Utwardzanie zawieszenia przedniego Simson

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Utwardzanie zawieszenia przedniego Simson

Postprzez Marek » 6 sie 2009, o 23:04

Jeżeli macie dość dobijających do końca (do zablokowania) lag, lub jeśli amorki są za miękkie a dolewanie oleju, zmiana jego gęstości, regeneracja nie pomaga polecam takową metodę.

Jako iż u mnie amorki dobijały do końca co owocowało ich blokowaniem i jazdą na sztywnym Streecie postanowiłem coś z tym zrobić .

Potrzebne będą :
Nowa sprężyna zawieszenia S lub SR nieważne
Siemmeringi 30x40x7 (poleca się wymienić)
Olej amortyzatorowy 66ml

i oczywiście kompletne lagi :F


Zaczynamy najpierw wszystko rozbieramy jak do regeneracji którą opisał ładnie nasz kolega Adi.G w tymże tutorialu KLIK

Więc tą część pominę ;)

Jak już mamy wszystko w takim stanie :

[img][570:500]http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C08%5C06%5Cbikepics-1747385-800.jpg[/img]

Bierzemy się za czyszczenie.

Gdy to zrobimy to bierzemy nową sprężynę :

[img][570:500]http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C08%5C06%5Cbikepics-1747388-800.jpg[/img]

i idziemy w kierunku imadła bądź pryzmy. Zakręcamy ładnie i odmierzamy ok 90-100mm po czym ucinamy i szlifujemy krawędź (tępimy).
Rada: Ucinajcie od strony końców gdyż wtedy jedna krawędź nie jest "ostro" zakończona ;)

No dobra mamy dwie takie sprężynki :

[img][570:500]http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C08%5C06%5Cbikepics-1747391-800.jpg[/img]

Więc zaczynamy montaż wkręcamy je w górnej części "pełnej" sprężyny najlepiej "oryginalnie tępym" końcem w górę :

[img][570:500]http://images40.fotosik.pl/171/8cc1625c454c798b.jpg[/img]

I otrzymujemy coś takiego :

[img][570:500]http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C08%5C06%5Cbikepics-1747396-800.jpg[/img]

Następnie wszystko przecieramy szmatką, i montujemy wg tutorialu Adiego

Tym sposobem otrzymujemy lagi o różnym stopniu ugięcia na początku miękkie potem twarde (o ile wogóle się uginają :F ) lecz zmniejsza się nieco skok :/

Mało fotek bo nie miałem jak robić (łapy z oleju, smaru) a po drugie skapłem się jak już miałem lagi w częściach ;)



Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione.
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Utwardzanie zawieszenia przedniego Simson

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 sie 2009, o 23:04

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komar Rider » 6 sie 2009, o 23:40

Fajny patent, do Komara podejdzie? :D
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Marek » 7 sie 2009, o 00:03

A czy w Komarze masz teleskopy ?

Przy okazji jeżeli w Charcie jest podobna budowa amorków to ten tutorial też można tam zaadaptować ;)
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez Komar Rider » 7 sie 2009, o 00:07

Marek napisał(a):A czy w Komarze masz teleskopy ?


Mam. Z tyłu :mrgreen:
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez lloll666 » 7 sie 2009, o 19:21

a nie lepiej wlozyc do sprezyny elastomer(gumowy pret) ktory wlasnie dziala jako zabezpieczenie przed dobijaniem?? uwazam , ze jest to lepsze rozwiazanie i nie zmniejsza skoku amortyzatora :yes: oraz nie przeba nic ciac, a nie kazdy ma na zbyciu wolna sprezyne... :wink:
lloll666
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 15 lut 2008, o 14:14
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Konrad » 7 sie 2009, o 20:01

Dzięki tej przeróbce większa część sprężyny nie bierze udziału w zgniocie bo między zwoje została wkręcona druga. Takie rzeczy robi się jak się ma 2 sprezyny o tych samych średnicach wew i zew ale z mniejszego drutu i dolewa się więcej oleju. Tylko nie odbierzcie tego znowu jako Quniuś znowu się wymądrza.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez cross2900 » 7 sie 2009, o 22:29

Quniuś napisał(a):ju. Tylko nie odbierzcie tego znowu jako Quniuś znowu się wymądrza.


My to bierzemy tak ogólnie a ty tak naukowo/profesjonalnie
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości