Odchudzanie tloka.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez c64club » 13 kwi 2009, o 11:34

Lepiej dla panewek korbowodu, gorzej dla łożysk wału. Wał byś musiał doważać/odważać dla takiego tłoka, bo przecież wał ma mimośród.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 kwi 2009, o 11:34

Pani Kontekstowa
 

Postprzez bing17 » 13 kwi 2009, o 14:50

c64club napisał(a):Lepiej dla panewek korbowodu, gorzej dla łożysk wału. Wał byś musiał doważać/odważać dla takiego tłoka, bo przecież wał ma mimośród.

Gdzie masz w dwusuwie panewki ??
Oferuję
-szlify cylindrów viewtopic.php?p=243024#243024
-usługi tokarskie i frezerskie viewtopic.php?p=243023#243023
Kupię papiery
viewtopic.php?p=243025#243025
bing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 284
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 10:42
Lokalizacja: Łódź

Postprzez P@co » 13 kwi 2009, o 16:03

A za lekki tlok pogarsza osiągi czy polepsza ?
P@co
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
Lokalizacja: Ostrowite
Pochwały: 1

Postprzez Konrad » 13 kwi 2009, o 16:24

nie ma czegoś takiego jak za lekki . . . Wszystko w granicach wyważenia wału.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez c64club » 13 kwi 2009, o 22:35

Gdzie masz w dwusuwie panewki ??

Korbowód ma albo łożyska igiełkowe albo (takie biedne rozwiązanie) mosiężne panewki.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Konrad » 14 kwi 2009, o 09:57

panewka - zwykło się mówić na część łożyska ślizgowego. A wykonana jest zazwyczaj z brązu w żadnym wypadku mosiądz.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Kuba » 14 kwi 2009, o 10:01

Quniuś masz na myśli brąz samosmarujący??
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Konrad » 14 kwi 2009, o 10:13

Wadą panewek jest to, że muszą być smarowane inaczej kaput. Brązy samosmarujące w pewnym stopniu zapobiegają zatarciom.

Tulejkę korbowodu do rometa itp. można zrobić z brązu BA94A albo BA1044, jak ktoś chce może użyć fosforobrązu - używany w miejscach gdzie jest biedne smarowanie.

Panewki są robione z materiału optymalnego czyli taki, który jednocześnie spełnia wszystkie wymogi techniczne (obciążenie, obróbka itp.) i jest jednocześnie tani :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez c64club » 14 kwi 2009, o 16:00

Tak, to ma być brąz. Jak zwykle czasem myślę.....

A panewka to rowniez ta tulejka na korbie jak i kazdy tego typu element zastepujacy lozysko. Nie trzymajmy sie jakichś tam zwyczajowych nazw.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kuba » 14 kwi 2009, o 17:49

sry za OT, ale nie będę specjalnie tematu zakładał: może ktoś zapodać symbol łożyska igiełkowego do korbowodu zamiast panewki do Komara
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Konrad » 14 kwi 2009, o 17:51

Po wybiciu tulejki mierzysz wewnętrzną średnicę, potem sworzeń i szerokość główki - już masz wymiar.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Kuba » 14 kwi 2009, o 18:09

zmierzyłem, ale nie znalazłem w katalogu żadnej ze znanych firm :/
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez c64club » 14 kwi 2009, o 18:12

Pamiętam, że szerokości takiej nie dostaniesz.
Zrób tak: Zdejmij średnice wew i zew, zaokrągl do pełnych mm (wyjdzie chyba 3mm różnicy). Szerokości takiej nie znajdziesz, ale na stowę znajdziesz 16mm.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kuba » 14 kwi 2009, o 18:13

nawet jeździłem z tulejką z nowego wału i nic
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Konrad » 14 kwi 2009, o 19:33

Zrobić tulejkę to 3 minutki roboty na tokarce + puźniejsze rozwiercanie rozwiertakiem pod sworzeń. A łożysko na tłok o ile dobrze pamiętam pasuje z simsona.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości