Remont kapitalny silnika 023

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Remont kapitalny silnika 023

Postprzez Konrad » 11 cze 2007, o 18:54

Po pierwsze jeżeli juz zdecydujemy się na remont naszego silnka musimy być tego pewni na 100% gdyż będąc niedoświadczonym można tylko zniszczyć sprzęt.Załóżmy że silnik drzemie w naszej ramie więc go odpalamy i czekamy z 5-10 min aż silnik sie zagrzeje po czym zlewamy olej do tego celu posłuży nam klucz nasadowy 14 i miska na olej.Okręcamy śrubę która znajduje sie w dolnej części silnika pomiędzy karterami i odkręcamy ją po czym spuszczamy olej.Odłączamy silnik od wszystkich części linek przewodów,gdy zostaną nam już tylko same śruby odkręcamy górną a potem dolną(a czemu tak :?: gdyż po odkręceniu śruby górnej łatwiej jest odkręcić dolną i wyjąc silnik z ramy wystarczy go tylko podtrzymąc kolanem lub ręką)Gdy już mamy go odkręconego przystępujemy do dalszych operacji :) Kładziemy silnik na stole i dokładnie go czyścimy z błota i innych zabrudzeń(do tego celu warto zaopatrrzyć się w 0,5l ropy i pędzelek lub szczotkę drucianą).

Po oczyszczeniu silnika przystępujemy do rozbiórki wstępnej:

1.)Rozbiórka wstępna
Gdy mamy w zaopatrzeniu imadło silnik mocujemy w nim chwytając go o dolne mocowanie,wtedy silnik jest pod kątem.Jeżeli nie mamy imadła rozkładamy go na stole.
Rzeczy niezbędne :Śrubokręt ślusarski(jest to śrubokręt z końcem ciasno wchodzącym w łeb śruby,dodatkowo wyposażony w metalowy koniec w rękojeści pozwalający na uderzanie młotkiem),młotek,klucze 8,10,13,14/15,17,24 ,kleszcze cienkie, zwykłe i do segerów, wybijak, 3 pudełka np po butach i jedno malutkie pudełko na tłok i cylinder

Odkręcamy kolejno lewą pokrywę i prawą,teraz zajmiemy się prawą kleszczami wyciągamy zawleczki i gdy dochodzimy do ostatniej przytrzymujemy lekko tarczę i wyciągamy zawleczkę warto przytrzymać tarczę gdyż po wyciągnięciu zawleczki możemy zostać nią uderzony :) odkładamy do udełka tarczę.Teraz bierzemy klucz 17 nasadowy i wkładamy w nakrętkę bedącą w zabieraku.Odkręcając ją przytrzymujemy magneto aby nie obracał sie wał. Sprzęgło tak rozkręcone odkładamy do pudełka.Następnie widzimy dużą zębatkę ,odklepujemy przy użyciu młotka i śrubokręta podkładke zabezpieczającą i odkręcamy nakrętkę kluczem 24, gdy nie chce się odkręcać tzn. coś ciężko idze możemy się posłużyć łancuchem zakładając go na zębatkę po lewej stronie blokujemy wałek zdawczy wrzucając bieg.Teraz już powinno dać się odkręcić,ale jeżeli nadal nic jej nie ruszy to trzeba przejść do drastyczniejszych kroków a mianowicie albo obciąć krańce nakrętki, albo rozbić ją majzlem i podważyć śrubokrętem. Ściągamy zębatkę i odkładamy do pudełka.Został tylko mechanizm kopnika ,kleszczami do segerów wyciągamy zabezpieczenie i zakładamy kopke z lewej strony po czym lekko kopiemy.Wyciągamy zderzak gumę i dobijak(tak to sobie nazywam :) ) Odkładamy do pudełka.Tak zapełnione pudełko możemy już zostawić i dać mu święty spokój gdyż najduje się tam cały osprzęt sprzęgający dorzucamy jedynie pokrywę śruby i bolec sprzęgła. Teraz czas na lewą stronę silnika widzimy magneto;Odkręcamy śrubę kluczem nasadowym o numerze 13 ew 14.Wkręcamy ściągacz i dokręcając wkręt ściągacza ściągamy magneto :) Bierzemy śrubokręt, młotek i jeżeli zapłon był dobrze ustawiony wbijamy śrubokręt w miejscu łączenia sie stojanu z karterem w taki sposób zaznaczyliśmy zapłon.Jeżeli zapłon był źle ustawiony tzn motorek nie palił od kopa niezaznaczanym zapłonu tylko demontujemy stojan i odkładamy wszystko do pudełka nr 2.Ok został tylko zmieniacz i zębatka na wałku zdawczym,odkręcamy śrubę z karteru która jest w jego górnej części obok gaźnika po czym odkręcamy resztę śrub ze zmieniacza ,odkładamy do pudełka nr 2.Teraz zębatka :D znowu odklepujemy podkładkę zabezpieczającą nakrętkę i odkręcamy.Ściągamy zębatkę i odkładamy do pudelka nr 2.Po czym ściągamy seger z wałka kopnika i wyciągamy sprężynę z podkładkami.Odkładamy do pudełka nr 2.Wracamy do prawej strony silnika,widzimy śruby łączące kartery ze sobą.Odkręcamy je jeżeli coś nie idzie uderzamy parę razy młotkiem w śrubokręt. Tak odkręcone śruby wkładamy do pudełka nr 3.Zostały tylko dwie śrubki w tylnej części karterów przy mocowaniu silnika je również odkręcamy i wkładamy do pudełka nr 3.Teraz cylinder i głowica.bierzemy klucz nasadowy nr 10 lub grzechotkę i odkręcamy śrubki z głowicy,ściągamy głowicę.Z cylindrem to inna sprawa jeżeli zachodzi łatwo to dobrze ale jeżeli nie to trzeba go podważyć śrubokrętami od dołu i z umiarem szarpnąć tak żeby nie urwać żeber.Gdy już go ściągnimy widzimy tłok, korbowód i trochę wału korbowego.Kleszczami do segerów lub zwykłymi w zależności od zastosowanego zabezpieczenia ściągamy je. Przy użyciu wybijaka wybijamy sworzeń tłoka i wsadzamy go w odłożony cilinder.Zostało tylko rozpołowienie silnika czyli mamyu za sobą połowę :D .To najważniejsza częśc dzisiejszego programu :!: Jest to najważniejsza czynność.bierzemy kawałek deski i przystawiamy do wału lekko uderzając przenosimy się do wałka zdawczego i powtarzamy czynność.Po tym zabiegu powinna ukazać się nam szczelina między karterami.Jeżeli nie to nic na siłę i bez pośpiechu :!: :evil: powtarzamy czynność aż do skutku.Można też sprobować silnik rozpołowić w rękach.Jeśli szczelina się powiększa jesteśmy w stanie dokonać reszty rękami to odwracamy sinik na lewą stronę(tam gdzie magneto)i ściągamy karter.Widzimy całą przekładnię :shock: :D To właściwie na tyle :!: .Wybijamy do konca wał korbowy.Teraz można pooglądać stany podzespołów; wału ,przekładni,sprzęgła,zapłonu,magneta i innych podzespołów.Jeżeli widzimy jakieś nieprawidłowości luzy zniszczenia itd itp.Musiumy wymienić na nowe.Warto rozebrać wszystko na częsci pierwsze całą przekładnię w tym celu odkręcamy nakręte wodzika licząc obroty.Wyciągamy wałek kopstartera, choinkę,wałek zdawczy.Tak rozebrane kartery rozbieramy dalej :D a co :?: :) Wyciągamy zimeringi i łożyska (zimeringi przy pomocy śrubokręta ale ostrożnie żeby nie porysowac karterów :!: a łożyska wybijakiem)Dokładnie wszystko czyścimy w ropie i dokonujemy dalszych oględzin.


Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sprawdzamy jaką mamy szczelinę miedzy karterami itp. Wszystko ponownie ładnie czyścimy
2.)KUPNO :!:

A TERAZ WSZYSTKO ZALEŻY DO GRUBOŚCI TWOJEGO PORTFELA :twisted:

Tak tak to od ciebie zależy ile wydasz na remąt :!: .Jeżeli to ma byc kapitalka to na pewno łożyska silnika (wszystkie niekryte z luzem c3 najlepiej firmy SKF)niewierz sprzedawcy że mogą być kryte :!: ,Zimeringi na wał o wymiarach 17x40x10 lub 17x40x7 2-wargowe :!: ,zimering wałka zdawczego i jego tulejka.Tulejki mosiężne karterów,tarcze sprzęgła,nowe śruby silnika kpl,tłok i pierściene,sworzeń,wszystkie zabezpieczenia/seggery,cylinder,wał,głowica,wszystkie podkładki,zawleczki,klin,świeca,szpilki,do tego warto kupić papier ścierny 500,1000,2000 i pasta polerska automax,uszczelki,silikon360/hermetic

Koszt ok 350/400zł

JEŻELI TYLKO ZWYKŁY MALUTKI REMONCIK TO WYSTARZY TYLKO:
łożyska silnika (wszystkie niekryte z luzem c3 najlepiej firmy SKF)
Zimeringi na wał o wymiarach 17x40x10 lub 17x40x7 2-wargowe :!: ,zimering wałka zdawczego i jego tulejka,tłok i pierściene,sworzeń i zabezpieczenia do tłoka,wszystkie podkładki,klin,świeca, zawleczki, uszczelki i silikon360/hermetic

Koszt ok 70/90zł

3.)DOPROWADZENIE CZĘSĆI DO STANU UŻYWALNOŚCI :D
Częsci które się kupuje to słabej jakości sprzęt więco go trochę ulepszymy a przede wszystkim tłok,głowicę,cylinder i kartery.
A więc do dzieła. Tłok przypiływujemy o 1,5 mm od strony wlotu mieszanki i polerujemy denko na lustro :!:
Cylinder-bierzemy cienki pilnikczek lub iglak i wygładzamy wszystkie nierówności z kanałach wlotu,wylotu i płuczących,potem papier w dłoń(od najmniejszego do najcienszego) i wygładzamy do polerki,polerujemy wszystkie kanały na lustro.
Głowica-Tutaj również wygładzamy wszystko papierem i polerujemy na lustro.
Kartery-komorę wału korbowego dokładnie czyścimy i polerujemy na lustro :D

WIEM ŻE JEST TO TRUDNA PRACA,I BARDZO CZASOCHŁONNA ALE WARTO TO WYKONAĆ PONIEWAŻ PO TAKIM LIFTINGU SILNIK JEST ELASTYCZNIEJSZY I BARDZIEJ ŻYWOTNY :!: :!: :!:

EDIT:
miejsca zaznaczone na zielono musimy zrównać z karterami
Obrazek
Obrazek
tłok ma wyglądac mniej więcej tak(denko):
Obrazek
A nóżki tłoka musimy spiłować również od wewnątrz aby poszerzyć miejsce na przepływ mieszanki(zaznaczone na zielono):
Obrazek
Sprawdzamy też czy kanały są dokładnie otwarte:
Obrazek
Polerujemy komrę wału:
Obrazek

4.)Składanie silnika
Po oczyszczeniu każdej części i wymianie przystępujemy do złożenia silnika.Zakładamy wałek kopstartera,łożyska,choinkę,wałek zdawczy wraz z trybami i wodzikiem,wał korbowy.Na tak poskładany krater nanosimy pasek przez wszystkie krawędzie silnika silikon/hermetic i zakładamy uszczelkę między kratery.Na 2 karter również nakładamy pasek silikonu/hermetic.Nakierowujemu sobie wszystkie części w otwory karterów i dociskamy.Później lekko dobijamy młotkiem z każdej strony.Wkręcamy śruby i mocno dociągamy.Mątujemy kolejno z pudełka nr 2 .Zębatkę kosz,resztę sprzęgła,smarujemy pokrywę sprzegła silikonem/hermetick'iem.Przykręcamy.Teraz lewa strona ,przykręcamy zebatkę i zakładamy zmieniacz.wkręcamy nakrętkę wodzika wkręcając ją o odpowiednią ilośc obrotów.Zakładamy mechanizm biegów i przykręcamy śrubę do karteru mocując go.Następnie zakładamy zapłon i ustawiamy go równo z kreską zaznaczającą odpowiednie wyprzedzenie.Jeżeli miałeś go źle ustawionu czytaj dalej :) .Zakładasz klin i magneto.Wkładasz podkładki jedną zwykła a drugą sprzężynową i mocno przykręcasz :!: Przykręcasz pokrywę mątujesz wajchę biegów i kopkę.Zakładasz tłok i wciskasz sworzeń,poczym zabezpiecasz go seggerami.Zakładasz pierścienie i zjeżdżasz tłokem do ZZ(lub DMP jak kto woli),Smarujesz karter silikonem/hermetick'iem i zakładasz uszczelkę tak samo robisz z cylindrem tylko bez uszczellki.Wkładasz cylinder i ustawiasz pierścienie na zamkach poczym wsuwasz coraz bardziej ku dołowi garnek :) aż wreszcie będzi na samym dole.Teraz mocujesz głowice (jeżeli jest nowy cylinder i głowica to nie dawaj uszczelki)smarujesz cylinder silikonem/hermetick'iem i wkładasz uszczelkę tak samo robisz z głowicą.Zakładasz głowicę i przykręcasz.

Po tym wszystkim czekasz aż wszystko wyschnie sprawdzasz kopką czy jest dobrze poskładany i regulujesz zapłon(chyba że jest dobrze ustawiony)i gaźnik

5.)Regulacja
Gaźnik-

REGULACJA WOLNYCH OBROTÓW:

Do dobrej pracy silnika na wolnych obrotach potrzebna jest także bogata mieszanka. otrzymanie jej umożliwia specjalny układ wolnych obrotów umieszczony za przepustnicą. działa on wtedy, gdy przepustnica jest zamknięta lub lekko uniesiona (najwyżej do 1/4 jej otwarcia) Podciśnienie wytworzone za przepustnicą przez ssanie tłoka powoduje zassanie powietrza przez otworek wolnych obrotów, ze specjalnego kanału, regulowanego wkrętem wolnych obrotów (2). Powietrze to porywa benzynę z dyszy wolnych obrotów, miesza się z nią i w postaci wstępnie zmieszanej mieszanki wypływa prze otworek wolnych obrotów na przepustnicę. Tam miesza się dokładnie z powietrzem wypływającym z pod przepustnicy i wpada do cylindra. Przepustnica mimo zamknięcia zawsze minimalnie uniesiona, aby umożliwić prace silnika na wolnych obrotach.

Wkręt regulacyjny wolnych obrotów (2) jest zakończony stożkiem i reguluje dopływ powietrza. Wkręcanie wkrętu powoduje wzbogacenie mieszanki, wykręcanie - jej zubożenie. Jest to regulacja dokładna. Oprócz niej jest jeszcze regulacja zgrubna, wykonywana za pomocą wkrętu 10 podtrzymującego przepustnicę.

Wolne obroty silnika regulujemy w przypadku gdy :

- silnik przerywa prace zaraz po rozruchu
- rozgrzany silnik przerywa prace po zamknięciu przepustnicy
- silnik pracuje na zbyt wysokich obrotach pomimo zamknięcia przepustnicy

Regulacje przeprowadzamy na postoju przy rozgrzanym silniku za pomocą wkrętów (1) i (2), znajdujących się po prawej stronie gaźnika. Najpierw dokręcamy do oporu wkręt (2) regulujący dopływ powietrza. Potem uruchamiamy silnik przy uchylonej przepustnicy 1, następnie przymykamy stopniowi przepustnicę za pomocą wykręcania wkrętu (1) aż do chwili w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Należy w wtedy wkręt regulacyjny 2 odkręcać do czasu, aż wyrówna się praca silnika. jeżeli obroty silnika będą jeszcze wysokie, trzeba zabieg ten powtarzać do chwili uzyskania wolnych i równych obrotów.



REGULACJA SKŁADU MIESZANKI

Aby spalanie mieszanki w cylindrze było ekonomiczne, a praca silnika prawidłowa, mieszanka musi mieć właściwy skład. Mieszanka tylko wtedy spala się prawidłowo, gdy stosunek ciężaru paliwa do odpowiadającej mi dawki powietrza wynosi w przybliżeniu 1 : 15.
Jeżeli proporcja ta nie jest zachowana tzn. mieszanka jest za bogata )za dużo paliwa) lub za uboga (za mało paliwa), spalanie przebiega niewłaściwie i niemożliwe jest uzyskanie pełnej mocy silnika.

Regulację gaźnika przeprowadza się w przypadku, gdy silnik na skutek niewłaściwego składu mieszanki lub złego dopływu powietrza zmniejsza swą , moc lub pracuje nierównomiernie Objawy wskazujące na niewłaściwy skład mieszanki wytwarzanej przez gaźnik są następujące:

a) przy ubogiej mieszance

- wewnętrzna część izolatora świecy zapłonowej ma powierzchnię białawo szarą
- silnik trudno uruchamia się, niekiedy pojawia się strzelanie w gaźnik
- pojazd przy lekkim domknięciu gazu przyspiesza

b) przy bogatej mieszance

- wewnętrzna cześć izolatora świecy ma czarny nalot, niekiedy przesycone nie spalonym olejem
- silnika pracuje nie równo, przerywa
- występuje wzmożone dymienie z tłumika

Regulacje składu mieszanki przeprowadza się na zagrzanym silniku przez odpowiednie ustawienie iglicy w przepustnicy gaźnika. W celu wzbogacenia mieszanki podnosimy iglice o jedno wycięcie, natomiast w celu zubożenia opuszczamy iglice o jedno wycięcie. W celu przeprowadzenia regulacji odkręcamy pokrywę z gaźnika i wyciągamy w raz z nią przepustnicę. Po czym ściskamy sprężynę i wyhaczamy z przepustnicy linkę gazu. Po wyhaczeniu linki cały komplet, to znaczy pokrywa, sprężyna i przepustnica rozłącza się. Możemy wtedy wyjąć iglice z zapinką. Teraz w zależności od potrzeby wkładamy zapinkę w dolne wycięcie dla wzbogacenia lub w górne wycięcie – zubożenia mieszanki. PO czym ponownie montujemy gaźnik.

Gaźnik jest prawidłowo wyregulowany, jeżeli silnik ma płynne przejściecie z obrotów niższych na wyższe jeżeli zbyt mocno nie grzeje i zużycie paliwa ma zgodnie z normą.

Zapłon:W silniku typ 023 produkcji Zakładów Metalowych DEZAMET jest stosowany iskrownik-prądnica nr 017.08.000.00.0 o mocy 20 W i napięciu 6 V. Element ten ma duży wpływ na właściwą pracę silnika i osiąganą przez niego moc.

Niewłaściwe ustawienie, czy wyregulowanie zapłonu powoduje trudności w uruchomieniu silnika, metaliczne stuki w nim oraz „kichanie" w gaźniku przy przedwczesnym zapłonie.

Przy późniejszym zapłonie występuje nadmierne grzanie się silnika i układu wydechowego, strzelanie w tłumiku, zbyt duże zużycie paliwa oraz wolne nabieranie obrotów. W obu przypadkach silnik nie rozwija pełnej mocy. Silniki ten ma stałe wyprzedzenie zapłonu wynoszące 27° co odpowiada 3 mm drogi tłoka przed ZZ (zwrot zewnętrzny).

Ustawienie zapłonu sprawdza się przez ustalenie momentu rozwarcia styków przerywacza, przy jednoczesnym ustaleniu położenia tłoka względem ZZ. W tym celu, po wykręceniu świecy zapłonowej, w otwór głowicy wkręca się czujnik zapłonu lub suwmiarkę z głębokościomierzem, przez pokręcenie kołem magnesowym ustala się ZZ. Jednocześnie pomiędzy styki przerywacza wkłada się pasek bibułki (np. z papierosa) i cofa się koło magnesowe w lewo. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie rozwarcie styków przerywacza powinno nastąpić 3mm przed GMP (górny martwy punkt) i jednocześnie włożona bibułka między styki przerywacza powinna dać się wysuwać.

Przy pokręceniu w lewo wcześniejsze rozwarcie styków (zwolnienie bibułki) wskazuje na opóźniony zapłon, natomiast późniejsze rozwarcie wskazuje na zapłon przedwczesny. Zapłon reguluje się przez odpowiednie ustawienie podstawy iskrownika. W tym celu należy poluzować 3 śruby (rys.1) mocujące podstawę iskrownika. Przedwczesny zapłon opóźnia się przez przekręcenie podstawy w prawo, a opóźniony zapłon przyspiesza się przez przekręcenie podstawy w lewo.
Po ustawieniu zapłonu należy jeszcze raz sprawdzić prawidłowość jego ustawienia. Zapłon można ustawiać podstawą iskrownika bez zdejmowania koła magnesowego, jeżeli będzie stosowany odpowiednio wąski klucz 8 mm umożliwiający dojście do śrub.
Zbyt duża lub zbyt mała szczelina przerywacza powoduje trudności w uruchomieniu silnika oraz nierówną jego pracę, zwłaszcza przy wyższych obrotach. Takie same objawy dają też nadpalone styki przerywacza. Po stwierdzeniu silnego nadpalenia styków należy sprawdzić czy kondensator nie ma przebicia lub luźnego osadzenia w podstawie iskrownika.

Prawidłowa szczelina przerywacza powinna wynosić 0,3—0,4 mm. Sprawdza się ją szczelinomierzem, który wsuwa się między styki przerywacza (rys.2) Zbyt małą lub zbyt dużą szczelinę należy wyregulować. Zluzowany korpus regulacji przerywacza –2- przesuwa się w górę, gdy szczelinę należy zmniejszyć, lub w dół — gdy szczelinę należy powiększyć. Po przeprowadzeniu regulacji i dokręceniu wkręta –1- należy jeszcze raz sprawdzić czy szczelina jest prawidłowa. W przypadku gdy nie można ustawić zapłonu, należy sprawdzić czy nie został ścięty klin ustalający koło magnesowe na wale korbowym.


Powodem złej pracy iskrownika-prądnicy mogą być również następujące usterki:

* przebicie cewki zapłonowej
* przebicie przewodu wysokiego napięci
* przebicie kondensatora lub jego luźne osadzenie w podstawie (brak masy lub „słaba" masa)
* silnie nadpalone styki przerywacza.

Objawami zewnętrznego przebicia cewki zapłonowej lub przewodu wysokiego napięcia jest słaba iskra świecy, która na ogół po wkręceniu w głowicę nie daje iskry pod ciśnieniem panującym w komorze sprężania. Naprawa usterek jest możliwa jedynie przez wymianę uszkodzonych części



POWODZENIA :)

EDIT:
nareszcie dodałem zdjęcia :) i trochę tekstu :) związanym z zdjęciami

Resztę zdjęć wrzucę puźniej :)
Ostatnio edytowano 19 paź 2007, o 18:28 przez Konrad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Remont kapitalny silnika 023

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 cze 2007, o 18:54

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Koner » 11 cze 2007, o 18:58

Jeśli sam to wszystko napisałes to jak najbardziej należy się pochwała.Chociaż podobny temat już był. :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez bartek_00 » 11 cze 2007, o 21:19

Fajnie napisane :) Gdybys jeszcze wsparl to zdjeciami byloby superowo ... Pochwala i podwieszenie sie nalezy w/g mnie

PS. Nie przesadziles troche 350 zl / 400 zl na kapitalke ? ... Taniej to idzie zrobic Agmot.pl i tam taniej czesci dostaniesz lub allegro w 300 zl powinienes zamknac
Nic nie planuje
bartek_00
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 16:35

Re: Remąt kapitalny silnika 023

Postprzez Lizard » 11 cze 2007, o 23:01

Quniuś napisał(a):Koszt ok 350/400zł


To chyba ze składaniem całego silnika na nowych częściach. Za 400 zeta to można zrobić porządny remont serducha 126p
Lizard
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez KLINAR » 12 cze 2007, o 07:12

e tam wystarczy podjechac pod zlom i tam czesto mozna kupic czesci do malczana jeszcze w bdb stanie ;) takze nawet tyle nie wyjdzie, a tak podliczajac tamte czesci ktore wymienil Qunius to wychodzi cos kolo 300 zl, a i simeringow 2 wargowych tez nie radze zakladac... kiedys sie na tym przejechalem dlatego polecam 1 wargowe
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez pawel15 » 12 cze 2007, o 13:32

Bardzo fajny artykuł i pochwałą sie należy ale dziwnie jakos mi sie wydaje ze artykuł jest kopiowany(jeżeli Quniuś pisałeś go sam to bardzo przepraszam i nie miej urazy) :o. A to dowód:
Sprawdza się ją szczelinomierzem, który wsuwa się między styki przerywacza (rys.2)

Gdzie rysunek?
I ogólnie zdjecia by się przydały to było by miodzio :)
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez bartek_00 » 12 cze 2007, o 14:41

Hm.... czyzby kopia czegos ? A moze fragment tylko kopiowany ? ... Remont silnika nie wiecej niz 300 zl :P Chyba , ze kratery chcesz nowe kupowac ;P
Nic nie planuje
bartek_00
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 16:35

Postprzez Gość » 12 cze 2007, o 15:02

KLINAR napisał(a):e tam wystarczy podjechac pod zlom i tam czesto mozna kupic czesci do malczana jeszcze w bdb stanie ;)


Jakbym miał przeprowadzać remont silnika to na częściach nowych lub regenerowanych, a nie odgrzewać trupa. Zwłaszcza, że nadeszły takie piękne czasy gdzie nówki części do 126p kosztują grosze.
Gość
 

Postprzez Adi.G. » 12 cze 2007, o 15:07

pawel15 napisał(a):Bardzo fajny artykuł i pochwałą sie należy ale dziwnie jakos mi sie wydaje ze artykuł jest kopiowany(jeżeli Quniuś pisałeś go sam to bardzo przepraszam i nie miej urazy) :o. A to dowód:
Sprawdza się ją szczelinomierzem, który wsuwa się między styki przerywacza (rys.2)

Gdzie rysunek?
I ogólnie zdjecia by się przydały to było by miodzio :)


http://www.motorower.skutery-motocykle.pl/zaplon.html :P
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Koner » 12 cze 2007, o 15:18

Nie ulega chyba wątpliwości to że część artykułu na pewno została skopiowana i nie tylko ten fragment się powtarza.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Konrad » 12 cze 2007, o 19:02

Ogólną całość napisałem ja i tylko ja :!: Skopiowałem tylko schematy regulacji bo już niewydalałem z pisaniem :)
Ostatnio edytowano 2 kwi 2008, o 20:09 przez Konrad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Konrad » 12 cze 2007, o 19:03

Dzięki że mnie doceniacie :D
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Koner » 12 cze 2007, o 19:07

Dobrze że chociaż to wyjaśniłeś. :) W sumie te schematy regulacji już były ale i tak należy ci się dużu plus za ten temat.Szkoda że nie dopełniłeś tego zdjęciami jak ADI. :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Adi.G. » 12 cze 2007, o 19:39

Ja też uważam że pochwała jak najbardziej się należy ładnie to opisane choć koszty mnie troche zdziwiły ja za samoe łożyska simmery i uszczelki dałem około 40 zł, cylek 60 i remont wyniósł coś ponad 100 zł chyba że ktoś kupuje nowe kartery, wał i skrzynie... :lol:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Koner » 12 cze 2007, o 19:48

Zależy gdzie sie kupuje części w niektórych sklepach motoryzacyjnych strasznie zdzierają.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 135 gości