s38->023-różnice pomiędzy cylkami i wyciśnięcie z s38 2KM

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

s38->023-różnice pomiędzy cylkami i wyciśnięcie z s38 2KM

Postprzez Adi.G. » 26 cze 2007, o 22:09

Jak obiecałem pomierzyłem dziś dokładnie cylindry silników s38 i 023.
Każdy kto sądzi, że silnik 023 to s38 w nowszej obudowie jest w błędzie. Silniki te różnią się pomiędzy sobą wieloma szczegółami, a najbardziej mapami okien w cylindrze podaje wam zarys do s38 i 023:

[img][570:367]http://images29.fotosik.pl/9/dec3fb748d754263.jpg[/img]

[img][570:367]http://images29.fotosik.pl/9/976bc80dfe490b65.jpg[/img]

i kilka fotek dla porównania:

s38 wydechowy
Obrazek

023 wydechowy
Obrazek

s38 płuk
Obrazek

023 płuk
Obrazek

s38 dolot
Obrazek

023 dolot
Obrazek

Ogólne porównanie:
Obrazek

Obrazek

Jak wynika z wyżej przedstawionych danych, wynika że cylinder silnika 023 ma wyżej okno wydechowe, co powoduje szybsze wydobywanie się spalin i co za tym idzie więkrzą moc na wyższych obrotach. Także silnik 023 ma więkrze okna przelotowe i okno dolotowe.

Dla porównania
s38- 1,4 KM przy 4800 obr/min
023- 1,8 KM przy 5500 obr/min

Jeżeli chcemy aby nasz s-38 miał charakterystykę zbliżona do 023 posługujemy się danymi z map okien- bierzemy pilnik w dłoń i powiękrzamy wszystkie kanały w cylindrze silnika s38 do takich jak ma silnik 023. Możemy jeszcze podwyżyć okno wydechowe o dodatkowe 2 mm silnik będzie miał jeszcze mocniejszą "górę" ale nie należy przesadzić. Po tych zabiegach silnik powinien mieć więkrzego kopa i żwawiej palić gumę :D


Mam także pytanko:
Czy da radę wybić tuleję z cylindra silnika s38/023 czy ktoś tego próbował?

Jakby dało radę wybić to praca przy cylindrze stała by się o wiele bardziej prostrza i można by się pokusić o dorobienie kolejnych dwóch kanałów płuczących
Ostatnio edytowano 26 cze 2007, o 23:20 przez Adi.G., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

s38->023-różnice pomiędzy cylkami i wyciśnięcie z s38 2KM

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 cze 2007, o 22:09

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 26 cze 2007, o 22:17

da sie wybic, Conqeror to robil :D ale podobno potem trzeba zalewac od nowy tuleje. Swietny temat, pochwala sie nalezy :)
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Conqeror » 26 cze 2007, o 22:23

nie da rady ja rozwaliłem imadło przez wyciskanie . Możesz co najwyżej przeciąć w pół cylinder
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adi.G. » 26 cze 2007, o 22:24

cóż szkoda, bo w orginalnym ddr-owskim cylku simsona po podgrzaniu wychodzi jak baton z folii
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Conqeror » 26 cze 2007, o 22:39

o ja w cylindrze komara powiększyłem te wejścia jak są kanały płuczace . Widać było troche większe obroty
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adi.G. » 26 cze 2007, o 22:41

A nie robiłeś nic z wydechowym? 8)
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Conqeror » 26 cze 2007, o 22:43

też ten kanał powiększyłem . Ale przecież 023 wcale nie jest mocniejsze od S38 . Te silnik naprawde są dziwne . Mojemu koledze w motorynie zaskakiwał tak wysokie obroty że jechał 55 na liczniku simsona .
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adi.G. » 26 cze 2007, o 22:47

Ja jeździłem na wielu kwadraciakach i jajkach i mogę jednoznacznie stwierdzić że kwadraciak w takim samym stanie jak jajko jest silniejszy. Wiadomo że wyżyłowane 023 są słabsze od dobrych jajek. Dla porównania ja i mój kumpel mamy 60 ccm. On ma silnik kwadrat a ja jajko. Jemu rusza jak simson na k60b gość zostawia mnie nieźle w tyle, popali nawet gume na asfalcie! już zerwaliśmy jeden łańcuch. Moje jajko czegoś takiego nie potrafi- musze je ulepszyć jak będe miał cylek na wierzchu.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Mariusz » 27 cze 2007, o 01:32

ja na jajku paliłem lacza na asfalcie :P może nie dymił ale zostawił kupkę prochu :P

a poza tym to trochę dziwne żeby ssący miał aż 25... no chyba że jeśli nei przechodzi pierścień to nie trzeba się trzymać tych 0,6d :P a tak wogóle to wydechowy jest zapewne 22,8 :P

niezły temat ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Conqeror » 27 cze 2007, o 08:11

nie przechodzi pierścień i to prawda zę jest szerszy . Powinien być troche wyższy ale to pod inny gażnik .
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez piteer » 27 cze 2007, o 10:02

Ja na swoim jajku również potrafie pare wyczynów zrobić, paliłem gume na chodniku ale niewiem czy tylko dzięki temu że mam koła 16, za to silnik potrafi mi wejść na b. wysokie obroty a gdy mu jeszcze podpompuje gaźnik to wchodzi na "super obroty" (patrz na post: viewtopic.php?t=1609&highlight=normalny+odlot)
`/'o__.
O #-O < MOTÓR >

i dupa UU
Avatar użytkownika
piteer
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 24 maja 2007, o 23:14
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez Adi.G. » 27 cze 2007, o 23:29

Dziś założyłem zmodyfikowany cylinder- ale do simsona podwyższyłem okno wydechowe o 2 mm. Efekt jest taki że ma więkrzego kopa, wkręca się na nieziemskie obroty na 4 biegu, ma o wiele wyższą moc na wysokich obrotach i zdaje mi się że nawet mniej pali :!: Muszę podwyższyć okno w s38, którego niebawem złoże, powinien być elastyczniejszy na wyższych obrotach po tej przeróbce. Postaram się złożyć go jak najszybciej i zdać relacje.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Conqeror » 27 cze 2007, o 23:58

Jak podwyższysz w S38 o 2 mm to będize strasznie słaby . Ile ci szybciej jedize ten Sim ?
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adi.G. » 28 cze 2007, o 00:01

Conqeror napisał(a):Jak podwyższysz w S38 o 2 mm to będize strasznie słaby . Ile ci szybciej jedize ten Sim ?


Tak na oko z 5~10 km szybciej, licznik choćbym niewiem ile jechał pokazuje max 60 musiałbym tą prędkość samochodem sprawdzić, lub jakimś kiblem albo mz. Fajnie jakby dało się zamontować jakiś elektroniczny licznik. Dziś na mieśćie po tej modyfikacji rozwaliłęm z 4 kible i to takie lepsze kible, co mnie wcześniej brały. Teraz się im śmieje prosto w ryj :lol:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Mariusz » 28 cze 2007, o 02:36

no ale raczej w komarze przy takim ostrym podwyższaniu musiałbyś się postarać o lepsze zasilanie, chociaż skoro kanciak może to czemu jajko nie? ale i tak kanały musiałbyś porozszerzać...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości