Czujnik zegarowy do zapłonu. Nie na szybko.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Czujnik zegarowy do zapłonu. Nie na szybko.

Postprzez PONY007 » 29 gru 2009, o 01:16

Wklejam jedną z moich porad z forum syreniarzy.

Ok- zacznę od informacji dla starych wyjadaczy którzy umieją ustawić zapłon glanc za pomocą patyczka:). Wiem- to możliwe, wymaga doświadczenia- gratuluje umiejętności. Jednak wszystkim tym, którzy lubią gadżety, lub nie czują się na siłach proponuje wykonanie narzędzia do ustawiania zapłonu- zapraszam do lektury!

Opis znalazłem w jednym ze starych motorów (numer 13/1970). Do zbudowania czujniczka zmobilizowało mnie to, co zobaczyłem na pewnym znanym portalu aukcyjnym- chińskie czujniki w wygórowanych cenach, niekoniecznie ładnie wykonane. Innym powodem jest to, że uwielbiam bawić się w diagnostę, regulatora...xD Lubie mieć po ręką suwmiarkę, szczelinomierz, czujnik kompresji, czujnik zapłonu itp. Lubię też jak te narzędzia są polskiej produkcji.

Do rzeczy.

Potrzebujemy:
stare świece- najlepiej dwie, szeroki i wąski gwint
czujnik zegarowy (udało mi się kupić za 25zł stary polski, w pudełeczku)
wałek miedzi- do toczenia
śrubki
wiertarkę, brzeszczot, pilnik, gwintownik
BHP

Obrazek

Najtrudniejszym dla mnie etapem (który po przeczytaniu artykułu w "motorze" okazał się banalny) było pozbycie się izolatora ze świecy. Początkowo, po przeczytaniu paru "porad" w internecie nawalałem na chama w izolator, próbowałem rozwiercać itp...bez skutku, świeca na śmietnik.

1) Obrazek
Łapiemy świecę w uchwyt wiertarki za górną elektrodę i za pomocą piłki do metalu odcinamy górną część metalowego uchwytu- ma być płasko tuż powyżej miejsca na klucz. Kiedy już odetniemy pierścień materiału, pilnikujemy miejsce nacięcia, zakładamy na łapę rękawice i łapiemy za mocowanie świecy (izolator cały czas znajduje się w wiertarce). Kręcimy wiertarką a izolator wypada ze świecy- prawda, że banalne? Czasem widać opisy że młotem trza, grzać, srać itp... a po co?

2) Mierzymy wszystko- lub korzystamy z gotowych wymiarów podanych w gazetce motor. Oddajemy walec miedzi do zaprzyjaźnionego tokarza. Ciężko jest nawet zrobić otwór w środku bez pomocy tokarki więc nawet się za to nie zabierajmy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie zapomnijmy poprosić go o wykonanie przedłużenia czujnika.
Obrazek
Obrazek

3) Obrazek
Umieszczamy wytoczony element w korpusie świecy i wiercimy otwór, bądź otwory w wyznaczonym miejscu- służą one do odprowadzenia powietrza w momencie kiedy tłok się porusza.

4)Obrazek
Wiercimy otwory mocujące czujnik zegarowy- są niezbędne do obracania czujnika, nie może on być zamocowany na stałe bo jego położenie zależałoby od gwintu w głowicy, a głupio byłoby jeśli musielibyśmy wkładać łeb głęboko pod maskę żeby odczytać wynik...:)

5) składamy wszystko w całość i cieszymy się gadżetem z PRLu i dobrze ustawionym zapłonem
Obrazek
Obrazek


U mnie koszty: 25zł czujnik, 9zł przesyłka. Toczył mój brat Michał. Polska produkcja!:)

Miłego dłubania.
Pozdrawiam.
PONY007
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 30 kwi 2009, o 18:41
Lokalizacja: Kalisz

Czujnik zegarowy do zapłonu. Nie na szybko.

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 gru 2009, o 01:16

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Hudini123 » 29 gru 2009, o 02:15

Tutek świetnie napisany ale to już było.
viewtopic.php?t=4203
Ale i tak twój czujnik jest dokładniejszy.
Różni się tylko tym że tu jest zegarowy a tam analogowy(pręt z podziałką ale i tak te same działanie)
A ja akurat mam takie coś tylko że już produkcja fabryczna.Tylko tez analog.
http://img684.imageshack.us/i/zapo.jpg/
Oryginalne osłony na nogi do komara Nabyte : D
Avatar użytkownika
Hudini123
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 176
Dołączył(a): 9 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Zgorzelec/Goerlitz/Olsztyn
Pojazdy: Kosmiczne Kalesony

Postprzez Konrad » 29 gru 2009, o 10:58

Dobry tutek ale brakuje tutaj rysunka wykonawczego obsady zegara. Chodzi o to że nie każdy ma tokarkę w domu siądze i zrobi od ręki :wink: Coś tokarzowi trzeba dać :wink:


Metoda z czujnikiem jest najlepsza do ustawiania zapłonu, mamy pewność co do setki :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez PONY007 » 29 gru 2009, o 12:26

Quniuś- powiększ pierwsze zdjęcie. Rysunki techniczne dla dwóch typów świec. Pozdr.
PONY007
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 30 kwi 2009, o 18:41
Lokalizacja: Kalisz


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości