s38->023-różnice pomiędzy cylkami i wyciśnięcie z s38 2KM

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Conqeror » 28 cze 2007, o 08:36

Ja wam mówie co m isie dizało po podwyższeniu . Nawet minimalne w 023 . Ewidentnie na GmF12 był słabszy . Ale nie odczułem tego na gażniku Jikov. Do tego cyla z S38 nie dawałem ale można sprubować . Tylko nie rubice pochopnie odrazu 2 - 3 mm tylko 1mm .

Najbardizej jestem ciekawy jak te króciec ssacy powiększyć do 16 . Ale w całości nie z początku
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 cze 2007, o 08:36

Pani Kontekstowa
 

Postprzez KLINAR » 28 cze 2007, o 09:53

czytalem gdzies o takiej koncowce do wiertarki, na calej powierzchni szlifuje a jest gietka jak spirala do przepychania rur i kanalizacji, rozumiecie? tylko tym znow bylby problem rowno to powiekszyc
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Mariusz » 28 cze 2007, o 21:16

najlepiej to pilniczek i jazda :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Adi.G. » 28 cze 2007, o 23:50

Najgorzej to chyba z przelotówkami- tam jest praktycznie zero dostępu- trzaby kombinować z ugiętym pilnikiem macie jakieś pomysły na powiękrzenie przelotówek?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Mariusz » 29 cze 2007, o 00:01

no palnik albo kuchenka i 2 pary kombinerek... jak skończę z rzeczami płaskimi to sobie tak zrobię pilnik, bo póki co mi go szkoda.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez KLINAR » 29 cze 2007, o 08:46

ja bede musial kupic sobie jakis zwykly zestaw pilnikow bo puki co zal mi moich iglakow do tego :/ grzac pod palnikiem i wygiac? potem jakos ostudzic w wodzie czy zostawic tak jak jest?
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Adi.G. » 29 cze 2007, o 11:10

W wodzie się nie studzi bo wtedy metal staje sie bardzo kruchy i jest podatny na pęknięcia
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Tim2 » 1 lip 2007, o 18:19

ja tez sie przylacze do tematu.

otóż jakis czas temu zaczełem takie mierzenia kanałów ale w cylindrze 023 i w cylindrze simsona.
Chce kanały te ktore sie da zrobic takl jak w simku. Ale to nie wszystko ponieważ mało osób wie, żeby silnik miał kopa to końcówka kanału wydechowego (tam, gdzie się nakręce nakrętke) musi iść pod kątem jak to ma miejsce w simaku. Do tego kanał ssący musi iść prosto pod kątem, tak jak w simaku, zapewnia to świetne smarowanie łożysk i jeszcze tam kilka rzeczy.

Ja planuje w swoim cylindrze 023 odciąć kruciec ssący, rozwiercić go na wymiar mojego K60B czyli na 16mm i później dospawać nowy krucieć.
Kanał wydechowy też przejdzie modyfikacje odetne go i przyspawam pod kątem jak w simku. Oczywiście kanały w cylindrze też.
Tim2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2007, o 15:46

Postprzez Mariusz » 1 lip 2007, o 18:29

no i ciekawe co z tego wyjdzie... mógłbyś jeszcze dać wydech z simka, wtedy by już musiał mieć kopa porównywalnego z simsonem (porównywalnego, a nei takiego samego, bo części nei będą ze sobą zsynchronizowane, i jest większa objętość skrzyni korbowej, i jeszcze kilka ważnych szczegółów) a jak byś chciał zamontować kolanko z simsona to mógłbyś od razu tą końcówkę od cylindra (do przykręcania wydechu) zaadaptować z simaka...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Alonzo » 1 lip 2007, o 18:31

no i wal wzmocnij, bo jesli chcesz miec moc zblizona do simaka to cienko widze wytrzymalosc tego silniczka :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez cuper » 1 lip 2007, o 21:16

mam takie pytanie:
czy pasowały by flaki skrzyni biegów z polskiego trzybiegowego silnika do 023 :?:
cuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 347
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 12:13
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adi.G. » 1 lip 2007, o 21:46

Nie bo to jest całkowicie inny silnik, ma tylko podobną obudowe :P
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez gołąb » 2 lip 2007, o 10:46

Ja planuje w swoim cylindrze 023 odciąć kruciec ssący, rozwiercić go na wymiar mojego K60B czyli na 16mm i później dospawać nowy krucieć
a po co uciac nie lepiej rozwiercic tylko do 16mm orginalny krociec i dokrecic narmalnie ja gm12f. nie wiem po co tylko sobie zycie uprzykszac
Kanał wydechowy też przejdzie modyfikacje odetne go i przyspawam pod kątem jak w simku. Oczywiście kanały w cylindrze też.


nie rozumiem co ty chcesz z tym zrobic jak pod kątem :roll:
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez Hinol » 2 lip 2007, o 12:32

Cały kanał wydechowy aż do końca gwintu na kolanko jest skierowany pod pewnym kątem w dół (nie idzie on prostopadle do tulei cylindra tylko tak ukośnie właśnie). Kolega chce go pewnie przyspawać na nowo pod większym kątem, (żeby był bardziej skierowany w stronę ziemi) co może mu da trochę mocy poprzez lepsze opróżnianie cylindra ze spalin.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/671 ... 22106.html

Myślę że rysunek to wytłumaczy
Avatar użytkownika
Hinol
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 572
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Postprzez Tim2 » 3 lip 2007, o 20:15

tłumika od simaka nie zmieszcze do motorynki. Ale to i lepiej, ponieważ do tego silnika najlepiej jest dać dyfuzor opisany przez Pana Tomasz Sałka. Jego można idealnie zgrać z tym silnikiem

gołąb napisał(a):
Ja planuje w swoim cylindrze 023 odciąć kruciec ssący, rozwiercić go na wymiar mojego K60B czyli na 16mm i później dospawać nowy krucieć
a po co uciac nie lepiej rozwiercic tylko do 16mm orginalny krociec i dokrecic narmalnie ja gm12f. nie wiem po co tylko sobie zycie uprzykszac
Kanał wydechowy też przejdzie modyfikacje odetne go i przyspawam pod kątem jak w simku. Oczywiście kanały w cylindrze też.


nie rozumiem co ty chcesz z tym zrobic jak pod kątem :roll:


rozwiercić to przy okazji bardziej chodzi żeby kruciec ssący był pod dobrym kątem żeby mieszanka szybciej wpadała do cylindra, a dodatkowo jak wpada pod dobrym kątem to jest lepsze smarowanie łożysk i jeszcze kilka rzeczy poprawia a w takim przerabianym silniku by sie to przydało

rysunek kolegi wyżej przedstawia wydech pod kątem dokładnie to o co mi chodziło
Tim2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 1 lip 2007, o 15:46

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 336 gości