Regeneracja Kompresorka Samochodowego 12V

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Regeneracja Kompresorka Samochodowego 12V

Postprzez Bartek.K » 5 kwi 2009, o 16:41

Jest to kompresor za 15zł z Hipermarketu.Ja swój znalazłem na ulicy i postanowiłem go zregenerować.W tych Kompresorkach jest tak że zaciera się tłoczek i Kompresor nie pompuje albo bardzo słabo pompuje i ludzie uważają że jest popsuty i go wyrzucają.Wszystko przez to że Chińczycy zamiast oleju do cylinderka dają jakiś smar który po paru użyciach twardnieje.
W tym Tutoriale pokaże jak go naprawić.
Kompresor Obrazek
Obrazek

1.Bierzemy śrubokręt krzyżakowy i odkręcamy 5 śrubek.(Srubki do odkręcenia zaznaczyłem na zdjęciu czerwona strzałka)
Obrazek

2. Gdy już wykręcimy śrubki i rozmontujemy pokrywy ukaże na się aparat pompujacy.Obrazek

3. Wykręcamy manometr
Obrazek

4.Odkręcamy kopułkę(Śrubki do odkręcenia zaznaczyłem na zdjęciu czerwona strzałka)
Obrazek

5.Po odkręceniu ukaże na się taki widok:
Obrazek
Kopułka:
Obrazek

6.Ściągamy cylinder
Obrazek
Widok po zdjęciu cylindra
Obrazek

7.Gdy zdjęliśmy cylinder to teraz ściągamy tłok.Ciągniemy za korbowód w górę Obrazek
Zdjęty tłok:
Obrazek

8.Teraz odkręcamy silniczek. Odkręcamy 2 śrubki(Srubki do odkręcenia zaznaczyłem na zdjęciu czerwona strzałka)
Obrazek
Widok silniczka;
Obrazek
Obrazek

9.Teraz czyścimy Cylinder, tłok i korpus.
Obrazek
Obrazek
Wyczyszczony tłok i korpus.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kompresor już rozebraliśmy, teraz składamy :)
1.Montujemy silniczek do korpusu za pomocą 2 śrubek( Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem gdzie trzeba wkręcić śrubki)
Obrazek
Obrazek

2.Montujemy tłok
Obrazek

3.Smarujemy cylinder olejem najlepiej Maszynowym.
Obrazek
Na cylinder dajemy troszkę oleju i rozsmarowujemy go palcem po całej gładzi cylindra.
Obrazek

4.Zakładamy cylinder na tłok i dajemy odrobinę oleju na tłok
Obrazek

5.Przykręcamy kopułkę na cylinder za pomaca 3 śrubek( Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem gdzie trzeba wkręcić śrubki)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

6.Teraz przykręcamy manometr.Na gwint manometru możemy dać troszkę taśmy teflonowej,żeby nie uciekało nam ciśnienie.(Miejsce przykręcenia manometru zaznaczyłem czerwona strzałką)
Obrazek
Obrazek

7.Składamy cały kompresor w całość.Bierzemy 2 połowy obudowy
Obrazek
Wkładamy do jednej aparat pompujący
Obrazek

8.Zakładamy 2 połowę i skręcamy.
Obrazek
Obrazek

I już kompresor mam gotowy do pracy :)

Już niedługo opisze parę usprawnień które można zastosować przy takim Kompresorze.Usprawnienia poprawiają pracę z kompresorem.
Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
ROMET KADET :D
Avatar użytkownika
Bartek.K
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 665
Dołączył(a): 12 sty 2008, o 11:23
Lokalizacja: Zalesie/Łódź
Pochwały: 1

Regeneracja Kompresorka Samochodowego 12V

Postprzez Pani Kontekstowa » 5 kwi 2009, o 16:41

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kubas » 5 kwi 2009, o 18:13

Świetnie :) Mam podobny i zawsze się zastanawiałem jak wygląda jego wnętrze.
Avatar użytkownika
Kubas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
Lokalizacja: Toruń

Postprzez sssTOMEKsss » 5 kwi 2009, o 18:51

ładnie ładnie ale samochód- 2 slady ;)
wiec nie tu to powinno byc
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Postprzez Łukasz.G » 5 kwi 2009, o 18:59

sssTOMEKsss Ale kompresorem mozna moto pompować.
Łukasz.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 789
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 22:43

Postprzez Bartek.K » 5 kwi 2009, o 19:04

Ja w Simsonie to taki kompresor w schowku woziłem jak w dłuższą trasę jechałem.Raz tak miałem ze zrobiła się mała dziurka w dętce a do domu 30km było,na szczęście miałem ze sobą to cacko.Podłączyłem pod aku i 1 2 3 i dętka napompowana :)
Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
ROMET KADET :D
Avatar użytkownika
Bartek.K
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 665
Dołączył(a): 12 sty 2008, o 11:23
Lokalizacja: Zalesie/Łódź
Pochwały: 1

Postprzez Marek.K. » 5 kwi 2009, o 19:43

identycznie w szlifierkach kątowych też trzeba smarować ponieważ się zaciera
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości