Tuning mechaniczny Simsonów

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Tuning mechaniczny Simsonów

Postprzez Audi_tdi » 22 lis 2009, o 18:11

Witam. Jest to mój pierwszy tutorial na tym forum i nie wiem za bardzo jak trafić w wasze gusta :P Jak coś się nie spodoba to mówcie :D A więc tak. W tym tutku napiszę, co zrobić, aby twój motorower "zrobić pod siebie". Moja wiedza jest oparta na Simsonach, głównie SR50 i S51, ale wiele z poniższych punktów można wykorzystać także do Rometów itp.

- Najprostszym i jednym z najtańszych jest założenie zębatki zdawczej. Z tego co wiem, oryginalnie do Simsonów SR50 dawali zębatki 16z, a do S51 15z. Na rynku jest ich szeroki wybór, zaczynając od 12z kończąc na dość żadko spotykanych 18z. Im więcej zębów, tym większa prędkość maksymalna, a im mniejsza tym większa moc [np. do SR50 dobrze jest założyć 14z aby jeździć na jednym kole]. Zębatka kosztuje do 10zł

- Drugi, równie tani sposób to założenie większej dyszy do gaźnika. Podniesie ona nieco prędkość maksymalną. Cena to 10zł.

- Trzeci sposób to przerobienie tłumika simsona na AOA1 lub AOA2. Taka przeróbka pomoże głównie "ulepszyć" wysokie obroty. Ścinamy kolanko ile się da, a wylot z tłumika rozwiertujemy [lub jakimś prętem roztaczamy] na 16mm. Płacimy tylko za prąd w celu podłączenia kontówki i wiertarki pod prąd.

- Czwarta metoda, już nieco droższa to przeróbka cylindra na kilkukanałowca. Ja polecam dorabiać tylko 2 dodatkowe kanały, ponieważ większa ilość przy symetryku nic nie daje, a czasem może pogorszyć sprawę :P. Przeróbka zwiększy ona silnika, a dzięki temu będziemy uzyskiwali lepsze przyspieszenie, elastyczność i prędkość maksymalną. Taka przeóbka wiąże się z kosztem ok 60-70zł. W cylindrach DDR można dorobić dodatkowe okna wydechowe, dzięki którym "wzmocni" się szerokoznane "rezo". Jeśli chcemy podnieść prędkość mniej więcej o 5-10km/h można dać cylinder do szlifu na 60-tkę. Cena szlifu to ok. 40zł. Cylinder można stroić pod siebie, np. może być niskoobrotowy, albo wysokoobrotowy. Taki cylinder można "wystrugać" samemu :D A więc za przeróbkę na cylinder 60/4/3 zapłacimy ok 120zł, czasami nieco taniej, czasami nieco drożej.

- Piąta metoda także nie jest za tania. Kosztuje od ok. 130 zł. Jest to zlecenie wykonania tłumika spawanego pod cylinder. Przy odrobinie zdolności można samemu taki tłumiczek uspawać. Potrzebny będzie nam program Exhaust Calculator 2. Pozbawione sensu jest zakładanie spawaka do oryginalnej 50-tki. Za to bardzo dużo daje przy montażu do np. cylindra 60/4.

- Szósta metoda to kupno gaźnika. "Operacja" zalecana głównie do celów tuningowych. Polecam gaźniki serii AMAL. Można dopasować je do swojego cylindra. Kosztują ok. 230zł. Rozwiązaniem dla szukających oszczędności przy tuningu jest kupno gaźnika 19n1-11 który także jest "wporzo" :P

- Siódma, darmowa metoda na zwiększenie prędkości i pomagająca powiększyć obroty jest ściągnięcie z tłoka dolnego pierścienia. Niestety, Simek będzie przez nieco słabszy.
Ostatnio edytowano 4 gru 2009, o 17:53 przez Audi_tdi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Audi_tdi
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 20:04
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Tuning mechaniczny Simsonów

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 lis 2009, o 18:11

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Michaus » 22 lis 2009, o 18:21

Audi_tdi pochwały za to to ty nie dostaniesz... :roll: :roll:
Avatar użytkownika
Michaus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 768
Dołączył(a): 14 paź 2009, o 20:48

Postprzez Audi_tdi » 22 lis 2009, o 18:29

To trudno
Avatar użytkownika
Audi_tdi
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 20:04
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez sssTOMEKsss » 22 lis 2009, o 19:00

na forum pojawił już się wczesniej tutorial tyczący się tuningu mechanicznego naszych moplikow, zanim napiszesz kolejny sprawdź czy już go ktoś nie napisal
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Postprzez marcing17 » 25 lis 2009, o 17:37

No nie wysiliłeś się zbytnio, a poza tym jest sporo błędów w tekście.

Poza tym, tuning simsona nie moze zostac opisany w jednym poście, to jest temat rzeka i to co napisałeś laikowi nic nie mówi.
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Audi_tdi » 2 gru 2009, o 19:53

Gdzie ty tu widzisz błędy? :P
Avatar użytkownika
Audi_tdi
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 20:04
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez marcing17 » 2 gru 2009, o 20:03

Audi_tdi napisał(a):większa ilość może spowodować zabokowanie tłoka

niby czemu?


Audi_tdi napisał(a):Przeróbka zwiększy ona silnika

o.0 ?


Audi_tdi napisał(a):"wzmocni" się szerokoznane słowo "rezo"

nie wiedziałem, że da się wzmocnić słowo


Audi_tdi napisał(a):Jeśli chcemy podnieść prędkość mniej więcej o 5-10km/h można

...podnieść okno wydechowe o 2 - 3 mm, a nie od razu jakieś szlify i cuda, są prostsze sposoby na początek ;] poza tym tak jak mówiłem, tego nie da się opisać jednym postem, spójrz na S.N dział tuning mechaniczny, od groma tematów po paręnaście stron...



Audi_tdi napisał(a):kontówki

:F
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości