Dyfuzor Sp04

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Dyfuzor Sp04

Postprzez kadet94 » 28 sty 2010, o 11:16

Witam :P
W związku z tym że nie znalazłem w sieci jasnego schematu jak przerobić oryginalny tłumik w Simsonie na RZT Sp04, postanowiłem w miarę jasno pokazać jak to zrobić.

Potrzebne narzędzia:
-Gumówka z tarczą do metalu,bądź brzeszczot.
-Spawarka bądź migomat
-Kawałek cienkiej,giętkiej blachy
-Kombinerki
-Młotek i przecinak


Wykonanie:
Rozbieramy nasz tłumik,odczepiając od niego końcówkę.Teraz należy wyjąć z tłumika stożek.Jest on przymocowany blaszkami,które trzeba usunąć (kombinerkami,albo młotkiem i przecinakiem).Jeżeli uda na się wyciągnąć stożek to dobrze ,jeżeli jednak nie, to musimy przeciąć tłumik jakieś 5-6cm od miejsca łączenia z końcówką.Teraz powinien wyjść bez problemu.Gdy mamy już stożek na wierzchu dobrze byłoby go wypalić w celu usunięcia nagaru.To samo robimy z tłumikiem.
Gdy nasz stożek jest już na wierzchu,musimy zaspawać w nim dziurki oraz wyrwać sitko które jest złapane pojedynczymi spawami, kombinerkami pójdzie bez problemu.Aby zaspawać dziurki należy przyspawać na wierzch stożka cienką i giętką blaszkę.Należy zadbać oto żeby w środku stożka nie było żadnych nierówności,spawów. Gdy mamy gotowy,przerobiony stożek musimy go wsadzić na odległość 11cm od początka walca.Gdy już go wsadzimy na odpowiednią odległość należy go przyspawać od środka,tak aby był szczelny.Miejsce w którym rozieliśmy tłumik również należy zespawać.Spaw można ładnie zeszlifować i pomalować farbą odporną na wysokie temperatury,gdyż zwykła farba pod wpływem ciepa może się łuszczyć. Całość powinna wyglądać tak jak na schemacie:

Obrazek

I jeszcze dla porównania oryginalny tłumik:

Obrazek
EDIT:
Zapomniałem dodać ze kolanko trzeba obciąć o około 5cm,od strony gdzie wchodzi w tłumik.
Końcówkę można przerobić tak jak w AoA2.Zresztą jak ktoś już ma zrobione AoA to kolanko też już skrócił.

Niestety nie ma zdjęć ale myślę że moje schematy wam wszystko wyjaśnią.
Dziękuję
marcingowi17 za tłumaczenia jak to wykonać.

Można kopiować ale proszę zaznaczyć autora. :D
kadet94
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, o 20:39 przez kadet94, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kadet94
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 588
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
Lokalizacja: Wrocław/Miękinia

Dyfuzor Sp04

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 sty 2010, o 11:16

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komar Rider » 28 sty 2010, o 15:15

Z pozoru może się wydawać, że ta czynność może być trudna. Po przeczytaniu tego poradnika nawet ja to rozumiem :P

Raportuję.
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Marek.K. » 28 sty 2010, o 15:18

Ciekawy Tutek, Autorowi nalezy się pochwała
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez Hubertt » 28 sty 2010, o 17:02

Napisz jeszcze jak ta przeróbka wpływa na pracę i osiągi silnika. Ten stożek ma przelot czy jest zamknięty?
Avatar użytkownika
Hubertt
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 707
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 18:24
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez marcing17 » 28 sty 2010, o 18:24

No Kadet postarałeś się :) Dodaj jeszcze, że pasuje do tego przerobic końcówkę na AOA i skrócić kolanko ile się da (banał) ;) Jak założysz to opisz efekty, od siebie dodam że motorek zyskuje na elastyczności, na wyższych obrotach lepiej ciągnie :)
Hubertt jak wyobrażasz sobie zamkniety stożek? :P
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Komar Rider » 28 sty 2010, o 18:32

marcing17 napisał(a):Hubertt jak wyobrażasz sobie zamkniety stożek? :P


Przynajmniej nic wtedy rEzo000 nie zakłóca :D
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez marcing17 » 28 sty 2010, o 18:34

Jakby stożek był zamknięty to nie miałyby gdzie spaliny wylatywać :P
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Komar Rider » 28 sty 2010, o 18:45

marcing17 napisał(a):Jakby stożek był zamknięty to nie miałyby gdzie spaliny wylatywać :P


Przecież wiem, ale wtedy rezo silniejsze, jak dym nie ucieka :P Masz przynajmniej chwilę frajdy a potem buu :P
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Karol. » 28 sty 2010, o 18:53

Komar Rider napisał(a):rezo silniejsze, jak dym nie ucieka

:D żeś mnie dobił tym :F
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez marcing17 » 28 sty 2010, o 18:53

Nie wprowadzaj w błąd...
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Komar Rider » 28 sty 2010, o 19:00

marcing17 napisał(a):Nie wprowadzaj w błąd...


Oj chyba wszyscy doskonale wiedzą, że to żarty ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Adi.G. » 28 sty 2010, o 20:28

Polecam wykonanie nowego stożka z cieńkiej blachy kwasówki, będzie szybciej i łatwiej niż spawanie tych dziur.

I można zmodyfikować końcówkę, tak jak ja to zrobiłem w moim wydeszku:

http://bikepics.com/pictures/1427063/

A bryka(ło) to tak:

http://www.youtube.com/watch?v=4Ls_VT27PSE
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez kadet94 » 28 sty 2010, o 20:44

Adi.G. Kto to przyjechał ty ścigaczem? :D
Avatar użytkownika
kadet94
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 588
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
Lokalizacja: Wrocław/Miękinia

Postprzez Danio » 28 sty 2010, o 20:49

Zrobię to u siebie, bo mój tłumik i tak do niczego sie nie nadaje, trochę sie go potnie pospawa i potem pomaluje żaroodporna.

A będzie jakaś różnica jeśli ja nie mam dławika :hmm:
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Adi.G. » 28 sty 2010, o 21:31

kadet94 napisał(a):Adi.G. Kto to przyjechał ty ścigaczem? :D



tata :F
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości