A więc najpierw nabywamy taki obrotomierz Mera Lumel MS1:
i jeden kondensator ceramiczny 470nF 250V, z racji tego że taki kondensator jest trudno dostępny ja założyłem kondensator MKT 470nF 250V (widać go na późniejszym zdjęciu).
Teraz musimy go rozebrać i zmienić kondensator żeby pracował pod jeden cylinder, robimy to tak:
Ściągamy ramkę i szybkę.
Odkręcamy te trzy śruby zaznaczone w czerwonym kółeczku.
Wyciągamy środek, ukazuje nam sie taki widok:
Odkręcamy te dwie śrubki zaznaczone w czerwonym kółku.
Teraz wylutowujemy ten czerwony kondensator i wlutowujemy nowy (po prawej są pokazane 2 kondensatory MKT):
Teraz wygląda to tak:
To pokrętło służy do ustawiania obrotów, w lewo mniej, w prawo więcej.
Składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.
Teraz przyszedł czas na podłączenie a więc:
Najlepiej + i - podłączyć bezpośrednio do aku.
U mnie było coś pomieszane i musiałem inaczej podłączyć więc jak obrotomierz nie działa to trzeba próbować podłączać metodą prób i błędów.
Kabelek od S czyli sygnał (tak to podpisałem) podłanczamy tutaj (czerwone kołeczku):
Tak to wygląda na koniec (jeszcze nie ma ramki i szybki):
Wszystkie zdjęcia oprócz iskrownika są mojego Autorstwa.
Tekst napisany dla forum motomaniacy.com kopiowanie bez zgody autora zabronione
Dopisze jeszcze że ten obrotomierz działa pod 6V jak i pod 12V.
Dodaje film z pracy obrotomierza, który wkońcu udało mi sie skonwertować (to szarpanie przy ruszaniu jest wywołane tym że w lewej ręce trzymałem aparat i ruszałem bez sprzęgła)
http://w517.wrzuta.pl/film/0d6qrtZWcV1/obrotomierz_z_fiata_125p_w_simsonie
Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Obrotomierz z Fiata 125p- Simson, Romet, Komar, Jawka itp.
Ostatnio edytowano 14 lis 2009, o 20:49 przez Danio, łącznie edytowano 4 razy
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Tak, tutorial jak najbardziej zasługuje na pochwałę Opisałeś ten problem, zamontowania 12V obrotomierza do motocykla z 6V instalacją. Mam tylko jedną uwagę: kabel sygnałowy można owinąć wokół kabla W/N i efekt będzie ten sam, bo nie wiem czy podłączając go do przerywacza nie uszkodzimy obrotka
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Komar Rider napisał(a):Mam tylko jedną uwagę: kabel sygnałowy można owinąć wokół kabla W/N i efekt będzie ten sam, bo nie wiem czy podłączając go do przerywacza nie uszkodzimy obrotka
Próbowałem tego i jakoś nie chciał się nawet podnieść, odłączyłem pod przerywacz i działa poprawnie, tylko muszę go jeszcze raz rozebrać bo przestawiłem sobie potencjometr i źle pokazuje.
Marcek
Dziękuję za pochwałę.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Wtedy należy owinąć kilka zwojów drutu wokół przewodu WN. Jedną z końcówek tego drutu przylutować do kabla i poprowadzić do obrotka, drugą (jeśli nie będzie działało) do masy. Między masę a ten kabel, który idzie do obrotka dobrze byłoby wstawić diodę Zenera 12V anodą do masy, a katodą tego kabla.
[ Dodano: 10 Wrz 2009, 11:11 ]
I zmień tytuł. To będzie chodzic w każdym dwusuwie z zapłonem na platynkach.
[ Dodano: 10 Wrz 2009, 11:11 ]
I zmień tytuł. To będzie chodzic w każdym dwusuwie z zapłonem na platynkach.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
I zmień tytuł. To będzie chodzic w każdym dwusuwie z zapłonem na platynkach.
Przecież pisze do Simsona itp.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Danio ale wyszukiwarka nie znajdzie tego tematu, jeśli ktoś będzie szukał jak zamontować ten obrotomierz np. w Romecie
Pierwszy post z nową klawiaturą Ale ta spacja tak gada, że mnie to przeraża
Pierwszy post z nową klawiaturą Ale ta spacja tak gada, że mnie to przeraża
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Obrotomierz z Fiata 125p- Komar, Romet, Simson, Jawka
Ja bym to tak nazwał, a Ty możesz nazwać jak chcesz
Ja bym to tak nazwał, a Ty możesz nazwać jak chcesz
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Komar Rider
Jak chciałeś tak się stało
Dopisze jeszcze że jak ktoś ma jakieś pytania pisać do mnie na pw lub gg (na gg mało przebywam lepiej na pw).
Jak chciałeś tak się stało
Dopisze jeszcze że jak ktoś ma jakieś pytania pisać do mnie na pw lub gg (na gg mało przebywam lepiej na pw).
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Jak jedziesz to chodzi płynnie, na luzie jak dasz pełny to trochę zeświruję i opadnie na tyle co ma być.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Danio jeśli można to nagraj jakiś filmik jak to chodzi i na luzie i podczas jazdy
Jest jikov...nie ma paliwa xD
-
((Hubert)) - MotoManiak
- Posty: 1005
- Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
- Lokalizacja: Pogwizdów
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 174 gości