Koniec dywigacji na temat olejów do Naszego mopeda.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Do komara ja leje 1:20, ponieważ laliśmy do rometa 50 semisyntetic w stosuknu 1:50 i się zatarł. Do rometa można lać tak 1:35 semisynta
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Kryniu napisał(a):No więc powiedzmy tu głośno PROPORCJA ZALEŻY OD RODZAJU OLEJU A NIE OD PROPORCJI SILNIKA oczywiście chodzi tu o oleje lepszej klasy takie jak np Sthill ponieważ miksol lux itd. leje się według silnika poniewaz nie pisze na nich proporcji tylko że według proporcji silnika a na takim oleju Sthill pisze jasno 1:50 i nie ma nawet zmianki o proporcji silnika
Znow się nie zgodzę - na Castrolu i na Orlenie pisze wyraźnie: "stosować w proporcji 1:50 lub wg wskazań producenta silnika". Proporcja oleju nie zależy tylko od jego klasy, ale także od jakości elementów silnika i tolerancji ich wykonania i spasowania.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Dobra to sprecyzuje moje słowa i myśle że zakończymy tą batalie o oleje KIEDY NA OLEJU PISZĘ ZALECANĄ PROPROCJE LUB WEDLE SILNIKA DAJEMY WEDLE SILNIKA PROPORCJE ALE JEśLI SAMą PROPORCJE DAJEMY Tą PROPORCJę GDYż OLEJ STHILL A O NIEGO TU SIę ROZCHODZI MA NAPISANE TYLKO 1:50 I TO WYSTARCZY ALE GDY PISZE NP 1:50 LUB GDY PRODUCENT ZALECI INACZEJ TO MOżNA DAć WEDLE PRODUCENTA widocznie jak pisze tak na oleju to producent przewiduje ze nie wystarczy on dostatcznie w podanej proporcji ale nie opowiedajcie głupot że oleju sthil trzeba lać 1:30 bo wtedy będziesz miał zasłone dymną za sobą
- rolnik1234
- MotoManiak
- Posty: 2234
- Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37
adi-12 napisał(a):Pamietaj ze simson tez ma swoje lata a one maja zalecane lanie oleju do benzyny w proporcjach 1:50 i to czy mixol czy inny
Tylko w niemczech w tych latach nie było takiego wynalazku jak lux 10
oni mieli takie zielone syntetyki i semisyntetyki to lali 1:50
Tyle ze jak jakis czas na mixolu jezdzilem simkiem w proporcji 1:50 to nic sie nie stalo, nie grzal sie szybciej ani nic takiego
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Czytając argumenty obu stron można odnieść wrażenie iż obydwie mają rację. Jaka jest prawda to na to pytanie może odpowiedzieć tylko i wyłącznie producent danego silnika..I NIKT INNY. Jak widać to jest kwestia totalnie sporna i szkoda na ten temat dalej dyskutować bo już nowych argumentów nie ma a tylko w kółko są wałkowane te same.
Ja dam Wam przykład i nie wypowiem się w tej kwestii, mam nadzieję iż pójdziecie w moje ślady i ten właśnie mój post będzie ostatnim postem w tym temacie.
Ja dam Wam przykład i nie wypowiem się w tej kwestii, mam nadzieję iż pójdziecie w moje ślady i ten właśnie mój post będzie ostatnim postem w tym temacie.
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Ja bardzo Cię Piotrek przepraszam, że dopiszę coś jeszcze, ale dzisiaj odczułem zalety jednego oleju
Do tej pory jeździłem na Orlen 2T Semisynthetic (Jawa 50 Mustang z silnikiem 223). Na tym oleju silnik się zamulał, obroty co chwilę się zmieniały i jak jechałem rozpędzony i wrzuciłem luz to silnik gasł. (Niektórym, mi też, zdawać by się mogło, że to od gaźnika, ale nie)
Skończyła mi się benzyna i kolega zalał mi litra z olejem Stihl (ten co do pił spalinowych). Bez grzebania w silniku / gaźniku obroty się ustabilizowały, przestał silnik gasnąć po wrzuceniu luzu i ogólnie stał się bardziej żwawy
Do tej pory jeździłem na Orlen 2T Semisynthetic (Jawa 50 Mustang z silnikiem 223). Na tym oleju silnik się zamulał, obroty co chwilę się zmieniały i jak jechałem rozpędzony i wrzuciłem luz to silnik gasł. (Niektórym, mi też, zdawać by się mogło, że to od gaźnika, ale nie)
Skończyła mi się benzyna i kolega zalał mi litra z olejem Stihl (ten co do pił spalinowych). Bez grzebania w silniku / gaźniku obroty się ustabilizowały, przestał silnik gasnąć po wrzuceniu luzu i ogólnie stał się bardziej żwawy
- BaroS
- MotoManiak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
- batagurr
- batagur
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 543
- Dołączył(a): 16 kwi 2007, o 16:59
- Lokalizacja: z Bielska - Białej
- Pochwały: 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 120 gości