Ratowanie pękającego siedzenia

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Ratowanie pękającego siedzenia

Postprzez Mariusz » 13 sie 2009, o 01:03

Chcę pokazać dość szybką metodę na lekkie podratowanie pękającego na szwach skajowego pokrowca na siedzenie. Patent ten nie jest moim pomysłem, podsunęła mi go moja mama kiedy spytałem o to czy da się szyć skaj.

Więc przechodząc do konkretów
na początku moje siedzonko w CZ wyglądało tak:
Obrazek
Jak widzimy pęknięcie na ozdobnym zwężeniu skaju wynikłe z gniecenia przez mój kościsty tyłek.
Jeśli pęknięcie nie jest zbyt rozległe można temu zaradzić podklejając miejsce pęknięcia na super glue i kawałek innego materiału. Dobrym materiałem byłby oczywiście jakiś skaj, ja podratowałem się kawałkiem skóry. Materiał bez względu na to jakiego byśmy nie użyli musi być odtłuszczony:
Obrazek
Odtłuścić można przecierając szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem (uniwersalnym czy ekstrakcyjnym), benzyną, naftą czy nawet myjąc w wodzie z płynem do mycia naczyń.
Po odtłuszczeniu staramy się jaknajmniej dotykać palcami powierzchni którą będziemy kleić, Najpierw jednak musimy dociąć odpowiedni rozmiar:
Obrazek
Docinamy na długość pęknięcia plus pewien zakład, zwykle równy szerokości łatki. Powierzchnia łatki musi być na tyle duża aby zmieścić odpowiednią ilość kleju i aby całość się nie rozkleiła. jednocześnie na tyle mała aby można było ją wsunąć i umieścić.

Dociętą łatkę wsuwamy ostrożnie pod skaj:
Obrazek
Co ważne jeżeli siedzenie ma pare warstw gąbek i gąbeczek, i jeżeli górne są przyklejone do skaju (przykładowo w CZcie była gąbeczka o grubości 3mm podklejona bezpośrednio do skaju, pod tym jakaś inna warstwa i pod tym jeszcze inna gąbka) to musimy je oderwać od niego. Chodzi o to aby łatka byla bezpośrednio pod sklejanym skajem, bo jeżeli łatkę będziemy kleić do jakiejś gąbki czy innego wynalazku to owa gąbka może sie rozkleić. Przy wsuwaniu latki można sobie pomóc szpilką czy gwoździem.

Gdy łatką mamy już na swoim miejscu przychodzi czas na klejenie:
Obrazek
Ja zastosowałem klej "super glue" jednak można użyć równie dobrze podobnych klejów innych marek. Staramy się "wtrysnąć" klej pomiędzy naszą łatkę a brzegi roztarganego skaju. Dobrze by było żeby klej był szybko schnący, ponieważ...

... ponieważ podczas zasychania kleju musimy ścisnąć oba brzegi "rany" aby równo się skleiły:
Obrazek

Po zaschnięciu kleju (a nie musi to trwać tyle ile producent napisał na opakowaniu, proszę pamiętać że wraz z wilgotnością powietrza, temperaturą, nasłonecznieniem i wieloma innymi czynnikami zmienia się czas schnięcia kleju, już nie wspominając o decydującym czynniku czyli o ilości kleju) trzeba sie przyjrzeć czy nie napapraliśmy klejem po tapicerce, jeśli tak to im szybciej zareagujemy tym lepiej.

Proszę pamiętać że w miejscu wklejenia łatki materiał ma większą grubość (oryginalny skaj+klej+łatka) więc w tym miejscu jest sztywniejszy. jeśli łatka wypadła na łuku to może to początkowo trochę nieestetycznie wyglądać. Metodę testowałem wczoraj, początkowe wrażenie całkiem dobre, nie wygląda "jak nowe" ale przynajmniej nie będzie się pruć dalej.
U mnie wygląda to tak:
Obrazek
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Ratowanie pękającego siedzenia

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 sie 2009, o 01:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez marcing17 » 13 sie 2009, o 10:07

No no Mariusz szalejesz, dawno żadnego tutka nie napisałeś a ten całkiem przydatny ;) Pochwała zasłużona :)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Komar Rider » 13 sie 2009, o 13:57

No pochwałą zasłużona :yes: Teraz nie trzeba się będzie martwić o pokrowiec :)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Sławek. » 13 sie 2009, o 15:48

Super tutek :P Ja swój pokrowiec zszyłem byle jak i jakoś tam wygląda. Ale noi tak podróbka :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez mati1004 » 13 wrz 2009, o 20:41

ja dałem wujkowi żeby skleił siedzenie jak się należy na maszynie :) i jak nowe :mrgreen:
mati1004
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 wrz 2009, o 13:03
Lokalizacja: Widzów(okolice Kruszyny)

Postprzez maradona » 7 paź 2009, o 14:36

Radzę uważać ze stosowaniem super glue ponieważ topi on gąbkę siedzenia, tak jak każdy inny klej cyjanoakrylowy, radzę zastosować klej "szewski" albo butapren.
Tyle sprzętu, a nic talentu..
maradona
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lip 2009, o 17:35
Lokalizacja: Silesia


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości

cron