9
• Strona 1 z 1
8 patentów na oporne i zardzewiałe nakretki.
sprzedam części do rometów,wsk itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
pogmagam w elektryce tj. instalacje itp.
-
major07 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1119
- Dołączył(a): 18 maja 2008, o 11:57
- Lokalizacja: Rzeszotary
Conqeror napisał(a):jak mi już sie obkręca naketka lub śrubka to używam kątówki bo w sumie i tak jest do wyruzcenie
Ja też tak robię,a co będę się bawił z głupia śrubka
Simson S70C
http://bikepics.com/members/ryder256/
http://bikepics.com/members/ryder256/
-
Ryder - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2133
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 13:02
- Lokalizacja: Krotoszyn
Bardzo fajny tutorial Ciekawe pomysły. Teraz trzeba te "8" połączyć w "1"
Jak odkręcałem kierownicę w Komarze to też nie obyło si.ę bez kątówki
Jak odkręcałem kierownicę w Komarze to też nie obyło si.ę bez kątówki
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 211 gości