Pomoc pt.Motorower nie pali

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Pomoc pt.Motorower nie pali

Postprzez dwusuw » 2 lip 2009, o 10:24

Jak widać wiele tematów na forum, ma podobny problem,Motorower nie pali, i nowi użytkownicy zakładają kolejne tematy,bo nie mogę poszukać w innych, gdzie wszystko zostało wyczerpane.



1.Świeca
,która nie raz dostaje przebicie, gubi iskrę, zgrzewa się.Wymiana świecy nie zajmuję dużo czasu, wystarczy mieć Tylko Klucz do świec.Nawet gdy na powietrzu jest Iskra, w cylindrze może ja gubić, poprzez Kompresje.Zawsze w zapasie po za starymi sprawnymi świecami warto mieć jakąś nową na czarną godzinę. Wiem to z mojego przypadku, gdzie na używanych świecach nie odpala.
2.Gaźnik,Kranik: Najpierw odkręcamy kranik i sprawdzamy czy paliwo dochodzi do Gaźnika (czyt.Wychodzi z kranika),jeżeli nie dochodzi, musimy najpierw wyczyścić kranik.Jeżeli mimo sprawnego Kranika,Motorower dalej nie odpala,bierzemy się za gaźnik, sprawdzamy czy nie łapie lewego powietrza, jeżeli jest ok to. Wykręcamy go, rozkręcamy na części pierwsze, wszystko czyścimy, Czyścimy delikatnie dysze aby ich nie rozregulować.Składamy wszystko do kupy i przykręcamy. Wieli ludzi myśli że jeżeli świeca jest zalana to gaźnik jest czysty,może się mylić, ponieważ może podawać paliwo ale być zanieczyszczony, powodując nieregularne doprowadzanie paliwa do cylindra.

3.Jeżeli mamy już nową świecę i przeczyszczony gaźnik, a motorek nie daje znaku życia, bierzemy się dalej za zapłon.NA początek wymieniamy Fajkę (koszt 3złł) jeżeli to nic nie dało to .Ściągamy magneto, ustawiamy przerwę na przerywaczu,na 3 żyletki bądź bibułkę.Po regulacji próbujemy odpalić Motorower.Jeżeli dalej nie odpala,regulacja podstawy zapłonu bądź wymiana kondensatora. Próbując odpalić sprawdzamy czy przypadkiem nie powstają iskry na platynkach, jest to oznaka uszkodzonego kondensatora, wymieniamy go, Motorower powinien odpalić,jeżeli wszystko było kompletnie rozregulowane to próbujemy lekko przesunąć podstawe iskrownika w lewo, jeżeli nic to w prawo.Nie wiemy czy jest zapłon przyśpieszony czy opóźniony,więc chemy żeby chociaż Moped zagadał.Po takiej regulacji,sprawdzamy czy Motorower pali, jeżeli nie to pozostała Cewka Zapłonowa, mało prawdopodobne, najlepiej pożyczyć od kogoś Cały Zapłon i przełożyć, zamiast wydawać kasę na cewkę. Jeżeli mimo wszystko motor nie pali, ani na popych ani na kopkę, musimy sprawdzić kompresję,stan pierścieni,gładzi cylindra itd . Jeżeli jest kompresja, to ostatnią rzeczą jaką możemy zrobić to Wymienić Simmering od strony zapłonu i sprzęgła.

Nie ma innych możliwości aby Moped nie palił, opisałem tutaj działania dotyczące motorowerów z zapłonem Platynkowym.
Ostatnio edytowano 2 lip 2009, o 10:32 przez dwusuw, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dwusuw
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 12:32
Lokalizacja: Garaż ogrzewany.

Pomoc pt.Motorower nie pali

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 lip 2009, o 10:24

Pani Kontekstowa
 

Postprzez mateusz.sykula@tlen.pl » 2 lip 2009, o 10:29

to nie powinno być w tuotrialach?
mateusz.sykula@tlen.pl
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 9 maja 2009, o 10:16

Postprzez dwusuw » 2 lip 2009, o 10:31

wolałbym żeby przykleili to admini w dziale pomoc.,
Avatar użytkownika
dwusuw
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 12:32
Lokalizacja: Garaż ogrzewany.

Postprzez ((Hubert)) » 2 lip 2009, o 10:31

A fajka? nie opisałeś że może być to wina fajki
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Postprzez dwusuw » 2 lip 2009, o 10:32

Poprawiłem.
Avatar użytkownika
dwusuw
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 12:32
Lokalizacja: Garaż ogrzewany.

Postprzez ((Hubert)) » 2 lip 2009, o 10:34

ja bym raczej napisał że ustawiamy zapłon na początku przed wymianą na 0.3-0.4 mm a jeśłi to nic nie daje sprawdzamy kondzia i fajke jeśli wykazują że sa uszkodzone to wtedy wymieniamy...
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Postprzez lobaz123 » 2 lip 2009, o 10:35

Pochwały to ty za to nie dostaniesz...
Avatar użytkownika
lobaz123
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 20 sty 2009, o 23:14
Lokalizacja: Solina (bieszczady)

Postprzez dwusuw » 2 lip 2009, o 10:36

lobaz123 a po co mi pochwała? chodzi o to aby nowi użytkownicy nie zakładali non-stop tych samych tematów.Jakoś nie podnieca mnie napis Pochwał:1 :P
Avatar użytkownika
dwusuw
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 12:32
Lokalizacja: Garaż ogrzewany.

Postprzez ((Hubert)) » 2 lip 2009, o 10:40

a tak wogóle to co ci szkodzi że zakładają nowe tematy
jeśli taki widzisz to daj link do tego w którym jest to już wytłumaczone a nie
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Postprzez dwusuw » 2 lip 2009, o 10:41

((Hubert)) Wiesz, chodzi tutaj o to żeby odpalił, a romet jest dość tolerancyjny na zły zapłon, tzn..Pali, ale nie ma prędkości, mocy.
Avatar użytkownika
dwusuw
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 12:32
Lokalizacja: Garaż ogrzewany.

Postprzez c64club » 2 lip 2009, o 10:45

Osobiście jestem za dopracowaniem pierwszej wypowiedzi i przyklejeniem tematu. Potem wywalić posty i zablokować temat. Niech siedzi i służy.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez dwusuw » 2 lip 2009, o 10:46

c64club Dziękuje za uznianie :))
Avatar użytkownika
dwusuw
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 12:32
Lokalizacja: Garaż ogrzewany.

Postprzez marcing17 » 2 lip 2009, o 12:47

Dodaj jeszce że iskrzenie może tez byc spowodowane wypaleniem się przerywacza, który trzeba w takim wypadku wypolerowac lub gdy wypalenia sa głębokie wymienic na dobry ;) nie zawsze winny jest kondensator ;)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez TeKeR » 2 lip 2009, o 12:56

marcing17 napisał(a):Dodaj jeszce że iskrzenie może tez byc spowodowane wypaleniem się przerywacza, który trzeba w takim wypadku wypolerowac lub gdy wypalenia sa głębokie wymienic na dobry ;) nie zawsze winny jest kondensator ;)


Tak nie na temat ciekawostka... U mnie w ogarze 200 występuje iskrzenie na plantynkach wymieniłem je oraz kondensator na "prywaciarskie" i dalej iskrzy... nawet jeśli ustawie je aby idealnie stykały się całą swoja powierzchnia dalej przy krawędzi pojawia się iskra przez co moto nie pali :F

Po co podałem typ ogara czyli to "200"? Aby oznajmić że chodzi mi silnik z jawki*
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER ;]
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Avatar użytkownika
TeKeR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 264
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
Lokalizacja: Mielec

Postprzez c64club » 2 lip 2009, o 14:56

Tak, to objaw jawowskiiego silnika 223. U mnie "taxamo" :) Choćby nie wiem co to platynki iskrzą. I dlatego się tak wypalają. Ogóra mam z 87 roku, Komara z 75 (silnik) i w Komarze są w lepszym stanie.

Kolejny patent z odpalaniem silnika 223 jawka/ogar z oryginalnym gaźnikiem (Pijak Jikov). "Pompka" może nie działać, kiedy pływak jest na odpowiedniej wysokości. Zamiast pompowania można przechylić motór w prawo, wtedy przelewa komorę i wtedy pchać na trójce. Kiedy zaskoczy, sprzęgło, wskakując na motór wciskamy dwójkę i odsprzęglamy. Taki rozpędzony łapnie z dwójki i pojedzie.
Na światłach przechylamy motór w lewo żeby za dużo nie wypijał czekając na zielone.

[ Dodano: 02 Lip 2009, 14:59 ]

Przeniesienie tematu do Tutków zepsuło sprawę. Miał być właśnie w pomocy na samej górze, wtedy by służył najwłaściwiej. Rzadko kto nowy zagląda wpierw do gotowców.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości