Zakładanie tłoka

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Zakładanie tłoka

Postprzez Pav40 » 2 mar 2010, o 20:18

Jak masz problem z założeniem sworznia na tłoka???. Weź długą śrubę M10 tak żeby wyszła drugą stroną. Delikatnie wbij sworznia (tylko prosto) Tam gdzie łeb śruby to weź podkładke (daj dość dużą) i wtedy załóż na korbowód (pamiętaj o kolejności: sworzeń, tłok, korbowód i przez to dopiero śróba z drugiej strony dajesz podkładke (dużą) i szeroką nakrętkę (taką jak do szpilek) Bierzesz klucz i dokręcasz, musi pujść!. Dzięki temu nie uszkodzisz tłoka i nie skrzywisz korbowodu.

Mam nadzieję że pomogłem :)
Pav40
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 338
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 23:18

Zakładanie tłoka

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 mar 2010, o 20:18

Pani Kontekstowa
 

Postprzez marcing17 » 2 mar 2010, o 20:34

Przydałyby sie jakies fotki ;] ja bym jeszcze dodał żeby naoliwic gniazda tłoka i sworzeń przed składaniem.
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Kuba » 2 mar 2010, o 20:53

a ja wym powiedział jeszcze, że pod podkładkę powinien przyjść kawałek filcu ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez marcing17 » 2 mar 2010, o 20:54

no też prawda, w koncu nie chcemy porysac tłoczka czy coś ;)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Kuba » 2 mar 2010, o 20:58

marcing17 napisał(a):porysac

:shock: jak już chcesz tak pisać, to pisz "podrachać", powinno być "porysować"

[ Dodano: 02 Mar 2010, 19:59 ]

aa i jeszcze sworzeń się powinno wrzucić do zamrażalnika na 3 godziny przed składaniem, a tłok ogrzać, najlepiej wlać do środka trochę denaturatu i podpalić ;) wtedy sworzeń będzie łatwiej wchodzić :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Konrad » 2 mar 2010, o 21:41

Tłok podgrzewasz do 100°C lekko naoliwiony sworzeń wkładasz trzpieniem prowadzącym a potem używasz urządzenie do zakładania/ zdejmowania sworznia jeżeli będą jakieś problemy.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Mariusz » 5 mar 2010, o 22:31

nie wiem czy były 3 topici przedstawiające konstrukcje różnych śmiesznych urządzonek do wciskania sworznia, ale jeden był na pewno. bez obrazków, cienki opis, patent na zakładanie sworznia już był-okejki ode mnie nie będzie... :(
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Tomek » 5 mar 2010, o 22:34

Mariusz napisał(a):konstrukcje różnych śmiesznych urządzonek do wciskania sworznia

były np. z blaszką która otaczała tłok dookoła :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Postprzez Krzysztof1993 » 6 mar 2010, o 10:05

Ja to zazwyczaj robie tak że wlewam do tloka paliwka podpalam to i jak sie nagrzeje to biore punktakt i wkladam w srodek nasmarowanego sworznia i to wbijam w tlok po zalozeniu lozyska igielkowego i zabespieczenia z drugiej strony. Tak w romecie robiłem. Te simsonowskie wchodzą bez nagrzewania.
KOBIETY TO ZŁO!!
Avatar użytkownika
Krzysztof1993
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2200
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:28
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 7
Pojazdy: SZROT

Postprzez doman30 » 23 mar 2010, o 12:22

Ja już kilka tłoków zakładałem w kilku silnikach i nigdy nie było problemów.
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!


http://doman30.pl.tl
moja stronka :) zapraszam

http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się :)

www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Avatar użytkownika
doman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 877
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
Lokalizacja: Koszalin


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości