Koniec dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Koniec dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda.

Postprzez kapsel » 2 kwi 2007, o 21:14

Stworzyłem ten temat, aby nie było już dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda. Tak więc przechodzę do rzeczy:

BENZYNA:
Najlepiej tankować zwykłą 95. Mopedy są przystosowane do niskooktanowych paliw, także nie wlewajmy do baku 98 czy innych V-Powerów. Może to nam wręcz zaszkodzić. Dodam jeszcze, abyśmy nie tankowali na pierwszych lepszych stacjach. Najlepiej tankować na znanych nam stacjach (np. Orlen, JET, Statoil itp.).

OLEJ DO BENZYNY [mieszanki]:

1. Mixol - "pierwotny" olej stosowany do mieszanki paliwowej. Wciąż użytkowany, jednak mniej. A to dlatego, że powstały nowe oleje o wiele lepsze [w poniższych punktach]. Mixol pozostawia dużo nagaru, przy jego użyciu moped kopci. Nie polecam, ew. w ostateczności.
CENA: ok. 8-10zł za 1l (zależy gdzie)

2. Orlen 2T Semisynthetic - olej, który w tej chwili zastępuje Mixol. Używa go bardzo dużo użytkowników mopedów. Pozostawia znacznie mniej nagaru, motorower znacznie mniej kopci niż na Mixolu. Jest tylko o 2zł droższy od Mixolu, a widać różnicę. Polecam!
CENA: ok. 12zł za 1l

3. Castrol Super TT - niestety nie był testowany przezemnie, ale już niedługo będzie. Z tego co wiem olej jest bardzo dobry, ale za jakość trzeba płacić. Jest to jeden z najdroższych olejów na rynku do dwutaktów. Pozostawia jeszcze mniej nagaru niż olej opisany w pkt 2, prawie w ogóle nie kopci. Jest on dla kogoś, kto bardzo dba o swój motorower i nie jest mu żal tych parenastu złotych. Polecam + !
CENA: ok. 30zł za 1l

OLEJE DO SKRZYNI BIEGÓW:
Hipol - chyba najczęściej lany olej do skrzyń. Nie jest drogi, użytkowałem go i nie wykryłem żadnych wad. Jednak lepszy od niego jest Lux 10. I jego również polecam.


Mam nadzieję, że Wam pomogłem i nie będzie już następnych tematów na ten temat [ale masło maślane :P ]
Ostatnio edytowano 3 kwi 2007, o 15:30 przez kapsel, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kapsel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 17:10
Lokalizacja: Łódź

Koniec dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda.

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 kwi 2007, o 21:14

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Conqeror » 2 kwi 2007, o 21:40

ja zalałem 98 i odczułem wzrost mocy . Teraz tylko taką kupuje , wole dać to 20 - 30 gr wiecej
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Alonzo » 2 kwi 2007, o 21:53

ale na 98 wal szybko pada, te silniki sa stworzone na 78oktanow a nie na 98 :P wiec odczuwasz wzrost mocy ale twoj wal szybciej sie zuzyje :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Conqeror » 2 kwi 2007, o 21:58

Alonzo , ja mam bardzo długie przełożenie i po prostu na 95 mi się zaje.. zamulał . By wrzucić na 3 bieg musiałe mkatować silnik chyba przez kilak sekund na 2 biegu przy najwyzszych obrotach . Saze ze bardziej jest zdrowsze dać gazu podskoczy to v max i odrazu 3 .

Co tu będe gadał to była po prostu masakra . I teraz tylko 98 , a olej kupuej na stacji 100ml . Jakić nowy Mixol
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Alonzo » 2 kwi 2007, o 22:05

eeee tam ja nie odczuwam roznicy miedzy 95 a 98 :P

to twoja jawka jest slabiutka jak musiales tak ostro pilowac, tak sie jezdzie we dwoch przeciez :P ja jade sam to dojde do 3/4 gazu i 3 wchodzi i bez problemu dalej ciagnie :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Conqeror » 2 kwi 2007, o 22:08

tylko zę twoja nie musi osiągać 60 km/h na dwójce . Duż om idało też podneisienei iglicy na najniższy rowek
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Adi.G. » 2 kwi 2007, o 22:09

ee tam ja jeździłem na gazolinie co ma około 70 oktanów na simsie i wcale nie było czuć straty mocy, co da ci te około 3 oktany?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Koner » 3 kwi 2007, o 15:31

Ja też nie odczuwam różnicy pomiędzy 95 i 98.Zawsze lałem 95 i jest wszystko w porządku.A najlepsza pewnie by była 78 bo do takiej były przystosowane te silniki.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mefioso » 3 kwi 2007, o 19:02

Ja polecam olej STIHL. Jest najlepszy.
Mefioso
 

Postprzez Gość » 3 kwi 2007, o 19:14

eee tam oleje...
zasada jest jedna....masz zdrowy silnik to na kazdym oleju bedzie smigac ja szalony
ja mialem simsona co wyrywal asfal niezaleznie czy 95/98/czy v-power
a olej lalem standartowy mixol....
Kopar GTI-reanimacja
Gość
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Alonzo » 3 kwi 2007, o 19:19

no jasne ze na kazdym bedie jezdzil tak samo, ale np oleje lepsze od miksola nie zostawiaja nagaru czyli odchodzi czysczenie wydechu, glowicy i tloka, lepsze oleje lepiej smaruja, i silnik sie mniej grzeje, no i oczywiscie mniej kopci takze jest roznica, nie w mocy ale w takich rzeczach :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Gość » 3 kwi 2007, o 19:24

jak dawa;e, ogien na tloki to nagar wylatywal razem ze spalinami;p
ale zgadzam sie ze mozna zastosowac drozsze oleje zeby sie nie bawic w skrobanie, ale mi to lotto...
ale najlepsze byly kiedys stare oleje, pamietamn te czasy bo mam juz 20lat na karku, jak lalem paliwo "zolta" po 1.90zl do ogara a doń gesciutki mixolek, to byly czasy
Kopar GTI-reanimacja
Gość
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez kapsel » 3 kwi 2007, o 19:34

Alonzo napisał(a):no jasne ze na kazdym bedie jezdzil tak samo, ale np oleje lepsze od miksola nie zostawiaja nagaru czyli odchodzi czysczenie wydechu, glowicy i tloka, lepsze oleje lepiej smaruja, i silnik sie mniej grzeje, no i oczywiscie mniej kopci takze jest roznica, nie w mocy ale w takich rzeczach :P


Dokładnie tak. Nowsze oleje o wiele ułatwiają eksploatację naszych motorowerów.
Avatar użytkownika
kapsel
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 17:10
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kamil » 3 kwi 2007, o 20:01

Mixol to najpopularniejszy olej lany do rometów ile nasi dziadkowie przejeździli na nich pomyśl, nikt nie kupi oleju za 30zł do Rometa zeb y mniej nagaru się nie nasadzało a do starych komarków zalecam stosownanie benzyny 95 oktanowej plus dodatek potasowy który zastępuje ołów w ten sposób nasze silniki będa bardziej wytrzymałe
Pozdrawiam Kamil
Avatar użytkownika
Kamil
*supporting
*supporting
 
Posty: 952
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 17:55
Lokalizacja: Rbk/ okolice.

Postprzez Alonzo » 3 kwi 2007, o 20:04

na tym dodatku to swiece mi padaly i komar byl duzo slabszy, to jest tylko do silnikow czterosowowych ktore jezdzily na olowiowej i byly do niej przystosowane, zapobiega on wypalaniu sie gniazd zaoworow, w dwusuwie nie trzeba tego stosowac :)
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości