Mój sposóba na odkręcające się śruby zębatki tylnie

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Mój sposóba na odkręcające się śruby zębatki tylnie

Postprzez Aleksander » 16 maja 2009, o 23:09

Jak dobrze dokręcić tylnią zębatkę bez zaginania lub odginania prowizorycznej blaszki ?
Jak sprawić żeby wasza tylnia piasta nie została nagle pokaleczona przez "latające" nakrętki które same się odkręciły?
Przeczytajcie i zasięgnijcie rady z mojego turiotialu a bedziecie zadowoleni

Przygotować poszczegolne rzeczy
1 5x śrub M8 długość około 30mm
2 5x nakrętek samokontrujących
Narzedzia
1 wiertło o średnicy 8mm
2 klucz oczkowo - płaski - 13mm lub nasdowy klucz 13 mm
3 szczypczyki
4 duży płaski pilnik do metalu
5 rękawice
3 wiertarka
4 suwmiarka

1 zacznijmy od nakrętek widzimy tu 5 sztuk specjalnych nakrętek samokontrujących
[img][570:500]http://img42.imageshack.us/img42/339/5nakrtekm8.jpg[/img]
muszą one być o długości conajmniej 30mm
2 dla odpowiedniej szerokości nakrętki bierzemy starą oryginalną nakrętkę o szerokości 11mm
wygląda ona tak
[img][570:500]http://img40.imageshack.us/img40/3354/nakretkawzrocowan.jpg[/img]
3 Pięć naszych nakrętek szlifujemy pilnikiem płaskim do metalu na szerokość 11mm zgodnie z nakrętką wzorcową
[img][570:500]http://img269.imageshack.us/img269/4738/porwnanie.jpg[/img]
4 Jeżeli zajdzie taka potrzeba to rozwiercamy otwory w piaście wierłem do metalu o średnicy 80mm
5 Montujemy wewnątrz piasty pomagając sobie szczyczykami - kontrujemy z otworami piaście i łapiemy je srubami od zewnątrz widok od wenątrz piasty osadzonych nakrętek
[img][570:500]http://img43.imageshack.us/img43/2894/montawew.jpg[/img]
6 następnie wkręcamy lekko śruby na zewnątrz po to żeby nam nie pospadały
[img][570:500]http://img43.imageshack.us/img43/4930/ruby.jpg[/img]
7 Zakładamy zębatke i dokręcamy kluczem 13mm śruby efekt końcowy
[img][570:500]http://img41.imageshack.us/img41/6915/efektkocowy.jpg[/img]
Naprawde warto spróbójcie

TEKST OPRACOWANY TYLKO I WYŁĄCZNIE DLA FORUM "MOTOMANIACY COM" WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE :!: KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE ATTUKOLU BEZ ZGODY ADNINISTRACJI FORUM I AUTORA ZABRONIONE :!:
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Mój sposóba na odkręcające się śruby zębatki tylnie

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 maja 2009, o 23:09

Pani Kontekstowa
 

Postprzez mati.grucha » 16 maja 2009, o 23:33

pochwała dla aleksandra tutorial bardzo pomocny !!
Avatar użytkownika
mati.grucha
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 348
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:10
Lokalizacja: Osiecznica (Lubuskie)
Pojazdy: WSK 125

Postprzez Black Rider » 17 maja 2009, o 07:24

Nic nowego nikt nie wie ze są takie nakrętki ? jeszcze mozna dać podkładki spręzynowe, smary itp itp

[ Dodano: 17 Maj 2009, 07:25 ]

DLa kogos kto nie wie git topic :) ja w komarze wszystkie mam na samo kontrujące a na szpilkach nakrętki przedłużane
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez Konrad » 17 maja 2009, o 09:40

Ja też używam samo kontrujących, ale tutaj wystarczyło dać podkładkę sprężynową. W motorynkach są specjalne sześciokąty na nakrętki więc warto zobaczyć czy tam są.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Kuba » 17 maja 2009, o 10:16

ja niestety mam gwintowane gniazda w bębnie i musiałem to inaczej skręcić
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez grzesiekmotur » 17 maja 2009, o 12:18

spoko
pochwała sie należy
w mym ogarze o jednym garze...
grzesiekmotur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 1 gru 2008, o 21:25
Lokalizacja: !![ZKIW]!!

Postprzez Aleksander » 17 maja 2009, o 23:16

dziękuje za pochawałe :)
Ludzie ja wam powiem tak
kiedyś w zielonym 2352 odkręciła mi się śruba od zebatki uszkodizła lekko piaste a na dodatek zniszyczyła mi pokrywe piasty tylniej
jak zastaosowałem wyżej opisany patent to nigdy już żadna z 5 śrub nawet nie drgneła :o
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 106 gości