Montaż zapłonu od charta / Demontaż automatu zmiany biegów

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Montaż zapłonu od charta / Demontaż automatu zmiany biegów

Postprzez Hubertt » 23 cze 2009, o 22:47

Witam dzisiejszy tutorial jest można powiedzieć dla zielonych / początkujących zabawę rometowców.

Pokaże wam jak zamontować zapłon od nowszego motoroweru Romet chart do silnika 023/s-38. Na początek odkręcamy lewy dekiel, trzy śruby, kopnik nóżka zmiany biegów, dostaliśmy się do zapłonu : Potrzebny na będzie

Klucz nasadowy 13/14.
Sciągacz koła magnseowego.

Sciągamy magneto.

Obrazek

Gdy już mamy sciągnięte koło magnesowe czas na demontaż iskrownika.
Odkręcamy 3 śruby iskrownika klucz 8 .

Obrazek


Kiedy już mamy sciągniety stary zapłon montujemy zapłon od charta, kabel puszczamy tam gdzie jest wcięcie w karterze , można użycz starego ,, przepustu zewnętrznego'' czyli gómki uszczelniającej aby nie dostała sie wilgoć do iskrownika i przeciać ja tam gdzie kabel kabel W/N i włożyć tam przewód. Kable puszczamy do schowka na narzędzia przykręcamy cewkę i moduł aby nie latały nam po schowku. I to by było na tyle , jeszcze podłączenie zielony kabel od modułu do wejścia na cewce 16 czyli + a czarny do masy czyli 32.

Wrażenia : romecik dużo szybciej wchodzi na obroty wcale nie dymi, większe ma obroty. Gdy poskładałem wszystko odpalił od kopa byłem w szoku, wysokie obroty itp.

Iskrownik ma moc 25 wat, tutaj mamy już cewki ładowania, możemy zakładać akumulator bez obawy przeciążenia iskrownika. Żarówki jakie możemy użyć to przód 6V 20/20W a tył 5 wat 6 Volt.

Ustawianie zapłonu - raczej na wyczucie , aż do skutku , kiedy będzie najlepiej chodził.



Teraz opisze jak zdemontować automat zmiany biegów.

Gdy już mamy zdjęte koło magnesowe i iskrownik.

Odkręcamy następujące śruby.

Obrazek

Śrubę koło tłumika szmerów (koło gaźnika) wyjmujemy i już zmieniacz nam ładnie wychodzi po odkręceniu tych śrub zalecam wyjęcie klina na czas prac bo łatwo go zgubić.

Po zdjęciu zmieniacza zdejmujemy zabezpieczenie któro znajduje się na wałku po drugiej stronie zmieniacza i cały mechanizm zmieniacza wysuwa nam się ładnie z podstawki zmieniacza, można zacząć wymianę części lub ewentualną regenarację.


Pozdrawiam

Myśle że Tutorial się przydał.
Ostatnio edytowano 25 cze 2009, o 08:40 przez Hubertt, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Hubertt
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 707
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 18:24
Lokalizacja: Brzozów

Montaż zapłonu od charta / Demontaż automatu zmiany biegów

Postprzez Pani Kontekstowa » 23 cze 2009, o 22:47

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Starter » 24 cze 2009, o 09:16

Nie wiem po to jakiś ... zgłosił do administracji. Najlepiej każdego udupić. To ten post niech też trafi do administracji kolego.

A co do tutka to bardzo dobrze że powstał, sporo właścicieli tych silników się zastanawiało na zapłonem z Charta.
Jak dla mnie bardzo dobrze.

Nie przejmuj sie tym, widocznie komus chyba żal że masz zapłon od Charta...
Avatar użytkownika
Starter
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 23 gru 2008, o 19:52
Lokalizacja: Siemianowice

Postprzez Szatek » 24 cze 2009, o 09:29

Starter, pewnie ktoś zgłosił do Administracji żeby dali autorowi tutka pochwałę :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Postprzez Starter » 24 cze 2009, o 09:47

Wierzysz w to ? :D
Avatar użytkownika
Starter
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 23 gru 2008, o 19:52
Lokalizacja: Siemianowice

Postprzez Hubertt » 24 cze 2009, o 09:51

Bo ja nie :D Ktoś jest chamski i uważa że nowicjusze nie mogą napisać tutka.. żal
Avatar użytkownika
Hubertt
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 707
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 18:24
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez Łukasz K. » 24 cze 2009, o 09:58

Funkcja raportuj post służy nie tylko do raportowania postów w jakiś sposób obraźliwych/spamu itp., a też do podsunięcia adminom jakiegoś posta godnego pochwały :)
Sam tutorial jest bardzo ładny, ciężko jest ustawić zapłon na tym iskrowniku?
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez Hubertt » 24 cze 2009, o 10:04

hmm czy ciężko, ja mogę powiedzieć ustawiałem zapłon na chybił trafił i za każdym razem chodził bardzo dobrze. Było kilka kombinacji ustawiania zapłonu, mogę powiedzieć ze podobnie bardzo dobrze chodził.
Avatar użytkownika
Hubertt
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 707
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 18:24
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez Starter » 24 cze 2009, o 14:18

Dopisz jeszcze coś o napięciu, jakie żarówki, ile mamy wat itp.
Avatar użytkownika
Starter
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 23 gru 2008, o 19:52
Lokalizacja: Siemianowice

Postprzez PawelP112 » 24 cze 2009, o 18:17

ja to zgłosiłem do administracji :twisted: aby wstawili mu pochwałe :yes:
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Postprzez marcing17 » 24 cze 2009, o 19:42

E tam ustawianie na oko ;) przecież to sie da normalnie z suwmiarka ustawić ;) bierzesz tłok 2,5 mm przed gmp ustawiasz i wtedy patrzysz na kreski na magnecie. sa dwie. Z literka L i literka P oraz przy nich strzałki wskazujace kierunek obrotu. w 023 magneto kreci sie w prawo wiec przestawiasz iskrownik tak, aby 2,5 mm przed gmp kreska koło literki P spotkała się z odlana na impulsatorze (cewce wyzwalającej, to czarne małe) strzałką, taki jakby trójkącik. potem dokręcasz i wsjo jedziem ;)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości