16n1/16n3 w Jawce - króciec stalowy. Rysunek, wymiary, opis

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

16n1/16n3 w Jawce - króciec stalowy. Rysunek, wymiary, opis

Postprzez c64club » 29 cze 2009, o 23:42

Wersja aktualna na mojej stronie: http://grzegorski.net/wiki/doku.php?id=moto:16n1_jawka

Oto potrzebne części. Rura może być dowolna o średnicy wewn. 15mm. Promień gięcia może być nawet 90mm. Dla Mustanga podobno gażnik powinien niemal dotykać cylindra.
Kołnierz spawamy

Kolejność montażu:
-czyścimy wszystko pilnikiem (nie trza tłumaczyć) z gradów, następnei druciakiem i szmatą ze środkiem odtłuszczającym
-kołnierz cylindra (na rys. górny, otwór 4mm) umieszczamy w dużym imadle poziomo
-wbijamy w rurę drewniany kołek, ciasno
-drugą część kołka wbijamy w otwór w kołnierzu (uważając by go nie zgiąć)
-Sprawdzamy, czy oś rury (patrząc z góry) jest prostopadła do prostej przeciągniętej między otworami na śruby w kołnierzu (może być lekko na jeden bok, żeby wypust linki gaźnika nie kolidował z ramą, jeśli akurat trafiła nam się rura o większym promieniu zgięcia)
-sprawdzamy, czy pow. ścięcia rury przylega do kołnierza
-zaciskamy przewód masowy do imadła, nastawiamy 125A, uzbrajamy spawarę w elektrodę 3,25 (dla 2,5 prąd odpowiednio mniejszy)
-spawamy 4 punkty wokół łaczenia
-jeśli wszystko dobrze, czyścimy jeszcze raz druciakiem i spawamy "na szczelnie" ćwiartki łączenia (pomiędzy już wyspawanymi punktami) po kolei
-studzimy
-powtarzamy dla drugiego kołnierza, ale tu oś rury musi przebiegać prostopadle do prostej łączącej otwory na śruby, bo gaźnik będzie przechylony na bok

Rysunek:
[img][570:500]http://grzegorski.net/obrazki/krociec_16n1_jawka/krociec_16n1_jawka.png[/img]

Ja swój zrobiłem ze starego krzesła ze śmietnika :D Rurkę oparcia wystarczyło 2x ciachnąć kątówką, a blachy wyciąłem z ramienia podstawy. Koszt - elektroda 3,25 i torchę prundu[/url][url][/url]
Ostatnio edytowano 17 cze 2011, o 14:36 przez c64club, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

16n1/16n3 w Jawce - króciec stalowy. Rysunek, wymiary, opis

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 cze 2009, o 23:42

Pani Kontekstowa
 

Postprzez skrzat06 » 30 cze 2009, o 07:15

c64club a masz może zdjęcia gotowego króćca?
Obrazek
Avatar użytkownika
skrzat06
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
Lokalizacja: Głuchów

Postprzez c64club » 1 sie 2009, o 22:35

Są na mojej stronie, www.grzegorski.net
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości