Malowanie metali - czyli błotniki i inne pierdoły ;D

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Malowanie metali - czyli błotniki i inne pierdoły ;D

Postprzez Laskos » 22 lut 2009, o 21:16

Dziś zabraliśmy się za... renowacje K-650 :twisted: Tak więc przedstawiam tutka o malowaniu spray`em.

Obrazek
Na początek, machamy jakąś podkładówą obiekt zainteresowania(w tym przypadku błotnik.). Nalewamy do wanny trochę wody, wstawiamy taki błotnik i polewamy. Następnie bierzemy do ręki papier wodny(u mnie - P 1000), moczymy w wodzie i jedziemy błotnik - matujemy go. Powinno to wyglądać po matowaniu m/w tak:
Obrazek
Teraz bierzemy gąbke i mydło, namydlamy mokrą gąbkę i szorujemy. Opłukać, odstawić do wysuszenia.

Po wysuszeniu zabieramy się za rozpuszczalnik nitro - moczmy tym szmatkę i oczyszczamy błotnik jeszcze raz. Czekamy chwilę i zabieramy się za malowanie. Wstrząsamy szpreja mocnoo! I zaczynamy. Dosyć daleko(nie za blisko - zacieki), pewnie, blisko siebie, żeby nie zostawiać "dziur". Jedziemy go tak kilka razy(po każdym razie czekamy moment aby wyschło). Udało się! Pomalowany!
Obrazek

Wysychamy dziada - i mocujemy ;)

Przykład: błotnik przedni z motocykla K - 650.
Zdjęcia: Cienkie, bo z k700i ;D
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora - zabronione :twisted:
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Malowanie metali - czyli błotniki i inne pierdoły ;D

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 lut 2009, o 21:16

Pani Kontekstowa
 

Postprzez pepik535 » 22 lut 2009, o 21:36

no tutek fajny:) ale przydaloby sie jescze wypolerowac pasta np tempo i bedzie git:D
Avatar użytkownika
pepik535
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 25 sty 2009, o 23:32

Postprzez Konrad » 22 lut 2009, o 21:39

Tutek powinien do maksimum wyczerpywać temat tak, że nie powinno być potem pytań ani wątpliwości co do samej treści, czy tak jest tutaj ? - odpowiedz sobie
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Laskos » 22 lut 2009, o 21:52

Wiesz, warunki domowe. Tyle się nauczyłem, to i tyle powiedziałem ;)
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Postprzez JanekZ » 22 lut 2009, o 22:08

Kaśka będzie srebrna?
Tak myślę, że papier 1000 trochę za drobny, niektórzy takim polerują :)
Do zmatowienia dobry będzie 360 (powiedzmy między 200 a 400), bo nie tylko zmatuje, ale i zlikwiduje ew. nierówności.
Jeśli idzie o zbiornik, to dobrze byłoby pomalować go farbą 2 składnikową chemoutwardzalną, bo zwykłe spreje, nawet te akrylowe-samochodowe są mało odporne na paliwo. Piszę paliwo, bo w tej pożal się kto może benzynie sporo jest różnych tajemniczych składników. Bez problemu kupiłem w fachowym sklepie z lakierami samochodowymi, zrobili mi taki mix w puszce-normalnym spreju, tylko trzeba to było wypsikać w ciągu 24 godz. Kupiłem lakier bezbarwny, bo robiłem szparunki. Pod taki bezbarwny też matujemy powierzchnię, bez obawy, po pomalowaniu będzie błysk. Lakier bezbarwny można wybrać błyszczący albo matowy.

[ Dodano: 22 Lut 2009, 21:09 ]

Zapomniałem dodać - tutek dobry, jak najbardziej :)
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Laskos » 22 lut 2009, o 22:16

JanekZ napisał(a):Kaśka będzie srebrna?

Zielona. Taki teścik zrobiliśmy.

A 1000czką... całkiem ładnie nam zmatowiło ;)
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Postprzez Konrad » 22 lut 2009, o 22:28

dobrze że zmatowiłeś tysiączką. Tak wyprowadzony podkład wpływa na efekt finalny
Ostatnio edytowano 22 lut 2009, o 22:34 przez Konrad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez mateusz46 » 22 lut 2009, o 22:32

w malowaniu podkład ma duże znaczenie :!:
jak zresztą każdy szczegół jest ważny w tak precyzyjnej robocie :!:
Avatar użytkownika
mateusz46
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1262
Dołączył(a): 24 maja 2007, o 19:49

Postprzez Komar Rider » 23 lut 2009, o 13:19

:arrow: viewtopic.php?t=10446

Napiszę tylko, że tutek napisany w Twoim stylu :mrgreen:
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Laskos » 23 lut 2009, o 14:45

Komar Rider napisał(a):Napiszę tylko, że tutek napisany w Twoim stylu :mrgreen:

Ekhem. Pituch robił na pistolet i prawie profesjonalnie, ja szprejem i w wraunkach polowo domowych :D
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Postprzez Komar Rider » 23 lut 2009, o 14:56

No Twoje było bardziej profesjonalne nie? :D
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Laskos » 23 lut 2009, o 15:11

Komar Rider napisał(a):No Twoje było bardziej profesjonalne nie? :D

Można tak to określić mówiąc ironicznie. ;D
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Postprzez sssTOMEKsss » 23 lut 2009, o 17:40

tutek Laskosa jakos mi bardziej do gustu przypadł, nie kazdy ma w domu dostęp do kompresora i pistoletu np. ja :P gdyby były lepsze foty to tutek niczego sobie, sprey mozna zawsze kupic w miare tanio a dostępność do kompresora i pistoletu to inna sprawa
Ostatnio edytowano 23 lut 2009, o 17:49 przez sssTOMEKsss, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Postprzez Konrad » 23 lut 2009, o 17:47

to ja powiem że ten tutek to nie tutek :!:
Laskos napisał(a):machamy jakąś podkładówą


Brak opisu jak powinien wyglądać przedmiot po gładzeniu, zdjęcie tego nie oddaje - chodzi tu o skórkę pomarańczy. W żadnym wypadku nie powinno się odtłuszczać nitrem . . .

wcale nie potrzeba mieć kompresora żeby dobrze pomalować, dlatego uzupełnij ten tutek o fachowe informace. Bo ktoś pomyśli, że może machnąć 3 razy papierkiem i gotowe, nie wytłumaczyłeś jakie ruchy powinno się wykonywać przy malowaniu. Tutek powinno się pisać tak że nawet laik sobie poradzi
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Laskos » 23 lut 2009, o 22:23

Quniuś napisał(a):nie wytłumaczyłeś jakie ruchy powinno się wykonywać przy malowaniu

Laskos napisał(a):Dosyć daleko(nie za blisko - zacieki), pewnie, blisko siebie, żeby nie zostawiać "dziur". Jedziemy go tak kilka razy(po każdym razie czekamy moment aby wyschło).

Hmm...


A nitrem odtłuszczaliśmy i jest nieźle. Niczego nie szpachlowałem, żeby miało zejść ;)
Zacieranie "eSa": 360/1000 km :F
Sezon zakończony. Nabite: 3100 km
Na SFT jest ***, jedziesz, muł taki ku*ewny i jak wyrwie, to nie wiadomo czy cisnąć, czy ratować plastiki, czy hamować

De gustibus non est disputandum.
Avatar użytkownika
Laskos
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2064
Dołączył(a): 5 sty 2008, o 21:54
Lokalizacja: Milanówek

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości