Czyszczenie baku

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Smok » 22 sie 2007, o 21:24

Po prostu przywiązał bak do bebna betoniarki i właczył ja do prądu. Potem betoniarka obracała sie z bakiem, szkło obracało sie w baku i darło bak od sodka. tylko trzeba solidnie przywiązać no i miec betoniarke ;]
KOMAR WIECZNIE ŻYWY
Avatar użytkownika
Smok
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 519
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 sie 2007, o 21:24

Pani Kontekstowa
 

Postprzez radi126 » 22 sie 2007, o 21:26

acha. :/
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Jest bóg, czy go nie ma?
Nie ma... nie ma... nie ma... nie ma...
Nie ma boga
Jest MOTÓR
Avatar użytkownika
radi126
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1574
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 11:14
Lokalizacja: Mońki

Postprzez Konrad » 23 sie 2007, o 11:24

no pomysł średni :/ Trochę to za niebezpieczne jak ktoś ma drogi lakier na swoim baku
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez marcing17 » 23 sie 2007, o 13:02

Smok napisał(a):Po prostu przywiązał bak do bebna betoniarki i właczył ja do prądu. Potem betoniarka obracała sie z bakiem, szkło obracało sie w baku i darło bak od sodka. tylko trzeba solidnie przywiązać no i miec betoniarke ;]


Nie no to to juz jest niezly hardcore :twisted:
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Konrad » 24 sie 2007, o 17:55

Szkoda bakui betoniarki :) .Przecież potrząsanie wcale nie jest takie pracochłonne :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez marcing17 » 24 sie 2007, o 17:58

a co ci tam szkoda w betoniarce :lol: a bak zeby sie nie obdarl to obwijasz go jakimis szmatami i gicik :wink:
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Konrad » 24 sie 2007, o 18:02

to niezmienia faktu że betoniarka jest wolnoobrotowa i szkło będzie tylko się obsuwać po wew. ściankach baku, a przecierz ma w nie uderzać i skrobać :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez marcing17 » 24 sie 2007, o 18:06

no ale betoniarka robi tez troche wibracji no nie? :wink: O! do glowy mi wpadl pewien pomysl! wie ktos co to jest "wibrator" do pustakow? stawia sie na tym forme do robienia pustakow i sie wlacza i sa niezle drgania ze gały wychodza :D do tego przyczepic :lol:
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez zart2 » 7 wrz 2007, o 10:05

...a ja mam sosob jak do rdzy w baku nie dopuscic ponownie - jak juz jest czysty oczywiscie. Stary sposob Garbusiarzy - Garbusy maja bowiem metalowe baki takze.

Przedewszystkim, starac sie nie zostawiac sprzeta bez pelnego zbiornika paliwa na zime i dluzsze przestoje !!!
Rdza jest niczym innym jak efektem utlenianiania sie metalu.
Zbiornik zalany mieszanka paliwa z olejem po pierwsze zapewni brak dostepu powietrza a po drugie przy spadkach temperatur ponizej zera nie bedzie sie skraplac na jego sciankach pozostale w baku powietrze - woda jest katalizatorem utleniania stali - znaczy - przyspiesza korozje jak wzszem i wobec wiadomo.
Korozja niestety jest zjawiskiem stalym i nieodwracalnym, trwa nawet w dobrze zabezpieczonych elementach, poprzez powloki lakiernicze itd mozna ja co najwyzej opoznic :( Pamietajcie takze, ze usuwanie rdzy = usuwanie cienkiej warstwy utlenionego / zardzewialego materialu, dlatego warto trzymac zalany zbiornik paliwem an zime, zeby ten efekt opoznic.

Oczywiscie, po dlzuzszym przestoju sprzeta z pelnym bakiem, koniecznie zlac na rezerwie okolo 2 litrow do kanistra, wymieszac i napelnic ponownie, zeby przemieszac odstale paliwo ponownie przed jazda.
Dzieki temu, uniknie sie zjawiska zbyt duzej ilosci oleju podczas pierwszych kilometrow jazdy a mieszanka pozostanie w tym samym skladzie procentowym oleju do paliwa do konca zawartosci zbiornika :)

Pozdrawiam
Prof.DR.Mgr.Hab. ZART2
ZART2
zart2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 10:54
Lokalizacja: W-Wa

Postprzez maxskiba » 8 mar 2008, o 20:50

A próbował ktoś z cocacolą lub pepsi :D
Avatar użytkownika
maxskiba
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 gru 2007, o 20:14
Lokalizacja: Zamość k/Bydgoszczy

Postprzez Konrad » 8 mar 2008, o 22:10

Szkoda zachodu :) Po coli i pepsi zostanie słodki osad z cukru itp. Jak zalejesz paliwo to będziesz miał wate szklaną z :D tłumika
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Ma_estro » 26 mar 2008, o 18:51

NOTO MIAŁEM WATE szklaną z tłumika :D , ja mam taki pomysł ale troche poryty ;] , bak rozcinam pod tymi "zgięciami" no i ładnie :P (górna czesc baku już nie bedize potrzbena :P) . Dolna część baku w środku psikam pianką montażową (uważając na końcówke z której będzie lecieć paliwo :P ) , pryskam tylko te "zagłebienie w baku :P , po dobie gdy pianka wyschnie wyównujemy powierzchnie pianki montażowej na której się znajdzie BAK plastikowy zrobiony z karnistra 5l plastikowego . Do tego baku przymocowujemy/lutujemy/przytapaimy plastikiem RURKE KÓTRA BĘDZIE wciśnięta" w tą końcówke oryginalnego rometowskiego baku (ale lepiej przytopić tam kawałem plastiku bybyło szczelne :P ) NASTĘPNIE usadawiamy ten zrobiony bak na miejscu już przygotowanym (czyli wyrówanm miejscu w baku metalowym) , po tym pryskamy pianką montażową obkoło baku plastikowego starając się zrobić prowizoryczną forme :P , po dobie ta pianka wysycha i możemy już ją modelować (czyli ucinac ostrym nożem robić kształt który zamierzamy uzyskać z baku :P ale dolna część czyli metalowa baku zostanie oryginalna ) po wymodelowaniu mozemy kłaść włókno szklane które oczywiście utwardzamy żywicą (najlepiej 2-3 warstwy) , gdy żywica wyschnie możemy szpachlówką wyrównywac gładz naszego baku ... później tylko podkłąd malowanie i MAMY BAK KTÓRY NIGDY NIE BĘDZIE ZASYFIONY RDZĄ , I NIGDY MOTO NIE BĘDZIE NAM PRZERYWAŁO !!! DZIĘKUJE ZA UWAGE :D
Ma_estro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 mar 2008, o 15:49
Lokalizacja: wądłowo

Postprzez Konrad » 26 mar 2008, o 18:54

Tak, najlepiej jest wozić zamiast baku plastikowy karnister który obwiążemy drutem do ramy - a jeśli się nie uda to przywiązujemy go do siebie :/
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Ma_estro » 26 mar 2008, o 18:56

Quniuś ale jak oceniasz pomysł ??
Ma_estro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 mar 2008, o 15:49
Lokalizacja: wądłowo

Postprzez Koner » 26 mar 2008, o 18:57

Strasznie to wszystko chaotycznie i mało zrozumiale napisane.A poza tym zobacz ile pracy jest przy tym.Lepiej jest raz a porządnie wyczyścić bak sprawdzonym sposobem i nie będzie nam tak szybko rdzewiał, a w dodatku zachowany oryginalny wygląd :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 359 gości