Gaźnik 16n1 w jawce/ogarze bez cięcia - 10 minut roboty :)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Gaźnik 16n1 w jawce/ogarze bez cięcia - 10 minut roboty :)

Postprzez c64club » 9 mar 2009, o 17:27

Aktualna wersja na mojej stronie: http://grzegorski.net/wiki/doku.php?id=moto:16n1_jawka#sposob_drugi_-_wykorzystac_oryginalny_krociec

Czytając tutki na temat wstawiania gażnika 16n1(simson) do Jawki/Ogara 200 zawsze natykam się na problem cięcia żeberek cylindra. Jako, że jestem gorącym zwolennikiem nieinwazyjnych modyfikacji starego sprzętu, wykonałem do swojego Ogóra prostą przelotkę z tekstolitu, która pozwala mi zamocować króciec 7mm wyżej. I to wystarcza. Gaźnik Simka wisi sobie prawie 2mm nad cylkiem.
Całość:
Obrazek
Przelotka widziana od środka:
Obrazek

Wykonanie:
1. Wycinamy podkładkę z tekstolitu (czy innego materiału jaki uważamy za stosowny) - prostokąt 53x25mm
2. wiercimy dwa otwory 5,5mm w odległosci 8mm od krótszych brzegów
3. nakładamy wynalazek na cylinder, zaznaczamy przód na podkladce
4. na to nakładamy króciec unurzany w czymś barwiącym - np posmarowany korektorem lub farbą ftalową
5. obrysowujemy podstawę króćca na podkładce
6. demontujemy, czekamy aż wyschnie
7. wycinamy obrys, żeby pasowało w zagłebienie w cylku
8. wycinamy otwór - może być nieco większy niż ten w króćcu - króciec i tak nie jest zgrany z cylkiem
9. montujemy między dwiema uszczelkami.

Wady:
-potrzebujemy 2 uszcelek króciec-cylinder zamiast jednej
-pojemność skrzyni korbowej podczas suwu ssania wzrasta o jakieś 2cm sześcienne (około 1%). Jednak po zmianie Jikova na gaźnik z Simka nawet na tej podkładce odczujemy poprawę.

Pierwsza wersja była wykonana ze sklejki 8mm! Po nasączeniu olejem działało bez uszczelek, ale nie chciałem testować trwałości drewna w takim miejscu.

Na zdjęciu widać, że gażnik wisi na żółtym prostokącie - jest to opisana przeze mnie w innym tutku (http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=196284) uniwersalna przelotka gaźnik-króciec. Tak prezentuje się szklany laminat 4mm, ale nie każdy ma dostęp do takich materiałów, dlatego napisałem tuta tak, jak robiłem z początku - ze stali. Te dwa wynalazki pozwoliły mi zamontować 6n1 w Ogarze bez choćby ryski w oryginalnych elementach.
Ostatnio edytowano 17 cze 2011, o 14:39 przez c64club, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Gaźnik 16n1 w jawce/ogarze bez cięcia - 10 minut roboty :)

Postprzez Pani Kontekstowa » 9 mar 2009, o 17:27

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kamil22 » 10 mar 2009, o 01:43

Albo jeśli mamy jakiś stary nie potrzebny króciec można uciąć z niego dolne mocowanie,wyrównać,nałożyć uszczelniacz i skręcić,mamy prawie że identyczne podwyższenie.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez c64club » 10 mar 2009, o 10:18

Jeśli. A nie każdy ma, a poza tym oryginał niszczyć to zbójstwo. A kupować nowy tylko po to - dyskusyjna sprawa. Akurat nie miałem drugiego króćca do rzeźbienia, za to miałem tekstolit.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kamil22 » 10 mar 2009, o 10:25

To była sugestia a nie przymus,jeśli ktoś nie ma,może poszukać tam gdzie najczęściej 223 można znaleźć czyli na złomie,przynajmniej u mnie... :/
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez c64club » 10 mar 2009, o 10:36

U mnie na złomie takie skarby się nie zdarzają. Lud się pozbywał "tego dziadostwa" z 5-8 lat temu, kiedy pojawiły się pierwsze nowe do kupienia - jakieś Piaggio itp.
Zwykle lud przerabia króciec, a mnie chodziło o to, żeby to było demontowalne bez śladu.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kamil22 » 11 mar 2009, o 11:26

Otóż zamontowałem jakiś czas temu BVF-a,montaż był dziecinnie prosty ale regulacja tego gaźnika i dobranie filtru powietrza to nie lada problem i chciałbym spytać czy zakładałeś już takowy gaźnik i rozkminiłeś regulację?.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez c64club » 11 mar 2009, o 12:08

Chwilowo miałem to na chwilę odpalone, na filtrze jawki. Nie jeździłem jeszcze, bo w tej chwili silnik rozebrany, bo pierścienie do niczego. Kupię nowe, złożę i się zobaczy. O regulacji jest art na extreme50.yoyo.pl, kol. Conqueror go napisał
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kuba » 11 mar 2009, o 12:41

ale na extreme50.yoyo.pl jest wirus i zara po połączeniu ze stronką wywala powiadomienie :/
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez c64club » 11 mar 2009, o 13:20

Ja tam nie zauważyłem wirusa - nie używam Windows i mnie to, no, tego, "wali" :D
Muszę się skontaktować z Conquerorem, może bym mu przeniósł stronę na bezpieczniejszy hosting z antywirem. Mam spory zapas transferu.

Sama regulacja nie odbiega od regulacji dla Ślimsona. Na filtrze z Jawki chodzi. Jak tylko sobie naprawię stożkowy, to wwpróbuję i napiszę.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kamil22 » 11 mar 2009, o 13:37

Filtr powietrza zrobiłem już dawno do romka pod gaźnik sima dokładnie jest to filtr Jawki zasłonięty z góry denkiem a do środka poprowadzona rura oryg. filtra Jawki,zasłaniałem filtr licząc na poprawę ponieważ wciąż za dużo powietrza dostawał było to widać nawet z wydechu (zmniejszone kopcenie) reakcja na gaz była wręcz mizerna,po dodaniu gazu reakcja było coś koło 1sek,myślę że tu jedynie dobrze przepustowy stożek gąbkowy da tu radę,ale to kiedyś narazie wstawiłem starego chociaż paliwożernego Jikova i Jawka śmiga jak trzeba,a z BełtaVeFem pokombinuje kiedyś. ;]
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez c64club » 11 mar 2009, o 13:51

Zamiast zasłaniać powietrze (ssanie możesz zrobić i będzie żarł jak ten pijus Jikov) podaj mu (regulując gaźnik) odrobinę więcej zupki.
Samą zupę zrób tłustszą. Nie ma znaczenia ile spali(tzn. ma - im mniej tym lepiej) benzyny, ale ile oleju na np. milion obrotów, kilometr. Musi spalić tyle samo oleju w danej jednostce pracy co normalnie.
Króciec masz zablokowany? Wtedy się BełtaVeF dusi, bo mu się wir robi za gardzielą. Otwór króćca musi być okrągły, średnica 15 mm lub większa, byle nei było progu zaraz za gardzielą, bo gazior głupieje

A koledze Jikovowi wymawiam współpracę. Podczas ostatnich testów znowu zapił. Tzn zalał się w trupa, jak to ma w zwyczaju. Nie można z kimś takim pracować.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Kamil22 » 11 mar 2009, o 18:31

Mam odblokowany ale są progi jak h... xD zniweluje i w przyszłym czasie pokombinuje a Jak nie to poszukam gaziora Dolpiny i będzie mi Mustang polił do 2,5L/100km :P

A z Jikova chce zrezygnować z tego względu że to gaźnik Grawitacyjno-przelewowy,co stawie na nóżkę boczną zawsze mi gazior zaleje silnik,no i spalanie.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Johnny Moped » 12 mar 2009, o 18:12

Ładnie to opisałeś. :) Przy braku materiałów zastanowić się można nad nawaleniem podkładek pod króciec które się kupuje w sklepie, u mnie 20gr/szt.

Mod CAŁKOWICIE ODWRACALNY i nienieszczący.

Mojej przeróbce ogara na przód z tarczą to samo przyświecało. Skoro robisz na turystyka zastanów się nad dobrym zawieszeniem z przodu.


Kam@$ napisał(a):A z Jikova chce zrezygnować z tego względu że to gaźnik Grawitacyjno-przelewowy,co stawie na nóżkę boczną zawsze mi gazior zaleje silnik,no i spalanie.


Ja też się zbieram do wstawienia 16n1 z tych właśnie względów. Mam już zakupiony okrągły króciec :P
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez c64club » 12 mar 2009, o 18:33

Zawiechę upatrzyłem sobie tył z ETZ 251 a przód z Jawy lub starego Ślimsona. Chociaż chcę gościa obsępić z przodu od jawy, bo bezolejowy jest, czyli problem z uszczelneiniem odpada. Tylko kupa smaru, gumy na lagi i się nie martwisz.
Bedzie wysoki jak crossówka, co w kilku znanych mi miejscach uratuje tłumik i kolanko.
Czekam na paczkę z dwoma zaworami zastawkowymi - jeden od ATV 50cc płaski drugi od chinola 50cc stożkowy. Króciec-pro opracuję dopiero dla zaworu, wraz z mapą okien w tłoku (wyłaczę tłok z rozrządu ssania - bedzie ssać przez 240 stopni na obrót), bo nie opłacxa mi się alumweldzić króćca tymczasowego. Pewnie walnąłbym do ładowanie bezpośrednie skrzyni korbowej, ale nie chcę sprzęta przerabiać. A tłok jest elementem eksploatacyjnym, więc mogę. Będzie tut, że hej :)
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Johnny Moped » 12 mar 2009, o 18:38

No czekam 8) A zawiechę to zrób z tarczą z przodu, mówię Ci opłaca się :P
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości