s38->023-różnice pomiędzy cylkami i wyciśnięcie z s38 2KM

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Mariusz » 3 lip 2007, o 21:25

i jeszcze trzeba dodać że jeśli jest wydech pod większym kątem to fala powracająca z dyfuzora może wtedy trafić prosto pod świecę a nie... do kanałów płuczących :P a będziesz sam robił dyfuzor? może taki programu 2T exhausts czy jak tam? albo można jeszcze zaadaptować jakiś dyfuzorek z jakiegoś odkurzacza, tylko trzeba by taki wziąć żeby miał moc od możliwie najniższych obrotów, bo te hight endowe mają neiraz moc przy 8-9 tysiakjów a nawet lepeij :shock:
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 lip 2007, o 21:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Ktoś » 3 lip 2007, o 23:06

optymalna długość wydechu dla 50ccm to około 85cm i na ogół wszystkie wydechy mają długość w tych granicach chyba że kupujesz od jakiegoś super ostro wyżyłowanego to wtedy będzie krótszy, trzeba pamiętać że zwiększając kąt na wydechu zmieniają się obroty max sprawności silnika na wyższe i długosć wydechu na ogół pozostaje bez zmian a rezonans i tak będzie wyżej.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 3 lip 2007, o 23:47

no tak, 85cm, ale wtedy moc będzie wysoko... bawiąc się programem 2T exhausts zauważyłem że o tym przy jakich obrotach ma być moc (czy raczej moment obrotowy), decyduje tylko długość, i gdyby zrobić wydech na 4000 obr/min, to musiał by mieć sporo ponad metr... jeśli by zamontować za to do silnika standardowego komara, wydech bardzo krótki, a 85cm to właśnie jest dosyć krótki wydech, to może się okazać że komar ma moc max przy takich obrotach do jakich nigdy nie dojedzie, tego właśnie powinien się obawiać najbardziej Tim2. jeśli podniesie okno wydechowe, to wg. tego co napisał Ktoś, będzie osiągał moc max przy jeszcze wyższych obrotach, a wtedy to już może bardzo spaść elastyczność, a przecież w podkręcaniu silnika, szczególnie takiego który ma 2-3 biegi (!) liczy się aby moc była osiągana w możliwie najszerszym zakresie obrotów, bo mogę pogratulować poukręcanych wałków skrzyni, i osiągania niebiańskich prędkośc i na jedynce, ale nie chciałbym się poruszać takim pojazdem w mieście na codzień. sztuką jest właśnie tuning silnika tak, aby był i mocny, i elastyczny, oraz aby jazda nim była przyjemna i wygodna.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Ktoś » 4 lip 2007, o 10:33

Nawet oryginalny komar ma wydech bliski 85cm bo to jest długość optymalna czyli jakby zgrana z max sprawnością silnika przy danym kącie otwarcia okna wydechowego silniki przy wydechu 85cm mają najwyższą moc z 1 cyklu pracy bo wydech taki jest zestrojony w idealne obroty, do komara można zrobić trochę dłuższy wydech np 90cm ale nie można przesadzić bo moc spadnie dość mocno, w programie exhaust calculator też są błędy. Co do mojego ogara to akurat jazda po mieście nie stwarza problemów silnik może nie jest super elastyczny ale mam taki zakres obrotów że nie ma dzióry w mocy przy zmienie z 1 na 2 od dołu z nowym gaźnikiem kehin idzie też wystarczająco aby nie zostać strasznie w tyle.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Tim2 » 4 lip 2007, o 14:18

ten program do obliczania dyfuzora mam, ale nie używam go.
Wole zrobić dyfuzor według wymiarów podanych przez T.Sałka, ponieważ to jest dyfuzor zrobiony specjalnie do rometa, można idealnie zgrać go z zapłonem i gaźnikiem a wtedy można wycisnąć max z silnika (oczywiscie max mocy silnika przydzielonej wlasnie tlumikowi). Dzięki niemu można zwiększyć moment obrotowy i moc silnika. Ma on dokładnie długość 72cm długości (wysunięty na maksa, oczywiście można regulować długość nasuwając na siebie), wylot ma średnice 18mm a po środku średnica 74mm.

No i by trzeba było jakoś biegi wzmocnić. A tak wogule to myślałem żeby wydłużyć przełożenia. Gdyby tak wspawać większe tryby ? albo wziąść od innego silnika tylko dopasować ?
Tim2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2007, o 15:46

Postprzez Tim2 » 4 lip 2007, o 14:25

jestem ciekaw co z tego wyjdzie w piątek albo sobote jade na dzialke i odetne te krućce o ile bedzie mi dzialac szlifierka kątowa
Tim2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2007, o 15:46

Postprzez gołąb » 4 lip 2007, o 15:34

ale jezeli podasz w tym programie parametry jakie chcesz to ci nawet lepiej wyliczy, w jakich obrotach ma miec maks moc, nawet pozesz miec jaki sie chce wyglad dyfuzora,. a i jeszcze musisz podac dlugosc kolanka , wiec ten sałka bedzie dobrze robil dla orginalnych rometów
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Tim2 » 4 lip 2007, o 16:48

T.Sałek odliczył ten dyfuzor do silnika max. podrasowanego, ale i tak trzeba dostroić do każdego silnika oddzielnie
Tim2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2007, o 15:46

Postprzez gołąb » 4 lip 2007, o 22:54

no max z tego artykułu to chyba 4 konie, a np Ktoś wyciagnął coś koło 5 czy więcej nie pamietam.
ale i tak trzeba dostroić do każdego silnika oddzielnie
czyli raczej bardziej pomocny bedzie ten program
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Ktoś » 4 lip 2007, o 23:21

Teraz jest nawet więcej i samym gazem mogę urwać kosz sprzęgła albo zgolić choinkę w skrzyni zależy tylko od tego pod jaką górkę jadę, na szczęście na prostej to się nie zdaża.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 4 lip 2007, o 23:36

hmmm... a nie myślałeś nad zastąpieniem tych części jakimiś z innego pojazdu, i o odpowiednim dopasowaniu tych nowych części? przecież w ten sposób to ty niedługo nie wyrobisz z kupnem części :P a magneta ci nie urywa?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Ktoś » 5 lip 2007, o 11:29

Magneta nie urywa ale kosze i choinki to norma jak się jedzie pod górkę i dam gaz na max to nawet koła nie zdąży poderwać tylko zgrzyt albo cisza nie licząc wycia silnika zależy co pójdzie, myślełem żeby zrobić inne tryby do skrzyni mocniejsze a nawet żeby zaprojektować całkiem nową skrzynię wzorowaną na simsonowej ale to już niestety trochę by kosztowało a po co pakować w ogara kosmiczne pieniądze jak i tak wały szybko siadają.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Tim2 » 5 lip 2007, o 20:06

z silnika można wyciągnąć ponad 4KM
każdy dyfuzor trzeba zestroić z silnikiem w ten T.Sałka to jest już specjalnie przygotowany do tego silnika w wersji extramalnej jak i podstawowego tuningu.

marycha_zielarz popatrz na post z dnia 4 lipca o godzinie 14:18 napisałem że można by było wspawać większe tryby albo dopasować inną skrzynie biegów.
A może od WSK-i by coś przypasowało ?

Na kosz sprzęgłowy też mam patent. Jak pojade na wieś to sprubóje pospawać je i zobaczymy co mi wyjdzie.
Tim2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2007, o 15:46

Postprzez Adi.G. » 10 sie 2007, o 12:32

słuchajcie, mam dostęp do praski hydraulicznej o nacisku 10 ton, może wyprubować czy da radę wycisnąć tuleję z cylindra "jajka", czy to nie ma sensu :?:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Piotrek » 10 sie 2007, o 12:51

adi-12 napisał(a):słuchajcie, mam dostęp do praski hydraulicznej o nacisku 10 ton, może wyprubować czy da radę wycisnąć tuleję z cylindra "jajka", czy to nie ma sensu :?:


Ty się jeszcze pytasz? :D
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości