Zrób sobie nieśmiertelny zapłon w silniku Jawy 50

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Zrób sobie nieśmiertelny zapłon w silniku Jawy 50

Postprzez Johnny Moped » 13 mar 2009, o 17:40

Więc tak:
    Nie mam zdjęć jak to jest u mnie zrobione, zwyczajnie nie chce mi się rozbebeszać silnika. Postaram się wszystko jak najjaśniej wyjaśnić, popierając zdjęciami z neta.

    Opiszę tu kilka spraw, które na pewno przedłużą żywotność waszych zapłonów. Można je wykonywać niezależnie od siebie, zrobisz jedno nie zrobisz drugiego i tak pojedziesz.


Spis treści:
:arrow: Dajemy kondensator na ramę
:arrow: Zabezpieczamy cewki przed ew. syfem
:arrow: Zmieniamy system połączenia kabli w okolicy platynek
:arrow: Daj sobie podkładki sprężynujące pod śrubki mocujące zapłon



:arrow:Dajemy kondensator na ramę
Opis:Sama przeróbka jest bardzo prosta, a często uratuje nas przed dymaniem z naszym sprzętem poboczem, gdyż wydłuża jego żywotność.

Wyposaż się w:

1.Taśmę izolacyjną
2.Obcęgi (coś do przecięcia kabla)
3.Coś do zdjęcia izolacji na kablu (nożyk, nasze zęby, lub przyrząd do jej ściągania)
4. Kawałek kabla
5. Cynę, lutownicę i kalafonię
6. Metalowe oczko dostępne w elektroniku za 20gr. by nasadzić kabel na śrubę)
7. Zipperek (taki pasek co robisz pętelkę i się zacieśnia i nie da rady go odcieśnić FOTO TU: http://www.vacman.pl/components/com_vir ... 953370.jpg ) lub cokolwiek innego do przymocowania kondensatora do ramy jak np. wspomniana rzecz w pkt.1.

Robimy:
1.Wyciągnij kondensator z jego starego miejsca.
2.Przetnij kabel i wepnij kondensator tak jak na schemacie:
Obrazek
3.Wszystko to ładnie zaizoluj taśmą, ja te kable lutowałem ze sobą. Jak nie lutujesz użyj kostki złączeniowej foto tu: http://www.pkim.org/files/pavo/zlaczki/kostka.jpg
3. Teraz ten nasz kondensator trzebaby zmasować. Ja zrobiłem to tak:
a) Bierzesz kawałek kabla (pkt.4) i przylutowywujesz go do kondensatora. Ja kapałem cyną na przytknięty do obudowy kondzia kabel i trzyma się b. pewnie.
b)Owijasz to taśmą izolacyjną
c)Drugi koniec kabla musisz ładnie skręcić i wsadzić w uchwyt dla niego w oczku (tak jak się konektorki łączy z kablami)
d)Nasadzasz to na śrubę mocującą cewkę do ramy i z głowy.
4. Mocowanie kondensatora jest proste-zipperem do ramy i tyle.


:arrow:Zabezpieczamy cewki przed ew. syfem

Opis: Czasem może być tak że nie wiadomo skąd jakieś małe ciało obce znajdzie się w zapłonie (kamyczek, jakieś inne gówienko), lub ogólnie zwykły syf. Przeróbka o znikomych kosztach,a jednak może pomóc.

Wyposaż się w:
1. Taśmę izolacyjną
2.Śrubokręt (u mnie płaski)


Robimy:
Taśmy izolacyjne które teraz robią są plastikowe, po pewnym czasie sztywnieją i mogą się odklejać itp. Lepsza jest taka materiałowa, z mocnym klejem.
1.Wyjmij cały zapłon odkręcając 2 śruby mocujące go w karterze
2.Odkręć w sumie 6 śrubek mocujących cewki (2 na każdą)
3. Wyjmij cewki i owiń je taśmą, plastikową ze 2 razy a tą materiałową to raz i styknie.
4. Zamontuj cewki i już. Zwroć uwagę na dociśnięcie cewek palcami do tyłu (trzymaj od środka zapłonu). Jak nie będziesz odciągał ich od środka to po przykręceniu cewek może być tak że ci trą o magneto. Oczywiście trzymasz palcami podczas dokręcania ich.

:arrow:Zmieniamy system połączenia kabli w okolicy platynek

Opis:Swego czasu trapiło mnie przebicie na platynkach, mianowicie izolacja na śrubce była "nie tego" i było zwarcie kowadełka z młoteczkiem. Rozwiązanie jawkowe w postaci tej śrubki jes mocno upierdliwe, dlatego zastosujemy teraz pewną zmianę, znacznie polepszającą ten element. (osobiście sam tego jeszcze nie robiłem, poradziłem se w inny sposób. Jednak w bliskiej przyszłości zmienię to na to co opisuję niżej) ZROBIONE-SPRAWUJE SIĘ BDB SZCZERZE POLECAM

Wyposaż się w:
1.Konektorek
2.Kondensator z Jawy 350, CZ 175 itp itd.

Robimy:
Wic polega na tym, by zastąpić śrubkę płytką montowaną w kondziach do większych czeskich motorów. Foto tu: http://gmoto.pl/s/produkty/images/2689.jpg

1. Jeśli masz zrobioną przeróbkę pt. " Dajemy kondensator na ramę" odcinasz kabelek od kondensatora, zostaje Ci sama płytka.
2.Złączasz kable od cewki zapłonowej i tego co idzie do cewki butelkowej w jedność w postaci konektorka.
3.Wsadzasz to tak, by zgięta blaszka męska konektorka na tej płytcie była do góry.
4. Z montażem mam nadzieję że sobie poradzisz :P


:arrow:Daj sobie podkładki sprężynujące pod śrubki mocujące zapłon

Opis: Dzięki tej przeróbce zredukujesz szansę przestawienia się zapłonu wskutek odkręcenia się śrubek go mocujących.

Wyposaż się w:
1. 2 podkładki sprężynujące
2. Śrubokręt

Robimy:
Tytuł chyba wyjaśnił sprawę. :P
Ostatnio edytowano 19 mar 2009, o 18:53 przez Johnny Moped, łącznie edytowano 2 razy
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Zrób sobie nieśmiertelny zapłon w silniku Jawy 50

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 mar 2009, o 17:40

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 13 mar 2009, o 19:37

no małe patenty ale łatwe i przyjemne do wykonania :) przy okazji mogłem przetestować "raportuj post" i całkiem fajny bajer :)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Johnny Moped » 13 mar 2009, o 19:45

I co tam pisze?
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez romek_s51 » 13 mar 2009, o 19:48

A jak umieszczanie kondensatora na ramie wpływa na jego żywotność?
Ostatnio edytowano 13 mar 2009, o 19:52 przez romek_s51, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Jednoślady to moja pasja. Moje życie.
Avatar użytkownika
romek_s51
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 27 cze 2007, o 10:05
Lokalizacja: Papieskie okolice

Postprzez Johnny Moped » 13 mar 2009, o 19:49

Wpływa tak, że się nie grzeje, wydłuża to jego żywotność. W zapłonie wbrew pozorom jest całkiem ciepło :P
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez romek_s51 » 13 mar 2009, o 19:54

czas życia kondensatorów w bardzo znikomym stopniu zależy od temperatury w jakiej pracują
Obrazek

Jednoślady to moja pasja. Moje życie.
Avatar użytkownika
romek_s51
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 27 cze 2007, o 10:05
Lokalizacja: Papieskie okolice

Postprzez Johnny Moped » 13 mar 2009, o 19:58

Ja zauważyłem znaczącą poprawę ponieważ dawniej wymieniałem kondensatory ok. raz na miesiąc a teraz już rok jeżdżę na jednym. Raczej od nadmiaru wibracji to nie jest zależne (chociaż kto wie...) bo na ramie gdzie mam go przymocowanego też ładnie trzęsie.
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez romek_s51 » 13 mar 2009, o 21:00

w moich motocyklach zmieniam kondensator raz na 5 lat, w jednym miałem przez 3 lata pod siedzeniem - potem znów na iskrowniku. Nic to nie zmieniło
Obrazek

Jednoślady to moja pasja. Moje życie.
Avatar użytkownika
romek_s51
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 27 cze 2007, o 10:05
Lokalizacja: Papieskie okolice

Postprzez Johnny Moped » 13 mar 2009, o 22:11

W jawce zmienia ;)
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Błażej » 13 mar 2009, o 22:19

dokładnie to mocowanie kondensatora w innym miejscu to lipa zwłaszcza w naszym klimacie moze i na pustyni to i potrzeba by było tak jak w tym artykule ,,komarem do iraku,, czy jakos tak oni zmieniali kondensatory i montowali je na ramie i im nie padały a mnie wcale nie padaja kondensatory jezdziłem na 1 chyba z 2 lata i z nim go sprzedałem i gosciu nie robił zadnych napraw czyli nie padł wg mnie to sciema skoro fabryka tak zrobiła to tak pewnie jest dobrze
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Johnny Moped » 13 mar 2009, o 23:03

Mówisz o rometach czy o jawkach? Mi pomogło więc się tym dzielę, z mojego punktu widzenia jako piszącego ten tut jest to przydatna modyfikacja.
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Błażej » 13 mar 2009, o 23:29

o sorka moja nie uwaga mowie o rometach przepraszam
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Mariusz » 13 mar 2009, o 23:31

hmm tylko trzeba pamiętać o dobrym zabezpieczeniu przed wilgocią, dlatego wskazane by to było miejsce suche (jakaś skrzynka czy coś, kondensator sam z siebie sie raczej nie grzeje) a w silniku mogą przeszkadzać chociażby drgania, przeniesienie go gdzieś w spokojniejsze miejsce i umieszczenie w cywilizowanych warunkach może rzeczywiście przynieść pozytywny skutek.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kamil22 » 14 mar 2009, o 00:58

Tak ot. do chłodzenia zapłonu służy pokrywa dekla,należy poluzować tak śruby by pojawiła się szczelina lub spowodować większe otwarcie oczywiście ten sposób jest przeznaczony na trasie przy drogach typowo asfaltowych.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez adrian » 14 mar 2009, o 10:05

albo w jawkach zdjac ten dekielek mały zakręcany na 3 srubki
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości