Malowanie Sprayem

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Malowanie Sprayem

Postprzez Michał3010 » 23 sty 2010, o 14:50

Cześć postanowiłem napisać krótki poradnik, dotyczący malowania sprayem.

1. Na początku musimy przygotować sobie miejsce, w którym będziemy malować nasz motocykl.
-pomieszczenie musi być dobrze wentylowane, aby nie wdychać szkodliwych dla nas oparów lakieru w sprayu.
-musimy również zadbać o to, aby pomieszczenie było pozbawione pyłów, kurzu itp. (pyły lub kurz, mogą przylepiać się do malowanej powierzchni, co popsuje cały efekt).

2.Teraz musimy rozkręcić nasz motor
-odłączamy wszystkie linki (linkę sprzęgła gazu), odłączamy przewód od świateł, zdejmujemy łańcuch i wykręcamy silnik z ramy.
-odkręcamy bak,błotniki, siedzenie (siedzenia oczywiście nie malujemy :D ), skrzynkę narzędziową (skrzynkę również zostawiamy taką jaka jest :D ), kierownicę, koła.

3. Zdemontowaliśmy już wszystkie części ramy, więc teraz musimy zedrzeć stary lakier.
-wszystkie części musimy wyczyścić z brudu oraz odtłuścić za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.
- lakier musimy zmatowić za pomocą papierów ściernych lub tarczy z papierem ściernym.
-jeżeli chcemy możemy nie zdzierać całego, starego lakieru, ponieważ może on służyć jako podkład (usuwamy tylko nie równości)

4. Jeżeli jednak zdarliśmy stary lakier, musimy nałożyć na wszystkie elementy motocykla, podkład.
-przygotowujemy sobie biały podkład w sprayu
-nakładamy 1-2 warstwy tego podkładu
-gdy podkład ten wyschnie, należy lekko zmatowić go papierem wodnym P1200 (papier maczamy w wodzie) na koniec odtłuszczamy.

5. Możemy zabrać się do malowania
-nakładamy 3-6 warstw farby ( Zależy jak farba ta kryje)
-podczas malowania, unikamy powstawania zacieków i nierówności
-malując, puszkę ze sprayem trzymamy w większej odległości od malowanego elementu
-gdy nałożymy jedna warstwę farby, czekamy aż ta warstwa wyschnie, a gdy wyschnie nakładamy kolejną warstwę.

6.Nałożyliśmy już wszystkie warstwy farby, teraz nałożymy lakier bezbarwny w sprayu.
-nakładamy 2-3 warstwy takiego lakieru na każdy element.
-tak jak w poprzednim etapie malowania, staramy się unikać zacieków i nierówności, malujemy z większym odstępem puszki od malowanego elementu, po nałożeniu każdej warstwy czekamy aż ta warstwa wyschnie, wtedy możemy nałożyć kolejną warstwę.
-Gdy już wszystko będzie suche, możemy dla lepszego efektu, wypolerować każdy element naszego motocykla za pomocą pasty polerskiej do karoserii samochodowych.

Powodzenia!

Tekst i opracowanie by Michał3010, zakaz kopiowania bez mojej zgody! :)
Michał3010
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 13 sty 2010, o 18:34
Lokalizacja: Włocławek
Pojazdy: Nissan almera n15

Malowanie Sprayem

Postprzez Pani Kontekstowa » 23 sty 2010, o 14:50

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komar Rider » 23 sty 2010, o 15:21

Malowanie sprejem (a przynajmniej przygotowanie do malowania) nie różni się wiele od malowania kompresorem ;)

:arrow: viewtopic.php?t=10446
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Michał3010 » 23 sty 2010, o 15:42

Ok, więc jeśli temat nie może się przydać, proszę o jego usuniecie :)
Michał3010
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 13 sty 2010, o 18:34
Lokalizacja: Włocławek
Pojazdy: Nissan almera n15

Postprzez Komar Rider » 23 sty 2010, o 19:19

Każdy tutorial, jeśli jest prawidłowo napisany, powinien zostać ;)

A ja na zachętę raportuję o pochwałę ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Michał3010 » 23 sty 2010, o 19:32

Dzięki komar Rider, jednak tutorial może się przydać :)
Michał3010
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 13 sty 2010, o 18:34
Lokalizacja: Włocławek
Pojazdy: Nissan almera n15

Postprzez RedBull » 26 sty 2010, o 01:37

Jasne że się przyda w wakacje malowałem sprayem i widzę że robiłem to źle więc nawet dla jednej osoby się przydało tyle. :D
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

Postprzez Michallres » 14 lut 2010, o 21:54

A ile tak sprejów wychodzi lakieru i podkładu w litrach ??
Avatar użytkownika
Michallres
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3142
Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
Lokalizacja: Złoczew/Łódź
Pochwały: 5
Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2

Postprzez jaqn » 21 lut 2010, o 19:24

Tut spoko, ale trochę nie rozumiem tekstu: staramy się unikać zacieków i nierówności.
Wypadało by napisać, że aby wyszło to najlepiej 1 warstwą należy "przykurzyć" element. Pistolet/puszkę lepiej trzymać dalej lakierowanego elementu niż bliżej. Nawet jeżeli więcej lakieru "pójdzie w powietrze" to łatwiej jest uniknąć zacieków.

Michallres :
Co do zużycia spreju to Ci specjalnie nie pomogę, przy lakierowaniu sprężarką na bak, schowek i błotniki do jawki zużyłem około 2 setek.
Znajomy z mieszalni mówił mi, że w spreju 1/4 to lakier a reszta to powietrze
więc ze 3 puszki po 400 spokojnie pójdą najbardziej to zależy od krycia danego koloru no i twoich umiejętności.

Pozdrawiam
jaqn
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5 maja 2008, o 21:03
Lokalizacja: Przyłęki obok Bydgoszczy

Postprzez JanekZ » 25 lut 2010, o 20:24

Malowanie sprejem jest jednak trochę trudniejsze niż pistoletem lakierniczym.
Właśnie jestem po malowaniu błotników i podkład robiłem "kompresorem", a kolor sprejem (sprej 14 zeta, a farba 35 za litr + rozpuszczalnik, a mniejszych nie było). Co prawda przy sprejowaniu odpada nam rozcieńczanie i mieszanie farby, mycie naczyń i pistoletu, ale samo krycie farbą jest gorsze, powierzchnia pokrywana "jednym psiknięciem" mniejsza i łatwiej o zacieki, no i palec boli od naciskania ;). Poza tym w spreju jest dość trujący gaz, najlepiej malować w masce p-gaz, a przynajmniej w dobrej masce przeciwpyłowej. Serio, ze dwa razy nieźle mi się we łbie kręciło do wieczora, jak malowałem bez żadnej osłony. Teraz, jak mam więcej sprejowania, to używam wojskowej maski z pochłaniaczem, nie jest to wygodne, ale nie chcę się truć.
Na dwa błotniki od WFM poszła puszka 450 ml.
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez marian93 » 26 lut 2010, o 19:57

e glupoty gadasz ja maluje grafiti i wystarczy chusta na usta (bandana) a poza tym ja uzywam farb montana tym to by sie fajnie malowalo SUPER cisnienie ale boje sie ze efekt byl by slaby
Avatar użytkownika
marian93
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 722
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 10:19
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Konrad » 27 lut 2010, o 10:23

Tak czy siak sprej nie nadaje się na malowanie motorków. Słabe krycie, żadkie jak woda, co firma to na innym rozpuszczalniku. Co do tych oparów nie jest tak źle sprej to czystość w porównaniu z kładzieniem claru pistoletem.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez JanekZ » 27 lut 2010, o 11:53

A malujesz grafiti na dworze? Bo ja się zatrułem w pomieszczeniu bez wentylacji. Mój błąd. Nie piszę głupot, bo ledwie do domu doszedłem, równowagę łapałem jak po wypiciu 2 flaszek wina :).
A że nie chcę tego wdychać to nie jest głupota, przeciwnie.


Konrad, masz rację, malowanie motora sprejem to lipa. Albo tzw ostateczność ;)
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Michallres » 16 mar 2010, o 12:13

Ja pomalowałem sprejem i jest ok , owszem jest słabe krycie ale efekt jest dobry , ale pistoletem lepszy .
Avatar użytkownika
Michallres
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3142
Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
Lokalizacja: Złoczew/Łódź
Pochwały: 5
Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2

Postprzez marian93 » 16 mar 2010, o 16:25

ile u lakiernika za malowanie ramy do motorynki ? ok ?
Avatar użytkownika
marian93
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 722
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 10:19
Lokalizacja: Kraków

Malowanie Sprayem

Postprzez Fa3nta » 27 lut 2012, o 17:39

Mi za całość motorynki (rama + błotnik i wszystkie elementy) policzył 100zł. Ale to różnie, zależy od lakiernika, jego chęci i umiejętności.
Avatar użytkownika
Fa3nta
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 29 paź 2011, o 17:49
Lokalizacja: Łańcut.
Pojazdy: Aprilia RS 50

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości