[Simson] Typy rozruszników elektrycznych - opis.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

[Simson] Typy rozruszników elektrycznych - opis.

Postprzez marcing17 » 5 maja 2009, o 21:33

Tak ogólnie to są 2 typy rozruszników elektrycznych w silnikach serii M541/M741 (w 3b nie montowano rozruszników). Pierwszy z nich to ten ukazany na filmie "Simson Lehrvideo" oparty na mechanizmie tzw. wolnego koła. Rozrusznik jest cały czas zazębiony z kołem zębatym przyłączonym do magneta przez sprzęgło jednokierunkowe. Napęd z rozrusznika jest przekazywany tylko podczas rozruchu. Gdy silnik zaczyna pracować, połączenie natychmiast zostaje rozłączone. Rozrusznik ten jest często spotykany w SR'kach ze względu na małe rozmiary pokrywy, która mieściła się pod podnóżkiem. Czy montowano je w S'kach, nie wiem (książka E. Wernera nie wspomina o rozruszniku w modelu S).

[img][570:500]http://images47.fotosik.pl/118/61611294949d3fe5.jpg[/img]
[img][570:500]http://images46.fotosik.pl/118/bbba3142632a8400.gif[/img]

Drugim typem rozrusznika jest rozrusznik z bendixsem. Działa on na podobnej zasadzie co rozruszniki w samochodach. Rozrusznik nie jest cały czas zazębiony z silnikiem. Dopiero po naciśnięciu guzika mechanizm wsuwa małą zębatkę rozrusznika w dużą, tworząc połączenie, i wszystko zaczyna się kręcić. Po zwolnieniu guzika zębatka "wraca się" przerywając połączenie. Ogólnie jest to lepsze rozwiązanie niż typ pierwszy ze względu na brak stałego zazębienia, co w pewnym stopniu odciąża koło zamachowe. Z tego co się mogę domyślić, jest to nowszy typ rozrusznika wprowadzony zapewne pod koniec produkcji.

Obrazek
[img][570:500]http://images37.fotosik.pl/114/5ea8e5a9b36c8b72.jpg[/img]

Niestety dorwanie dzisiaj kompletnego rozrusznika któregokolwiek typu graniczy z cudem, a jeśli już to na e-bay lub innych niemieckich stronach typu AKF Shop i za kosmiczne wręcz kwoty. Tyle ode mnie, pozdrawiam :)

P.S. znajomy mechanik ma popielniczkę z dekla rozrusznika pierwszego typu ;]
Ostatnio edytowano 5 maja 2009, o 22:17 przez marcing17, łącznie edytowano 3 razy
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

[Simson] Typy rozruszników elektrycznych - opis.

Postprzez Pani Kontekstowa » 5 maja 2009, o 21:33

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 5 maja 2009, o 21:58

hmmm dodałbym jeszcze o bardziej plebejskich rozrusznikach, ale ROZRUSZNIKACH (nożnych)
stosowane w silnikach od M53 po M741, a wyglądają mniej więcej tak:
M531/M541/M741
Obrazek



M53
Obrazek

PS: chyba wiem o którego mechanika ci chodzi, sam ci o tym opowiadałem :P
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez marcing17 » 5 maja 2009, o 22:15

Heh, dzięki Mariusz, a chyba zapomniałem w tytule dopisać, że o rozrusznikach elektrycznych to ;)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości

cron