Uszczelnienie łączenia kranik-bak

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Uszczelnienie łączenia kranik-bak

Postprzez Karol. » 30 sty 2010, o 17:17

Jako że coraz więcej osób ma z tym problem ,,co zrobić gdy łączenie kranik-bak cieknie", (ja chyba 100 pomysłów przy tym wykorzystałem i tylko ten ostatni wypalił) robię ten tutek. ;)
A więc do dzieła.
1. Gromadzimy:
-włosy anielskie (do hydrauliki)
-pokost (do hydrauliki)
2. Do roboty :)
Na początku opróżniamy bak z benzyny i odkręcamy kranik. Idziemy do warsztatu i go czyścimy (na tym etapie sprawdzamy stan gwintów, uszczelek i filtra). Jeżeli wszystko test ok. to ,,malujemy" gwint pokostem i bierzemy włosy anielskie i owijamy gwinty (te duże gwinty na kraniku i baku owijamy w tę stronę w jaką gwint jest [jak jest prawy to w prawo, jak lewy to w lewo]). Gdy owinęliśmy włosy anielskie na gwincie to pokrywamy je pokostem. Montujemy kranik do baku (musimy dokręcać z wyczuciem, nie za lekko ani za mocno). Potem, jak wszystko zrobiliśmy dobrze to czekamy około godziny, by pokost wysechł. Po wyschnięciu nie będzie prawa, by było nawet wilgotno (chyba że gdzie indziej jest wyciek, albo coś źle zrobiliśmy). I problem raz na zawsze idzie w zapomnienie ;) Jakieś pytania? Pisz w temacie albo na PW - odpowiem na pewno.
P.S. Nie miałem zdjęć to napisałem i wszystko wytłumaczyłem, myślę że nie będzie problemów z uszczelnianiem.
Tutek napisany dla motomaniacy.com. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.
Ostatnio edytowano 30 sty 2010, o 21:59 przez Karol., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Uszczelnienie łączenia kranik-bak

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 sty 2010, o 17:17

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Marek.K. » 30 sty 2010, o 17:28

Ciekawy tutek, ja inaczej zrobiłem, na kranik założyłem miedzianą uszczelkę potem owinąłem sznurkiem i nie przecieka (dotyczy tylko baku z wewnętrznym gwintem)

[ Dodano: 30 Sty 2010, 16:29 ]

Ja wysłałem raport o pochwałę
Ostatnio edytowano 30 sty 2010, o 17:33 przez Marek.K., łącznie edytowano 1 raz
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez Karol. » 30 sty 2010, o 17:30

Ja nie miałem miedzianej uszczelki, ale ona i tak by nie pomogła, bo ciekło na gwincie baku. Jak piszesz tez można :) Aha i dzięki za ,, Raport" :)
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 18:02

pokost + pakuły to jest 19 wiek + późniejszy problem z odkręceniem jak zaschnie po latach !Poza tym pokost rozpuszcza się w benzynie i w oleju Kupcie sobie tasiemkę teflonową i nawińcie 1-2 warstwy na gwint kranika wkręcacie i jest cymes ! Nie zapieka się i nie zasycha demontaż jest łatwy

UWAGA! wkręcanego elementu owiniętego teflonem NIE WOLNO COFAĆ - czyli dokręcamy powoli ale nigdy nie odkręcamy przykręconego elementu więcej jak pół obrotu inaczej nie będzie to szczelne połączenie !
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Joke16 » 30 sty 2010, o 18:02

Nic ciekawego, nie każdy wie w którą stronę zakręcić "włosy anielskie", ja nigdy nie spotkałem się żeby komuś ciekło na połączeniu kranik-bak, tylko albo z pod odstojnika, albo z kranika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Joke16
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 665
Dołączył(a): 25 sty 2009, o 15:14
Lokalizacja: Internet

Postprzez Karol. » 30 sty 2010, o 18:07

Adamo, jeżeli ktoś ma pokost i włosy anielskie to czemu ma tego nie zrobić? Mi narazie nic nie cieknie :)
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 18:10

Można uszczelnić nawet sznurkiem z klejem do tapet 8) Po prostu nie będzie to zbyt trwałe bo pokost to olej lniany który się rozpuszcza i w benzynie i w olejach syntetycznych.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Adi.G. » 30 sty 2010, o 18:13

Idzie się do odpowiedniego sklepu, kupuje podkładkę-uszczelkę miedzianą i gra.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marek » 30 sty 2010, o 18:45

Ja mam na samej konopi i trzyma

Adamo napisał(a):pokost + pakuły to jest 19 wiek


Nie koniecznie do dziś jest to stosowany sposób tyle że zamiast pokostu używają np silikonu (w pneumatyce np)
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 19:43

Marek napisał(a):Ja mam na samej konopi i trzyma

Adamo napisał(a):pokost + pakuły to jest 19 wiek


Nie koniecznie do dziś jest to stosowany sposób tyle że zamiast pokostu używają np silikonu (w pneumatyce np)


ok ale jak mówiłem pokost rozpuszcza się świetnie w benzynie i syntetycznych olejach !!
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Karol. » 30 sty 2010, o 21:47

u mnie nie cieknie więc może będzie trzymać ;)
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez Konrad » 30 sty 2010, o 21:52

Nie napisałeś jak nawijać pakułya tym bardziej że powinno się pobruździć nieco gwint.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Karol. » 30 sty 2010, o 21:54

Już piszę :)
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez Marek » 30 sty 2010, o 22:04

Konrad napisał(a):powinno się pobruździć nieco gwint.


Dokładnie ja w kaloryferach brzeszczotem w poprzek gwintu śmigam
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 22:07

Marek napisał(a):
Konrad napisał(a):powinno się pobruździć nieco gwint.


Dokładnie ja w kaloryferach brzeszczotem w poprzek gwintu śmigam

ale po co niszczyć gwinty ? Skoro wystarczy za 1,5zł kupić rolkę taśmy teflonowej ?
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 105 gości