Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Michalk001 » 6 gru 2009, o 18:02

Skoro on działa na bateryjce 9V to pobór prądu nie może być duży - na pewno Ci nic nie przepali bo te kilka oporników i innych elektronicznych drobiazgów na pewno mniej prądu zjada niż jedna żarówka do świateł. A na stabilizowanym napięciu musi działać jeżeli tylko dobrze będzie podłączony.
Stella poszła w świat - 29.08.2007 - 7.06.2010, przez ten czas nigdy mnie nie zawiodła. Salmo kupione!!!
Salmo - aktualny przebieg: 17679km.
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 21km)
Avatar użytkownika
Michalk001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
Lokalizacja: Piastów

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 gru 2009, o 18:02

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Cappy » 13 gru 2009, o 13:43

Ostatnio edytowano 19 mar 2012, o 08:37 przez Cappy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Cappy
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 557
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 16:47
Lokalizacja: Warszawa
Pojazdy: Romet POLO,50-T-1, Komar 2350

Postprzez PiotreQ » 27 mar 2010, o 16:40

Sorki za odkop ale mam pewien problem. Mam taki obrotek i chciałem go do ogara, dodałem kondensator żeby działał na 6V i obrotek w Romecie nie działa. Jak podłączyłem go do zasilacza 6V, plus do plusa a minus do GND to wskazówka się podniosła, to samo z 12V tylko poszła wyżej. Póżniej zauważyłem że brakuje opornika oznaczonego R9 (C1 jest z drugiej strony).
Obrazek Mógłby ktoś u siebie sprawdzić jaki tam opornik idzie?
KIEDYŚ: Komar > Ogar >Hercules > Ogar 205 > Audi 1OO C3 > Corolla E9 > 126p > Vectra A > Lantra J2 > Nissan Altima > CZ 350
A

OBECNIE:WSK 125 & VW Golf Mk2 & Renault Clio I & Quad SAM & Suzuki GSX600F
SPRZEDAM CZĘŚCI: Toyota Corolla E9 1.3 HTB & Opel Omega A 2.3D Caravan
"Bez Gwiazdy nie ma jazdy" :D
Avatar użytkownika
PiotreQ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 163
Dołączył(a): 13 sie 2009, o 17:47
Lokalizacja: Kozłówka /k. Lubartowa
Pochwały: 1
Pojazdy: WSK 125 & Clio I & Golf Mk2 & Quad SAM & GSX600F

Postprzez Tomek » 18 kwi 2010, o 00:03

No dobra. Może mi ktoś jeszcze odpowiedzieć na pytanie?
polo napisał(a):czy dla 4T też trzeba wlutować taki kondensator czy inny?

Ma być 2xwiększy, czy 2x mniejszy? Dziś podłączyłem obrotek od fiata, do Yamasakiego i wskazówka lekko drgała, a w delcie brata ruszała się do ok 3k. Mój obrotek to Mera Lumel podobny do tego w pierwszym poście, ale z okrągłą tarczą i bez napisu "Electronic".
Aha, i lepiej kombinować z tym, czy kupić któryś z tych? Skłaniam się w stronę drugiego, bo ma więcej opcji, a koszuje niewiele więcej :)
http://allegro.pl/item988466841_obrotom ... jazdu.html
http://allegro.pl/item998528452_ea_obro ... _gwar.html
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez 1jozin95 » 8 cze 2010, o 14:45

Czy kondensator o większym napięciu będzie dobry np. 400v
1jozin95
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 18 maja 2009, o 17:27
Lokalizacja: Kamienica Górna

Postprzez szeszo » 8 cze 2010, o 21:27

Czy taki obrotek też będzie dobry?
http://img696.imageshack.us/img696/6175/1212g.jpg
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' :D Na szczęście nie wywaliłem :) Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku :D
Avatar użytkownika
szeszo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących

Postprzez lukasz5330 » 1 cze 2011, o 16:29

Witam. Kupiłem obrotomierz ms1-027 (kwadratowy) wymieniłem kondensator na 470nF 250V i nie działa(przed tym też nie działał). Jak podłączę znaczek masy pod masę, +12V pod cewkę butelkową i 1 pod aku to nie kręci nic, a jak podłączę (kolejno jak jest na obudowie) podłączę masę pod masę, +12V pod aku i 1 pod cewkę butelkową to wskazówka dojdzie prawie do końca na nie włączonym silniku.Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Mam instalację 6V.
lukasz5330
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 31 maja 2011, o 21:10

Postprzez Bubel » 23 cze 2011, o 15:18

Witam. Posiadam obrotomierz M11-052. Obrotek działa w Simsonie ale chciałbym go wykalibrować żeby dokładnie wskazywał. Może wiecie jak to zrobić?
Bubel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 15:02

Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.

Postprzez Tomciosz » 28 lip 2011, o 16:02

Wie ktoś może jak PARTYZANCKIMI sposobami sprawdzić działanie takiego obrotka? Skąd pobierać sygnał impulsowy. Myślałem zrobić to jak na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=6S_QbTtv5GE, lecz nie wiem jak to jest tam rozplanowane ;/ .

EDIT
Podłączyłem wczoraj tylko + i masę do obrotka z zasilacza stabilizowanego - wskazówka się podniosła, bez podawania sygnału na zacisk 1 . Co to oznacza, zepsuty?

Drugie pytanie. Można go zasilić napięciem niestabilizowanym z cewki świetlnej czy musi to być napięcie stale, np. bateria 9V. Wcześniej wiele razy zadawane pytanie pozostawione bez odpowiedzi :!:
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.

Postprzez Kuba » 29 lip 2011, o 13:31

spalisz elektronikę zmiennym z cewki... pomyśl trochę
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.

Postprzez KKamil » 24 sie 2011, o 10:12

Ja wczoraj znalazłem obrotomierz mera-lumel MS-2. Podobno jest to uniwersalny obrotek. Wiem gdzie +,-, sygnał. Ale nie wiem jak go ustawić.
Wrzucam fotkę instrukcji.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I mam kilka możliwości ustawienia go dla silnika. Polega to na połączeniu luz przerwaniu zwory. No i jak go ustawić. Romet będzie miał taki sam sygnał jak skoda, wartburg czy Fiat 500 ?(Patrz na foto instrukcji)


Jeszcze konda nie wymieniałem bo na razie muszę spróbować ustawić go tymi zworami i sprawdzić czy będzie ok, czy trzeba będzie jednak jeszcze tego kondensatora zmienić :)
Ostatnio edytowano 24 sie 2011, o 15:28 przez KKamil, łącznie edytowano 1 raz
KKamil
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2011, o 21:54

Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.

Postprzez adrian » 24 sie 2011, o 14:47

ustaw go pod wartburga bo tam pisze ze liczba cylindrów dowolna i do pracy silnika 2 suwowego i nie musisz wymieniać żadnego konda
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.

Postprzez KKamil » 24 sie 2011, o 15:27

Niestety mój tachometr jest uszkodzony. Gdy podepnę mu tylko zasilanie wskazówka wychyla się maxymalnie w prawo, do ponad 8k. Szkoda. A myślałem, ze będzie sprawny :(
KKamil
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2011, o 21:54

Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.

Postprzez Tomciosz » 24 sie 2011, o 19:52

Mój jakoś z zasilacza robił identycznie i działa jak należy ;)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Poprzednia strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 127 gości